District Noord

Satyr

Administrator
Forumleiding
Delfstrahuizen doet een 'Feyenoordje' in 4A, waardeloos seizoen, maar wel ineens een lange zegereeks en nu 3e + kans op periode/nacompetitie. Zaterdag werd met 9 man gewonnen bij Vitesse'63, volgens mij is dat SanMark z'n cluppie?

Deathprod

Well-known member
Veendam 1894 naar de nacompetitie zag ik. Zijn er na Cijntje en Kolder al meer Oud-Veendammers teruggekeerd naar de Langeleegte? Bij ACV spelen er geloof ik wel een aantal.

Abubakari

Well-known member
VVG was op weg naar zekere handhaving, kort voor rust kwamen ze tegen Gorecht op 3-0, maar na rust gaven ze het weg, 3-4.
Blijft nog even spannend dus. ON verloor en staat nu onder de streep. Volgende week uit tegen VEV'67, die staan laatste maar kunnen ON nog voorbij, zou ON dus nog rechtstreeks kunnen degraderen (!)

In 2J kon Pelikaan S kampioen worden, maar ze verloren thuis met 0-1 van nummer 2 Bedum. Gat is nog twee punten in het voordeel van Pelikaan S

In 3B een belangrijke zege voor VV Dokkum, uit bij Trynwalden 2-4. Waskemeer stond uit bij kampioen it Fean lang voor, maar uiteindelijk werd het nog 2-1. Goed voor Dokkum.

erka

Well-known member
In 2J kon Pelikaan S kampioen worden, maar ze verloren thuis met 0-1 van nummer 2 Bedum. Gat is nog twee punten in het voordeel van Pelikaan S

En NEC Delfzijl wint weer, pakt de 3e periode en staat nu 3e op 3 punten van Pelikaan S :duim:

Abubakari

Well-known member
En Be Quick Dokkum wint thuis met 2-1 en staat ineens keurig 6e!

Welkom in 1E, in 2 wedstrijden van een degradatieplek naar de zesde plaats.

Voor VVG zal het ook wel goed komen vermoed ik, twee concurrenten moeten tegen elkaar, moeten de andere 4 of 5 ook allemaal punten pakken. VVG heeft het wel in eigen hand, maar moeten wel uit tegen kampioen Buitenpost, al lijken die niet zo scherp meer. Vorige week van Be Quick verloren, deze week 3-0 onderuit tegen PKC'83. Maar het kan dus nog nacompetitie tegen degradatie worden voor VVG, zo niet dan wordt het nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Past mooi bij het bizarre seizoen van VVG.

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar VVK-Gruno geweest, Gruno kon kampioen worden (gebeurde niet, nummer twee TLC won ook), potje in 4B, 4-8!
Gruno staat nu 3 punten voor en heeft een doelsaldo wat ongeveer 30 doelpunten beter is, kortom officieus kampioen.

In 3A ook een korfbal uitslag, Groninger Boys-Geel Wit 7-4. Freddy de Grooth scoorde vijf keer, waaronder zijn 450ste doelpunt in totaal.
Is ie Helpman spits Danny Dijkstra (41 goals) ook weer voorbij als topscorer in 3A, Freddy staat op 42.

In 1F kon GRC zich veilig spelen, lukte niet, uit bij concurrent Frisia 5-2 verloren. Volgende week herkansing tegen FC Assen, die staan laatste. Bij winst is GRC zeker van lijfsbehoud.

Abubakari

Well-known member
En Dalen mocht volgende week uit tegen HODO wat met 3 punten strak laatste staat. Verspelen ze hun prima uitgangspositie thuis tegen de nr. 10. Kampioenstress is a bitch.

noordooster

Well-known member
Door de onverwachte nederlaag van Dalen in 3C staat Dalfsen weer bovenaan!:duim:

Inderdaad onverwacht . De tweede nederlaag pas van Dalen in deze competitie en dat nog wel thuis tegen nr 9 Weerdinge.
In deze klasse staat HODO zonder een overwinning met 3 punten onderaan.
De ooit zo trotse en sterke eerste klasser is allang gedegradeerd, maar ze hebben zich voor komend seizoen al aardig versterkt.
Overigens praten ze bij HODO ook al een tijdlang over een fusie met za. derde klasser vv Hollandscheveld.
Edit: Na het voor dit schrijven niet gelezen bericht van Abubakari bleek mijn bijdrage ietwat mosterd na de maaltijd.....

SanMark.

Well-known member
Inderdaad onverwacht . De tweede nederlaag pas van Dalen in deze competitie en dat nog wel thuis tegen nr 9 Weerdinge.
In deze klasse staat HODO zonder een overwinning met 3 punten onderaan.
De ooit zo trotse en sterke eerste klasser is allang gedegradeerd, maar ze hebben zich voor komend seizoen al aardig versterkt.
Overigens praten ze bij HODO ook al een tijdlang over een fusie met za. derde klasser vv Hollandscheveld.
Edit: Na het voor dit schrijven niet gelezen bericht van Abubakari bleek mijn bijdrage ietwat mosterd na de maaltijd.....

Het is onvoorstelbaar hoe HODO naar beneden is gekelderd in circa 10 jaar tijd.

Sowieso is het bijzonder dat zo'n klein dorp jarenlang twee clubs heeft gehad die aardig op niveau hebben gevoetbald.

Bovenaan