District Noord

bqandy

Well-known member
Mannen, wordt het niet eens tijd om in district Noord een apart topic te maken :rumcolaa:
Voetbal in Stad of zo .

Abubakari en ik hebben elkaar dit weekeinde niet langs de lijn gezien en dan moet het even hier. :)
Meteen maar daten dan: Zaterdag naar het vervolg van de houdiniact van VVG? Eindelijk mooi weer en zonnebrandolie mee. :rumcolaa:
 

bqandy

Well-known member
Op de een of andere manier vind ik dit nu al een intrigerende anekdote.

Haha. Dat was het enige grappige aan die blessure. Even om negen uur in de ochtend een potje meespelen met het tiende omdat ze geen keeper hadden en door een lompe Forward spits ingescheurde kruisbanden opgelopen. En met een soort tennisbal rond de enkel ijs en verband zoeken. Ingepakt door de hockeydames en later ruzie met mijn jaloerse vriendinnetje. Was in september en bij het 100 jarig bestaan van BQ in april kon ik net weer spelen. 100 uur continu voetbal.
Midden in de nacht tegen Forward voor de competitie. Die kwamen half dronken uit de kroeg en na een mooie ruststand veegden ze ons na de pauze van het veld.
Het jaar ervoor topless vriendinnetjes van Forward spelers in de zon achter het doel (even keeper afleiden, maar de 0 gehouden) en achteraf zeiken met oud (elitaire) dorpsgenoten uit Bathmen vanwege mijn ABS tas. Zij gingen naar Deventer en speelden toen bij KUT, o nee KUD. Ik bedoel Koninklijke UD. ;)
Ja, ja, altijd wat loos bij Forward.
 

Abubakari

Well-known member
Nee, dat is langer geleden dat ik dat ontedekte hoor. Dat was op die avond dat derde klasser Groninger Boys voor de beker met 1-0 van topklasser Be Quick 1887 won.:rumcolaa:

Maar ik support tenminste mijn local scene ipv dat ik naar kakdorp Haren fiest om een kakclub te supporten. Jij woont nota bene nog dichter bij VVG dan ik. En dus ook bij het legendary Potetos.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Oei... Bij het duel in de derde klasse TKB-Mamio waren meer toeschouwers (200) dan doorgaans bij derde divisionist BQ1887 (150) komen. Ik ben dus gewoon een trendsetter. Het viel mij al op dat bqandy telkens vaker naar VVG gaat en dan stiekem achterom zit te kijken naar vijfde klassers VVK of Potetos die op het andere veld spelen. Nu nog even gewoon toegeven dat hij dat 'keldervoetbal' eigenlijk leuker vindt en klaar is Kees.
 

Unregistere

Well-known member
Haha. Dat was het enige grappige aan die blessure. Even om negen uur in de ochtend een potje meespelen met het tiende omdat ze geen keeper hadden en door een lompe Forward spits ingescheurde kruisbanden opgelopen. En met een soort tennisbal rond de enkel ijs en verband zoeken. Ingepakt door de hockeydames en later ruzie met mijn jaloerse vriendinnetje. Was in september en bij het 100 jarig bestaan van BQ in april kon ik net weer spelen. 100 uur continu voetbal.
Midden in de nacht tegen Forward voor de competitie. Die kwamen half dronken uit de kroeg en na een mooie ruststand veegden ze ons na de pauze van het veld.
Het jaar ervoor topless vriendinnetjes van Forward spelers in de zon achter het doel (even keeper afleiden, maar de 0 gehouden) en achteraf zeiken met oud (elitaire) dorpsgenoten uit Bathmen vanwege mijn ABS tas. Zij gingen naar Deventer en speelden toen bij KUT, o nee KUD. Ik bedoel Koninklijke UD. ;)
Ja, ja, altijd wat loos bij Forward.

