District Noord

SanMark.

Well-known member
Mooi.

Maar jij had dus op dat lagere niveau wel 60% van die goals gemaakt. Maar waar heb jij dan gespeeld en hoeveel scoorde je daar dan?

Als ik in zo'n team had gespeeld dat zo oppermachtig is als een Pelikaan of Boys wel ja, net zoals vele met mij.

Ik probeer online en real life altijd zoveel mogelijk te scheiden.

Abubakari

Well-known member
5dbdad7575246-IMG_20191102_172105.jpg

De topper in 1E tussen Oranje Nassau en Leeuwarder Zwaluwen de voorkeur gegeven boven VVG-Balk. Geen al te geweldige topper, wel winst voor ON, 2-0 en koploper.

VVG stond na 25 minuten 2-0 voor, maar verloor nog met 2-3, PKC’83 verloor ook, 3-0 van Blauw Wit 34.

Mamio bleef de nummer voorlaatst op 0-0 steken, eerste puntverlies voor de koploper.
In 3C pakte BQ1887 de eerste periodetitel doordat concurrent Helpman van Velocitas verloor en BQ1887 zelf wel won.

VV Dokkum verloor met 3-1 van ODV en zal nog wel een tijdje vierde klasser blijven. Buh Kwies speelde de subtopper bij Marum met 2-2 gelijk.

Abubakari

Well-known member
Vorig jaar nacompetitie om promotie naar hoofdklasse gehaald, dus zo verrassend is het dan toch niet dat ze nu ook bovenin meedoen?

Abubakari

Well-known member
Belooft wel een mooie competitie te worden, zouden maar zo een stuk of 6 tot 8 clubs om de titel kunnen gaan strijden.

Abubakari

Well-known member
5dbefe02f3b4d-IMG_20191103_171440.jpg

De stadsderby in 1F tussen Stadspark en GRC eindigde in een flinke afgang voor Stadspark. Bij de stand van 0-1 kreeg de keeper van GRC in de 26' minuut rood. Een dik uur met een man meer, maar toch met 1-5 aan de kont krijgen, met recht een dikke afgang voor Stadspark wat gestraft wordt voor de wederom tenenkrommende muziek. Grote man bij GRC was Erwin Alt die na rust met een zuivere hattrick de stand van 1-1 naar 1-4 tilde.

Nummer 3 SVBO verloor met liefst 5-1 van laagvlieger Dalfsen, heeft gevegt ook weer eens wat te juichen. SWZ Sneek had een prima weekend, wonnen zelf bij FVC en zagen ook nummer twee Heerenveen punten morsen, 0-0 bij Roden.

In 2L blijft Helpman koploper, 3-0 gewonnen van WKE16. Gruno kwam met negen man te staan tegen Nieuw Buinen, de gasten liepen uit naar 1-6 waarna Gruno met twee minder nog terug kwam tot 4-6. De Gruno teller na 7 duels: 0 punten en 34 tegentreffers. Overigens staan de twee clubs boven Gruno op 2 en 4 punten, al hebben die wel een wedstrijd minder dan Gruno. Volgende week moet Gruno naar Dalen, de nummer 12 met 4 punten. ASVB staat voorlaatst met ook een opvallende statistiek, die hebben nog geen enkel doelpunt gescoord.

In 3B doet Forward dit seizoen raar, alweer een degelijke zege, 2-0 deze keer. Forward is normaal de club van de korfbal uitslagen, maar niet dit seizoen. Na 7 duels 15 voor en 3 tegen en met 19 uit 7 gedeeld koploper. De enige punten werden verspeeld op de tweede speeldag, tegen medekoploper Peize werd het toen 0-0.
Groninger Boys won ook en staat vierde op 4 punten van het leidende duo.

SanMark.

Well-known member
Vorig jaar nacompetitie om promotie naar hoofdklasse gehaald, dus zo verrassend is het dan toch niet dat ze nu ook bovenin meedoen?

Als het niet verrassend is dan wel razend knap. Klein dorp met circa 5000 inwoners wat gewoon structueel mee doet bovenin zonder een cent te betalen.

SanMark.

Well-known member
Ja hoor, zeker knap.

2100 zelfs, enige voordeel wat Nschut wel heeft dat de afvallige spelers uit bv Hoogeveen nog wel eens bij Nschut willen gaan kijken als ze geen basisplek meer hebben bij Hoogeveen.

A's hebben ze bv ook op 4de divisie niveau(al staan ze daar wel onderaan).

de Kok

Member
Ik lees van een prachtige topper op de Esserberg tussen de zaterdag teams van Helpman en Be Quick 1887. Benieuwd wat we er hier op het forum van zien.
Ik neem aan dat ook Andy van de partij zal zijn?

de Kok

Member
Ik lees van een prachtige topper op de Esserberg tussen de zaterdag teams van Helpman en Be Quick 1887. Benieuwd wat we er hier op het forum van zien.
Ik neem aan dat ook Andy van de partij zal zijn?

