District Noord

bqandy

Well-known member
Morgen de laatste ontknopingen in 1E zaterdag.
Balk en Noordscheschut strijden om de derde periode. Balk heeft een punt meer. ON heeft de tweede periodetitel en Winsum krijgt de vervangende periode van kampioen HZVV.
Onderin is BQ Dokkum gedegradeerd en speelt Gorecht nacompetitie. Voor de tweede nacompetitieplek komen VVG en Bedum nog in aanmerking. Die twee spelen tegen elkaar. Bedum heeft drie punten achterstand en moet met twee doelpunten verschil winnen. Bij 1 doelpunt is het doelsaldo gelijk, maar VVG heeft meer doelpunten gemaakt dan Bedum. Dat is dan doorslaggevend.

Abubakari

Well-known member
Ook voor Mamio is het d day, beginnen een half uur later dan VVG, dus wellicht daar nog effe de slotfase mee pikken.

Abubakari

Well-known member
Even leek het er in te zitten, het wonder van Kollum. Hekkensluiter Dokkum boog in de beginfase na rust een achterstand bij nr 2 Kollum om in een 1-2 voorsprong. In de 80' minuut viel de 2-2.Dokkum gedegradeerd naar de vierde klasse.

Zelf was ik bij VVG-Bedum. Tot 5 minuten voor tijd 0-0, was genoeg voor VVG, wat veel kansen miste tegen een pover Bedum. Dat moest winnen om NC te ontlopen maar bleef erg defensief spelen en wist vrijwel niks cre?eren. In de slotfase was het nog 3x raak, 3-0 voor VVG. Bedum en Gorecht nc.

In 3c ging het om de titel, LTC was koploper maar speelde met 1-1 gelijk bij BQ1887, de winnaar van Zuidhorn - Loppersum has de titel voor het grijpen, het werd Zuidhorn, die met liefst 6-0 wonnen en op doelsaldo de titel pakken.

Mamio stond 2-1 achter toen ik daar ging kijken, verloren met 2-4. Spelen net als Stadsgenoot Stadspark nc.
Appingedam gedegradeerd.

In 4b kon Helpman de titel pakken, maar ze verloren thuis met 0-2 van LEO. Dan kon Velocitas kampioen worden, hoefden ze alleen even bij de hekkensluiter te winnen. En dat deed Velocitas, 0-9. 5x Quinn Mekel.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
In 3A is Gruno kampioen geworden, 10-1 gewonnen bij MKV29, Drachten moest 6 doelpunten dikker winnen dan Gruno lukte dus niet.

In 1F zakte Stadspark een plekje omdat Noordster bij GRC won. Dat betekent dat Stadspark nacompetitie moet spelen, volgende week thuis tegen LAC Frisia.

Helpman won in 2k met 7-0,maar omdat Frisia ook won speelt Helpman geen nacompetitie.
Lewenborg bleef Sint Annaparochie dankzij een zege bij ASVB, Lewenborg handhaaft zich daardoor rechtstreeks.

Abubakari

Well-known member
Ook de nummers 12 en 13 uit 1E zijn gister gedegradeerd. SV Bedum verloor thuis met 7-0 van Blauw Wit'34 uit Leeuwarden en Gorecht leek thuis tegen VEV'67 op weg naar de tweede ronde. 90 minuten gespeeld, 2-0 voor. Maar VEV'67 scoorde toch nog de 2-1 en 3 minuten in blessuretijd ook nog de 2-2. En won na verlenging zelfs met 2-4. Dramatiek all over the Place in Haren.
Oranje Nassau blijft ook eerste klasser, die verloren met 5-1 van DTS'35.

Mamio plaatste zich met een 5-1 zege op Poolster voor de finale om lijfsbehoud in de derde klasse, ook Stadspark deed dat, die wonnen met 4-2 van HS'88.
Be Quick 1887 won met 5-2 bij Marknesse en speelt zaterdag uit tegen Omlandia om een plek in de finale voor promotie naar de tweede klasse.

Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Ook de nummers 12 en 13 uit 1E zijn gister gedegradeerd. SV Bedum verloor thuis met 7-0 van Blauw Wit'34 uit Leeuwarden en Gorecht leek thuis tegen VEV'67 op weg naar de tweede ronde. 90 minuten gespeeld, 2-0 voor. Maar VEV'67 scoorde toch nog de 2-1 en 3 minuten in blessuretijd ook nog de 2-2. En won na verlenging zelfs met 2-4. Dramatiek all over the Place in Haren.
Oranje Nassau blijft ook eerste klasser, die verloren met 5-1 van DTS'35.

Mamio plaatste zich met een 5-1 zege op Poolster voor de finale om lijfsbehoud in de derde klasse, ook Stadspark deed dat, die wonnen met 4-2 van HS'88.
Be Quick 1887 won met 5-2 bij Marknesse en speelt zaterdag thuis tegen Loppersum om een plek in de finale voor promotie naar de tweede klasse.

Naar ik heb begrepen speelt BQ1887 thuis tegen Omlandia.

bqandy

Well-known member
Yep uit tegen Omlandia. Het oorspronkelijke schema was onder voorbehoud. Omlandia heeft als "hoogst eindigende ploeg" thuisvoordeel.
Finale tussen Hoogezand en Stadspark om een plek in de eerste klasse is op het mooie sportpark van Actief in Eelde. Maandag 14.00 uur.
Verliezer heeft nog een kans tegen verliezer van GAVC - LSC 1890.

Joost

Well-known member
Yep uit tegen Omlandia. Het oorspronkelijke schema was onder voorbehoud. Omlandia heeft als "hoogst eindigende ploeg" thuisvoordeel.
Finale tussen Hoogezand en Stadspark om een plek in de eerste klasse is op het mooie sportpark van Actief in Eelde. Maandag 14.00 uur.

Dat thuisvoordeel is toch nog erg lastig te begrijpen merk ik. In ons district zag ik het op diverse clubsites fout staan en ook de krant publiceerde de informatie onjuist.

Steve

New member

Klopt het dat van deze vier ploegen: Stadspark, GAVC, Hoogezand, LSC 1890, er dus drie in de Eerste klasse gaan spelen volgend seizoen?

de waan

Well-known member
Dat thuisvoordeel is toch nog erg lastig te begrijpen merk ik. In ons district zag ik het op diverse clubsites fout staan en ook de krant publiceerde de informatie onjuist.
De volgorde van hoog naar laag is ook vrij willekeurig wat mij betreft.

Abubakari

Well-known member
Mamio vanmiddag in de finale na een kwartier keurig op voorsprong, maar voor rust rood en met 10 man uiteindelijk 1-3 verloren en gedegradeerd naar de vierde klasse.
SC Stadspark won in Sauwerd de finale tegen Rood Zwart Baflo met 2-0 en blijft wel derde klasser. Helpman won met 4-2 van Harkema Opeinde en promoveert naar de derde klasse.
Be Quick 1887 won met 4-0 bij Omlandia en speelt volgende week tegen LTC uit Assen in de finale om een plek in de tweede klasse. Ironie, LTC verspeelde de koppositie op de laatste speeldag bij Be Quick 1887.

Zelf was ik naar VVK-GEO om een plek in de finale voor promotie naar de vierde klasse. Twee vijfde klassers tegen elkaar, ik had veel kansen en doelpunten verwacht, viel tegen, 1-2 voor GEO. De anschlusstreffer viel pas kort voor tijd. Vanwege de regen een tijdje op het terras van de VVK kantine achter de goal gestaan.

5cfbedc3b17a3-IMG_20190608_154103.jpg

Bovenaan