District Noord

Abubakari

Well-known member
De club die laatste eindigt degradeert rechtstreeks.
Nummers 12 en 13 spelen nacompetitie, daarvan degradeert er ook 1.
 

Mug

Member
Alcides aanvoerder Eric Jan Lijzen (37) stopt na dit seizoen.

Een sieraad voor de voetbalsport stopt. Wat een liefhebber , altijd strijdend, een winner. Je hebt hem liever bij je in de ploeg dan bij de tegenstander.Alles heeft hij meegemaakt. Profvoetbal , betaald amateurvoetbal en gewoon amateur.Zware blessures en toch weer terugkomen.Bedankt Eric Jan en sluit het seizoen mooi af met een prijs.
 

Abubakari

Well-known member
5aad587cbc473-IMG_5766.JPG

Vandaag de eerste klasse (wel weer genoeg ON gezien de laatste weken, ook niks gemist, voor de verandering een keer een degelijke 2-0 ipv een wedstrijd met veel doelpunten) gelaten voor wat ie was en Mamio on tour gedaan, SC Stadspark uit. Een typische Mamio wedstrijd met veel misbaar, geschutter over en weer en veel kansen. En 5 goals. Mamio won met 2-3. Daarna nog een half uur Groen Geel-NEC Delfzijl gezien, stond 1-2, werd nog 2-4 met een doelpunt van invaller en Dokkumer Jelle Teitsma. En gezien waarom Groen Geel ook in de tweede klasse degradatiekandidaat is. Mijn god wat een geschutter achterin. Drie keer balverlies bij de laatste man met iedereen voor de bal, drie keer een NEC'er vrij voor de keeper. Oogst, 1-3, een misser en een strafschop waaruit in de slotminuut de 2-4 viel.
 

Abubakari

Well-known member
Op mijn weblog staat de foto (wat zeg ik, nog veel meer foto's) ook en daar mag je zelf de andere bezoekers spotten (hint>>>naast de dug out).
https://abubakaridevries.wordpress....es-sc-stadspark-mamio-3c-groen-geel-nec-d-2j/

DE foto is vlak na rust gemaakt. Bij Stadspark heb je een hooggelegen kantine, op het terras stonden nog wat mensen en na een paar minuten tweede helft kwamen er nog wat mensen bij. Ik denk dat er zo'n 30 a 40 toeschouwers waren. Jong FC speelde ook thuis. Al weet ik niet of dat echt veel uitmaakt, maar ik ben zo naief te denken van wel, want Stadspark-Mamio is een fraai affiche!
 

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar GRC-Emmen in 1F geweest, verrassende 5-1 zege voor GRC. Emmen strijdt om de titel maar werd vandaag op alle fronten afgetroefd door GRC wat tiende staat.
Daarmee is er een gaatje geslagen met de clubs onder GRC, nuttige bonuspunten dus.
 

Abubakari

Well-known member
VVG moest vanmiddag winnen om kans te blijven houden op lijfbehoud, thuis tegen VEV'67, die staat 1 plek boven VVG, ??n na laatste. Waar bij VVG voor de winterstop niks lukte lijkt alles na de wintersop op zijn plek te vallen, 7-0 gewonnen en dan ook nog vier keer de lat geraakt en twee 100% strafschoppen niet gekregen. het had vanmiddag kortom ook makkelijk 10 of 12-0 kunnen zijn want behalve de ballen tegen de lat en penaltys kregen ze nog een stel enorme kansen die er niet in gingen. Tim van der Molen maakte er vanmiddag 5. Ze hebben nu nog maar 3 verliespunten meer dan Be Quick en ook VEV'67 is nog in te halen. Gat is 3 punten, maar VEV heeft nog wel een wedstrijd minder.

De topper in 1E Buitenpost-Drachtster Boys eindigde in 1-1, Buitenpost houdt 5 punten voorsprong.

Mamio ook een aardige zege, 11-3. :duim:
 

Abubakari

Well-known member
In 1 wedstrijd meer gescoord dan in alle thuiswedstrijden voor de winterstop. En vd Molen motm, daar zal niemand het mee oneens zijn denk ik.
 

Unregistere

Well-known member
Kijk aan, mooie verslagen!

Sowieso is het fenomeen 'man of the match' volgens mij enigszins op zijn retour. Hoor het zelden meer, waar het tien jaar geleden bij vrijwel iedere club standaard was dat kort voor tijd de man van de wedstrijd werd omgeroepen. Altijd mooi als er daarna nog iets cruciaals gebeurde...
 

Joost

Well-known member
Kijk aan, mooie verslagen!

Sowieso is het fenomeen 'man of the match' volgens mij enigszins op zijn retour. Hoor het zelden meer, waar het tien jaar geleden bij vrijwel iedere club standaard was dat kort voor tijd de man van de wedstrijd werd omgeroepen. Altijd mooi als er daarna nog iets cruciaals gebeurde...

Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien bij ons in Limburg. Wel was er gisteren iemand die zich in een mascottepak had gehesen.
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien bij ons in Limburg. Wel was er gisteren iemand die zich in een mascottepak had gehesen.

Mooi is dat altijd ja. Je ziet er wel steeds minder, maar vond het altijd wel vermakelijk als er een zebra of een haan over het veld liep te dansen.

Die quiz van Abu is voor mij niet te doen vrees ik.
 

de waan

Well-known member
Mascottes heb ik dan weer zelden of nooit gezien.

In het Apeldoornse was er gisteren wel een aardige pupil van de week, namelijk de zoon van de trainer van de tegenstander. Zijn voorspelling van de uitslag: 5-0.
 

Unregistere

Well-known member
Mascottes heb ik dan weer zelden of nooit gezien.

In het Apeldoornse was er gisteren wel een aardige pupil van de week, namelijk de zoon van de trainer van de tegenstander. Zijn voorspelling van de uitslag: 5-0.

Da's ook een mooi verhaal, haha. Kwam zijn voorspelling uit?

Hier de onbetwiste mascottekoning uit de regio Rijnmond, al is-ie volgens mij helaas gestopt:

img-20121103-wa008.jpg


Zebra Rinus!!!
 
Bovenaan