Volgens de berichten uit de kantine van Helpman zagen rond 800 toeschouwers BQ winnen met 1-2.

Abubakari

Well-known member
5dc6ea05988de-IMG_20191109_144427.jpg

Martijn Barto en zijn directe tegenstander Youri Kleve. Verdediger Barto scoorde er twee, spits Kleve nul.

Erg veel vertrouwen in een goede afloop had ik al niet, maar dat het zo'n afgang zou worden had ik ook niet verwacht... VV Groningen verloor vanmiddag met 1-10 van Blauw Wit'34. Bij BW34 speelt Martijn Barto (en oud Cambuur en FC Utrecht talent Bob Schepers ook). Niet in de spits maar in de verdediging. Hij had dit seizoen ook nog niet gescoord voor de competitie. Daar kwam na 3 minuten al verandering in, Barto ging bij een hoekschop mee naar voren en kopte de 0-1 binnen.
De tweede kans voor BW34 leverde na een klein half uur een hoekschop op, afgeslagen bal komt terecht bij Barto die wederom vrij staat, 0-2. Tot dan toe was het verschil nog niet eens zo groot, kort voor de 0-2 miste Kleve voor VVG nog voor open doel. Maar daarna ging het hard, vrij vlot stond het 0-4. In de rust ben ik maar weer gaan zappen, bij Mamio stond het 2-1, die konden de periode pakken, punt volstond.
Na rust werd het dus nog 1-10 voor Blauw Wit'34, dat pakte daarmee de koppositie in de eerste periode want koploper Oranje Nassau bleef bij Balk op 0-0 steken. SVI moet volgende week met 5 goals verschil hun inhaalduel winnen om BW34 voorbij te gaan.
En om de misere van de stadsclubs in 1E compleet te maken ging PKC'83 bij laagvlieger Broekster Boys met 4-3 onderuit. PKC'83 heeft nu nog maar 3 clubs onder zich.
Het is wel spannend bovenin 1E. Als SVI volgende week de inhaalwedstrijd bij PKC'83 wint staan er 3 clubs met 16 uit 8 bovenaan, gevolgd door ON en Pelikaan S met 15 punten en Winsum met 14 punten.

Wat VVG betreft, daar vertrokken 9 spelers (niet allemaal basis, maar met wesley Walstra, Giovanni Salvo, clubtopscorer Davey Wilkens (nu alle 3 PKC83) en rechtsback Erik Lourens wel vier sterkhouders. Daar kwamen wel een hoop nieuwelingen voor terug, oa Edu de Jonge Rosa, maar ook een aantal spelers zonder eerste klasse ervaring of spelers die wel enige eerste klasse ervaring hebben maar die tekort komen voor de eerste klasse. Voeg daar nog de immer imposante lijst blessures bij VVG aan toe en een dramatisch seizoen dreigt.

5dc6ed2687356-IMG_20191109_153910.jpg

Mamio (4C) kon dus de periode pakken, maar kwam tegen FC LEO met 0-1 achter. Bij rust was het alweer 2-1 voor Mamio, na rust liep Mamio uit naar 6-1.

De topper in 3C tussen Helpman en Be Quick 1887... Tsja. Vrijwel elke club geeft tussenstanden/uitslagen door aan de voetbalnederland app, maar bij (toch grote clubs) Helpman en BQ1887 is er schijnbaar niemand te vinden die dat even wil doen. Misschien kan de Kok zijn vrienden bij BQ1887 er eens op wijzen dat dat een club als BQ1887 onwaardig is.

In 5D maakte Freddy de Grooth er weer 5, GB won met 8-0 van Stedum en pakt ook een periodetitel.

Dokkum (4B) verloor met 1-2 van koploper RWF en staat inmiddels zesde, Be Quick (2I) verloor de topper tegen koploper FC Burgum met 0-1 en staat nu vijfde op 7 punten van FC Burgum.
In 2J pakte LTC de eerste periode, ze bleven Gorecht 1 punt voor en DZOH twee punten voor.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Volgens de berichten uit de kantine van Helpman zagen rond 800 toeschouwers BQ winnen met 1-2.

800 toeschouwers lijkt me stug. Bij BQ zondag komen zelden meer dan 200 mensen kijken, zullen er bij een potje in de derde klasse met klot'n weer opeens 800 komen. Dat zijn aantallen die nergens voorkomen bij Groninger clubs. Zullen er wel 80 geweest zijn.

Bovenaan