Goeie verhalen over Forward. Niet direct allemaal anekdotes die je bij een studentenclub verwacht (die topless vriendinnetjes). Meer bij een echte volksclub. Zou bij het Dordtse SSW ook kunnen gebeuren, bij wijze van spreken.
 

bqandy

Well-known member
Oei... Bij het duel in de derde klasse TKB-Mamio waren meer toeschouwers (200) dan doorgaans bij derde divisionist BQ1887 (150) komen. Ik ben dus gewoon een trendsetter. Het viel mij al op dat bqandy telkens vaker naar VVG gaat en dan stiekem achterom zit te kijken naar vijfde klassers VVK of Potetos die op het andere veld spelen. Nu nog even gewoon toegeven dat hij dat 'keldervoetbal' eigenlijk leuker vindt en klaar is Kees.

Haha. Er zat trouwens laatst wel een lekker doelpuntje in "achter ons" bij VVK.
 

Abubakari

Well-known member
Mooi weekend voor Stadspark (2K), GOMOS verliest bij Roden waardoor Stadspark de eerste periode pakt (GOMOS had aan een punt genoeg) en Stadspark is nu eindelijk weer de club met de minste verliespunten. Dat was GOMOS maar die liepen 3 wedstrijden achter.

En GOMOS verliest gisteravond alweer, 1-4 tegen Hoogezand. Nu heeft Stadspark 4 verliespunten minder en twee wedstrijden meer. De titel gloort!
 

Abubakari

Well-known member
Mwoah... Ik denk toch dat mijn focus een beetje op de eerste t/m derde klasse blijft liggen. Met hier en daar eens een vierde of vijfde klasser of een hoofdklasser of derde divisionist. Maar ja, die laatste twee hebben we hier in Stad niet.

Ik ga zo voor 3-0! Hup VVG!
 

Abubakari

Well-known member
Ik ga zo voor 3-0! Hup VVG!

Dat was het na een half uur al, 4-0 bij rust, na rust dreigde het nog spannend te worden maar verder dan 4-2 kwam Balk niet.
De concurrentie is weer binnen redelijke afstand gekomen. En VVG is koploper in de derde periode.
 

Mug

Member
Valt a.s. zondag de beslissing in de eerste klasse noord ? Op sportpark Ezinge in Meppel om 14.00 uur de topper Alcides - Hoogeveen. Wie van de twee clubs is klaar voor de Hoofdklasse ? Ik weet wel dat Alcides er momenteel goed opstaat en heel gemakkelijk scoort. Volgens mij kan Alcides zondag in de sterkste opstelling starten. Hoe Hoogeveen er voor staat , weet ik niet. Maar beide ploegen zullen elkaar niet veel ontlopen. Toch gok ik op Alcides.
 

Arjen

Member
Valt a.s. zondag de beslissing in de eerste klasse noord ? Op sportpark Ezinge in Meppel om 14.00 uur de topper Alcides - Hoogeveen. Wie van de twee clubs is klaar voor de Hoofdklasse?
Ik kijk stiekum al een beetje rond op de Hoofdklasse-pagina's om alvast sfeer te proeven. Lijkt me een prachtige competitie.
 

Abubakari

Well-known member
de column van de waan zei:
En dat allemaal zonder gevoelstemperaturen onder nul, noordooster stormen ?n mensen die klagen over mentaliteit en roepen dat je je op kou prima kunt kleden. Die mogen namelijk lekker thuis blijven. Hun wedstrijden zijn in februari immers al gespeeld, dan ga ik donderdagavond wel lekker op de fiets naar een kraker in de 4e Klasse G.

Beetje vreemde redenatie waan.

Ik denk dat wie bij -10 toch naar het voetbal gaat (omdat ie zo'n liefhebber is) er ook wel bij zal zijn als het beter weer is.
Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat als je met -10 naar het voetbal gat je per definitie vindt dat er bij kou altijd gespeeld moet worden. Wat mij betreft spelen ze niet als het zo koud is, maar als ze toch spelen blijf ik niet thuis, want ik heb zin in mijn wekelijkse potjes, desnoods in de kou.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Joh, ik moest nog een uitsmijter hebben. Neem het niet te serieus allemaal.

Bovendien hoef je je niet aangesproken te voelen, want ik heb het vooral over mensen die er van alles bij slepen als mensen en clubs zeggen dat ze liever niet spelen bij gevoelstemperaturen van min tien.

Zoals mensen die serieus denken dat we internationaal zijn afgehaakt omdat we zulke watjes zijn geworden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan