Het stuk bevat wat mij betreft weinig opzienbarende feiten en conclusies.
Overigens ziet e.e.a. er behoorlijk anders uit als je het noordelijk topamateurvoetbal vervangt door het topamateurvoetbal in district Noord.
Dan komen ook divisionisten als d'Olde Veste, Genemuiden, Staphorst, Urk en Flevo Boys erbij.
Neemt niet weg dat het huidige aantal amateur-divisieclubs uit district Noord het dubbele is van het aantal van de 3 noordelijke provincies.Maar die (behalve d'Olde Veste) waren er ook allemaal al bij toen het wel goed ging met Noordelijk topvoetbal.
Neemt niet weg dat het huidige aantal amateur-divisieclubs uit district Noord het dubbele is van het aantal van de 3 noordelijke provincies.
Overigens speelde Staphorst midden jaren '90 ook nog gewoon in de 4e klasse.
En natuurlijk is het aantal top amateurclubs helaas wat achteruit gegaan. Dat ziet elke volger van het noordelijk amateurvoetbal wel.
Als je wat verder teruggaat in de tijd, jaren '70, '80 en '90 , kun je ook nog clubs tegenkomen als bv Germanicus, Emmen amateurs, Sc Erica, CEC, Elim, Hollandscheveld, Valthermond en Velocitas die ooit op het hoogste amateurniveau speelden.
En in bijna alle gevallen valt de terugval wel te verklaren, zoals Jan Vlap ook al aangeeft.
Wat betreft DVC Appingedam en NEC Delfzijl valt het ook op, dat een fusie lang niet altijd leidt tot betere prestaties.
Dat zie je ook bij grote fusieclubs als Fc Klazienaveen en DVC Dedemsvaart, die nu slechts in de 4e klasse spelen.
Hij hield er (voor rust vooral) nog een paar prima ballen uit.Lekker voor mijn neefje (keeper Drachtster Boys) 6 tegengoals 😳
Dinsdag in Noord Scoort op RTV Noord een item over deze wedstrijd. Ik vrees dat de 2-4 en 3-4 ontbreken want (normaal gesproken) FC Groningen volger Stefan Bleeker kwam pas uit de kantine toen het 3-4 stond, dacht waarschijnlijk dat het al beslist was en is FC Groningen gewend waar zelden of nooit gescoord wordt.
WOW! Zo saai als het vorig weekend was zo fantastisch was het vanmiddag. De Topper in 1H tussen PKC83 en Drachtster Boys. Na 11 minuten 0-2, PKC wss nergens en na 38 minuten stond het 0-4.
Kort voor rust dan toch de 1-4. Refereerde ik nog aan de 6-4 van een paar jaar terug bij deze wedstrijd. En verdomd, binnen 5 minuten na rust stond het 3-4. Nog voor er een uur gespeeld was ook al 4-4. Maar niet veel laterkwam DB via uitblinker Dylan Smit op 4-5. Zijn derde. Maar PKC gaf niet op, 80’ 5-5. In de 85’ minuut tweede geel voor een DB verdediger, 90’ 6-5 Rob Schokker, zijn derde. Ongelofelijk, wat een wedstrijd. Een remontada waarbij die van Feyenoord en PSV verbleekt. Waanzinnige pot voetbal!