District Noord

bqandy

Well-known member
Leuk dat ze mijn foto gebruikt hebben van de tribune van Be Quick. :)
Maar LSC 1890 is wel de terechte winnaar. Ik vind die van Roden ook wel fraai.
En die van Veenhuizen, haha. Ik was een paar jaar geleden voor een etentje bij brouwerij Maallust en het terrein van vv Veenhuizen ligt er vlak achter. Toen verbaasde ik me al over het primitieve gehalte. De meest primitieve zag ik ergens in midden Duitsland in the middle of nowhere tussen twee dorpjes. Een plank van een meter of tien met houten zijkanten en een achterkant. Ook allemaal planken. Helaas geen foto want we scheurden er met een touringbus langs richting Berlijn.

Misschien voor de volgende keer een verkiezing van de mooiste (stadionachtige) accommodaties in Noord Nederland, maar dan ook de moderne. Ik nomineer in die categorie alvast Achilles 1894, Hoogeveen en HZVV.
 

de waan

Well-known member
Het oude complex van Hoogeveen hoorde wel echt bij mijn favoriete amateurcomplexen. Op het nieuwe ben ik nog niet geweest, maar heel spannend ziet het er niet uit.

@erka Veendam 1894 speelt niet in het stadion, toch?
 

erka

Well-known member
Het oude complex van Hoogeveen hoorde wel echt bij mijn favoriete amateurcomplexen. Op het nieuwe ben ik nog niet geweest, maar heel spannend ziet het er niet uit.

@erka Veendam 1894 speelt niet in het stadion, toch?

Ik dacht in het begin nog wel. Later niet meer inderdaad.

WVV en SC Stadskanaal hebben ook wel iets meer dan een veld met een hek.
 

Abubakari

Well-known member
VVG zit niet stil, ambitie! Hoofdklasse! De aanvoerder van hoofdklasser BQ1887 en diens broertje komen de Trots van (sportpark) het Noorden versterken.



tweenul.nl zei:
De broers Youri en Dylan ter Arkel gaan volgend seizoen naar eersteklasser VV Groningen. Zij spelen nu nog bij hoofdklasser Be Quick 1887.
tweenul.nl zei:
Youri (23) is al enige jaren basisspeler bij Be Quick. Dylan (19) ging dit seizoen vanuit de jeugd van Be Quick naar de eerste selectie. De broers moeten de defensie van VVG versterken.

“Ik ken veel jongens die er spelen”, aldus Youri ter Arkel over zijn keuze. “VVG is ambitieus bezig en wil ook de volgende stap zetten. Het is een mooie uitdaging om met VVG die stap hoger te maken”.
 

Abubakari

Well-known member
Na ongeveer 8 maanden eindelijk weer eens langs de lijn gestaan, bij PKC'83 - Pelikaan S, beide uitkomend in 1E, uitslag 2-3.
 

bqandy

Well-known member
Vanmiddag/vanavond bij de bekerwedstrijd SC Stadspark - PKC'83 (0-5) geweest. Beide eersteklassers. Bij Stadspark speelde Getuar Derguti mee. Die was tijdens zijn periode bij Oranje Nassau zwaar geblesseerd geraakt en het was de vraag of hij zou terugkeren op "niveau". Hij speelde erg goed in de beginfase met een paar fraaie passeeracties. Maar na de 1-0 voor PKC'83 werd het bij heel Stadspark minder en werd het 2-0 voor PKC. Na rust was er nog wel een offensief van Stadspark, maar grote kansen leverde het niet op. Na de derde van PKC leek het conditioneel op bij Stadspark en kreeg PKC kans na kans. Het had erger kunnen worden dan 5-0, maar dat was op basis van de rest van de wedstrijd wel erg geflatteerd geweest. Bij PKC ontbraken nogal wat spelers, of dat bij Stadspark het geval was weet ik niet.

Verslag: https://www.oogtv.nl/2021/09/pkc83-heeft-geen-kind-aan-sc-stadspark/

En voor de liefhebbers van de overige Groninger uitslagen:

Behoorlijk wat doelpunten en geen enkele 0-0 wedstrijd. Groen Geel denderde met 13-0 over Oosterpoortcluppie Blauw Geel 15 heen. En 10-0 bij Be Quick 1887 zaterdag tegen SGV. Een van de doelpunten werd gemaakt door, jawel, de inmiddels 39-jarige Willem Lanjouw. Hij kan het blijkbaar na een paar jaar trainerschap toch niet laten..... Jarenlang de doelpuntenmachine van BQ zo 1 en later Genemuiden en HHC Hardenberg.
 

de waan

Well-known member
Niveauverschillen zijn in noord gigantisch. Is me al vaker opgevallen bij bekeruitslagen. Maar elk gehucht dat een of twee elftallen op de been kan brengen heeft ook eigen club, dus dat is dan ook wel logisch misschien.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb Lewenborg op het toernooi van VVG gezien, hadden ze het al moeilijk met vierde klassers, dus dat die dik van Zuidhorn verliezen verbaast me niet. Stadspark verliest in 1F ook regelmatig dik, verbaast me ook niet dat die een pak slaag van pkc krijgen. Feanwâlden ken ik niet zo goed.

En BQ1887, Velo en Groen Geel zijn niveau tweede klasse, alleen door corona spelen die nog in de derde klasse. Groen Geel begon het seizoen vorig jaar in de derde klasse ook met zulke monsteruitslagen, dus dat die een vijfde klasser verpulveren is ook goed te verklaren.

Groninger Boys zat, met Freddy de Grooth, verliest met 9-0 van Velocitas, GB speelde ook op het VVG toernooi, hebben anderhalf jaar niks gedaan, spelen nog wel een paar in met het postuur maar niet de kwaliteiten van Freddy.
 

de waan

Well-known member
Die dikke uitslagen zie je vooral in de poules met 3e, 4e en 5e klassers bij elkaar in.
Als dan een derde klasser tegen een vijfde klasser moet spelen kun je dergelijke uitslagen verwachten, zoals bij Noordwolde, Groen Geel, Velocitas, Be Quick 1887.

Toch komen deze monsterzeges veel meer voor in Noord. Dat was mijn punt.
 
Afgelopen zaterdag heb ik de bekerwedstrijd Germanicus - Dalen bezocht.

de reden om deze wedstrijd te bezoeken was vanwege het sportpark en het tijdstip (19:30) kwam mij erg goed uit.

de thuisploeg kwam al snel op voorsprong, maar liet de teugels vieren. Na een half uur kwam Dalen op gelijke hoogte. Na een klein uur kwam de thuisploeg wederom op voorsprong. Na deze 2-1 had Dalen de kracht niet meer om op zoek te gaan naar de gelijkmaker en in de laatste seconde viel nog de 3-1.

Germanicus heeft echt een prachtig sportpark en er waren aardig wat bezoekers op deze wedstrijd afgekomen. Mijn schatting was 350 tot 400, maar volgens de website van Germanicus waren er 650 toeschouwers.
 

bqandy

Well-known member
De wedstrijden en poules met clubs uit de gemeente Groningen voor wie nog een wedstrijdje zoekt. Zaterdag tegen zondag is zaterdag meestal rond 17.00 uur. De rest is tussen 14.00 en 15.00 uur.
 

bqandy

Well-known member
Vandaag rondje stad gemaakt langs de velden. Eerst bij Oranje Nassau - Bedum 3-0. Stukje meegepikt van Amicitia VMC - Groen Geel (1-5), want dat was op het veld erachter. Ook even bij de verrassing geweest. Tweedeklasser The Knickerbockers - Stadspark (1e klasse). De ruststand was 4-0, werd uiteindelijk 5-2. En toen naar VVG - GVAV, waar VVG op het laatst een achterstand in winst om zette: 3-2. Mooi 8 doelpunten meegepikt. :giggle:
Weer geen 0-0 wedstrijden bij de clubs uit Groningen en weer een paar hoge scores.
 

Abubakari

Well-known member
bqandy is duidelijk bq1887 gewend dat ie zich wekelijks verbaast dat er geen 0-0 tussen zit. Dit is nu het tiende seizoen dat ik vrijwel elk weekend twee amateurwedstrijden in Stad zie, hooguit 4x een 0-0 gezien.
Zie ook de titel van de bestseller/seizoensoverzicht van 10 jaar geleden.
rob.jpg


VVG na 6 minuten 0-2 achter zag ik in de trein naar Cambuur, in het stadion zag ik dat ze in de slotfase nog twee keer hadden gescoord en 3-2 hadden gewonnen, mooi!

Dokkum met 6 uit 2 en 7 voor 1 tegen ook al zo goed als door.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan