District Noord

Abubakari

Well-known member
Dan hoeft ie niet van VVG naar PKC'83 te gaan.

Hij wilde heel graag terug naar Helpman, dat is de club waar zijn familie rondloopt en waar hij al vanaf kind heeft gespeeld. Denk ik eerder dat zijn terugkeer na "het incident" niet door de Helpman ballotage is gekomen en dat PKC vervolgens meer te bieden heeft dan Gruno of VVG.

Abubakari

Well-known member
Ik heb een aantal keren gelezen, dat terug naar Helpman geen optie is.

Was het dus wel, in die zin dat het schijnbaar bespreekbaar was binnen Helpman. Al zou het prima kunnen dat bepaalde mensen daar een stokje voor gestoken hebben en dat anderen er juist geen probleem mee hadden. Maar dat weet ik verder ook niet. Wat ik wel weet is dat dat hele verhaal rond Tim vd Molen en wat er een jaar of wat geleden gebeurd is bij Helpman wat anders in elkaar zit dan wat er in de media naar buiten is gekomen. En dat er daardoor wel openingen waren begreep ik.

bqandy

Well-known member
@Noord-Ooster: Een oudere Lukens, Gert Haak, de huidige trainer Groninger, Pannekoek, Van der Slot. Wat een team. Ongenaakbaar richting de topklasse toen, en een neerval van jewelste en de wederopstanding, maar net genoeg voor handhaving.

bqandy

Well-known member
Was het dus wel, in die zin dat het schijnbaar bespreekbaar was binnen Helpman. Al zou het prima kunnen dat bepaalde mensen daar een stokje voor gestoken hebben en dat anderen er juist geen probleem mee hadden. Maar dat weet ik verder ook niet. Wat ik wel weet is dat dat hele verhaal rond Tim vd Molen en wat er een jaar of wat geleden gebeurd is bij Helpman wat anders in elkaar zit dan wat er in de media naar buiten is gekomen. En dat er daardoor wel openingen waren begreep ik.

Gewoon tweede kans geven en Helpman speelt over twee jaar eerste klasse. :D

SanMark.

Well-known member
PKC '83 had in zijn hoofdklasse jaren en ook in het kampioensjaar in de eerste klasse een goed team met prima spelers.
De club kwam 2 punten tekort om te promoveren naar de toen nieuw ingestelde topklasse.
.

In welk jaar was dat ? Want volgens mij heeft PKC nooit 'top' hoofdklasse gespeeld.

Unregistere

Well-known member
Zal wel 2009/10 zijn geweest, toen werden ze negende op twee punten van nummer zes HHC Hardenberg. Als ze zesde waren gewonnen, hadden ze eventueel via de nacompetitie kunnen promoveren. Niet gezegd dat dit was gelukt uiteraard.

bqandy

Well-known member
Zal wel 2009/10 zijn geweest, toen werden ze negende op twee punten van nummer zes HHC Hardenberg. Als ze zesde waren gewonnen, hadden ze eventueel via de nacompetitie kunnen promoveren. Niet gezegd dat dit was gelukt uiteraard.

Dat was een bizar seizoen. PKC begon heel goed, zakte toen diep weg. Volgens mij zelfs naar de laatste plaats om ergens in het voorjaar weer te gaan winnen.
En na even zoeken is er een jaaroverzicht van het amateurvoetbal in Groningen van dat seizoen. PKC begint rond 3 minuten.
https://www.youtube.com/watch?v=lNcEYITWu6I

Abubakari

Well-known member
Stadspark was in 2K bezig aan een redelijk vlekkeloos seizoen. Tot twee weken terug, toen verloren ze bij GVAV Rap. week later weer verloren, afgelopen weekend weer winst maar vanavond (met nog 1 punt voorsprong) een 1-3 voorsprong weg gegeven bij Oerterp, 4-4. Nu kan GOMOS de koppositie overnemen. 13 mei is het Stadspark-GOMOS.

Vanmiddag pakte Stadspark de draad weer op, uit bij Asser Boys met 1-6 gewonnen. GOMOS won ook, die halen donderdag nog in en kunnen dan met een voorsprong van 1 punt (mits ze thuis van nummer 3 Roden, streekderby bovendien, winnen) naar het Stadspark afreizen voor de kraker van volgende week zondag. Na dat duel hebben ze beide nog 2 wedstrijden.

SanMark.

Well-known member

Ach het zal niet de laatste leugen zijn die NO heeft geplaatst.

SanMark.

Well-known member
Leugen ?
Het is in ieder geval niet de eerste keer dat de vervelende stalker SM weer bezig is.
Ze eindigden in de competitie 2 punten achter HHC , dat dat seizoen promoveerde naar de nieuw te vormen topklasse.
Na nog in beslissingswedstrijden te hebben afgerekend met Zwaluwen '30 , maar dat was PKC '83 dan ook wel gelukt.

Weer allerlei aannames die je hier doet.

Grote leugenaar.

SanMark.

Well-known member
Ik zal aan mijn eerdere bijdrage voor jou 1 woordje toevoegen:
De club kwam 2 punten tekort om te kunnen promoveren naar de toen nieuw ingestelde topklasse.

Maar ja, er zijn kennelijk van die mierenneukers die alle bijdragen van mij napluizen om te kijken of er ook ergens een woordje ontbreekt of zo.

Ik volgde in die tijd het voetbal vanaf 4de tot hoofdklasse , dus de op mars was voor mij wel aardig opvallend. En in mijn geheugen hebben ze nooit nadrukkelijk top hoofdklasse gevoetbald. Dus als jij zegt dat ze op 2 punten na niet promoveerden vond ik dat zeer opvallend want zo was het in mijn herinnering niet . Maar jij zal eens een fout toegeven.

Beetje bij beetje word je toch wel ontmaskerd als een grote leugenaar en fantast.

de waan

Well-known member
Bij fusieclub sv Haulerwijk stopt men komend seizoen met prestatief voetbal op zondag en gaat men alleen verder op zaterdag.
Het bestuur en de spelers van de zondag 1 , nu nog spelend in de 4e klasse, zagen er weinig heil in om verder te gaan op zondag.
Nu niet hetzelfde jankverhaal dat je altijd plaatst als een fusieclub met het zaterdagteam stopt?

Abubakari

Well-known member
Een stuk of 5 oud profs, wat spelers die top amateurvoetbal gespeeld hebben en dan op 2 rondes van het einde n?g geen kampioen, wat een blamage voor Pelikaan S.

In 1E eindigde PKC-VVG in 3-3. Na de 3-3 in de 83' minuut gooiden Groninger en Haak het op een akkoordje. Jammer voor de wedstrijd en ook wel een beetje raar, want VVG staat nog steeds maar 3 punten boven de streep. Wel zijn ze nu zeker van de derde periode. Grote verliezer is Balk, die verloren thuis van VEV'67, de club die laatste staat. Omdat Be Quick bij kampioen Buitenpost won zakken Balk en Zeerobben onder de streep.

Ook onder de streep (maar dan in 3B) staat Dokkum. Woensdag nog een fraaie 6-3 zege op Minnertsga, de nummer 3 uit 3B, maar vanmiddag verloor Dokkum thuis met 0-2 van Waskemeer in een degratieduel. Volgende week VC Trynwalden uit, die zijn al gedegradeerd, en dan nog thuis tegen it fean'58, die zijn al kampioen. Dat wordt nog even zweten voor Groen Wit Dokkum.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Niemand bij Groninger Boys-Velocitas (1-20) geweest zaterdag?

Zaterdag werden ze kampioen met een 13-1 zege op Potetos. Topscorer Quin Mekel staat inmiddels op 70(!) doelpunten.

GRONINGEN – Velocitas 1897 is zaterdag ongeslagen kampioen geworden in de vijfde klasse D. Potetos werd met 13-1 verslagen door doelpunten van Quinn Mekel (9x), Mustafe Ahmed (3x) en Kay Molenhuis.Quinn Mekel bracht hiermee zijn totaal aantal doelpunten in de competitie op 70 met nog twee wedstrijden te gaan.

Dan was er nog de kraker in 2K...
Was een makkie voor de mannen uit norg

Klopt, in het programmaboekje stond het treffend. Stadspark was in de eerste en tweede periode de beste, maar op het moment dat de prijzen verdeeld werden staan er in de derde periode 7 clubs boven Stadspark terwijl GOMOS het hele seizoen constant is gebleven. Wel opmerkelijk, heb Stadspark veel zien spelen dit seizoen, volgens iedereen de gedoodverfde kampioen, scoorden veel, wonnen vrijwel al hun wedstrijden, tot ze 7 wedstrijden voor het einde een dip kregen. Opeens liep het niet meer en als het wel liep (Oerterp uit) gaven ze een 1-3 voorsprong weg en speelden ze 4-4. Al hielp het ook niet dat ze van hun laatste 7 wedstrijden zes keer uit moeten. Enige thuiswedstrijd was dus die van vandaag.

Ondanks de tegenvallende wedstrijd (veel van deze kraker verwacht, maar was na 20 minuten feitelijk klaar) wel genoten. Mooi weer, veel volk en ook mooi om te zien hoeveel volk juichte bij de 0-1 en 0-2. Gun het GOMOS van harte, prima prestatie.
Ben wel benieuwd of Stadspark in de nacompetitie de vorm weer terug vindt. Zou mij eigenlijk verbazen, want ze lijken toch wel een beetje stuk te zitten. Met name ook enkele sterkhouders (Michel Boonstra, de nummer 10 die zeer belangrijk is) is volledig uit vorm en George Goguadze (of David, de rechtsbuiten van de twee) is na zijn blessure ook niet meer in vorm gekomen. En zo zijn er nog wel een paar die het flink kwijt lijken. Al was dat vandaag ook de verdienste van GOMOS, niet voor niks vrij weinig goals tegen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan