District Noord

bqandy

Well-known member
Sowieso een leuk weekeinde met de eerste periodetitels in de poules met 12 en 14 clubs. Musselkanaal pakte hem vorige week al, omdat het 4 punten voor staat op SVZ.
In 1H is PKC'83 de grootste kanshebber. Bij winst op hekkensluiter WVV is de klus geklaard.
In 2I speelt koploper WVF tegen nummer 3 Gorecht (punt verschil). Maar wellicht wordt Nieuwleusen de lachende derde.
In 3Q heeft BQ Dokkum de beste papieren, maar moet tegen SV Oosterwolde dat ook nog kansrijk is. En dan liggen er nog een paar op de loer.
In 3R staat Zuidlaren er het beste voor, maar Veendam 1894 en The Knickerbockers maken ook nog een kans.
En ik ben heel benieuwd of Oosterparkers de eerste prijs in jaren kan pakken. Ooit betaald voetbal. In de wat recentere geschiedenis van de eerste klasse naar de reserves afgedaald, maar kan nu op eigen kracht de eerste periode in 5E pakken. Er zijn weer wat ambities bij Oosterparkers.

Abubakari

Well-known member
In 1H is PKC'83 de grootste kanshebber. Bij winst op hekkensluiter WVV is de klus geklaard.
BQ 1887 speelde gelijk bij Stiens (uit pas 1 zege, thuis alles dik gewonnen door BQ1887) en Drachtster Boys verloor bij Buitenpost, punt volstond om 18.00 voor PKC'83, ze wonnen met 3-2 en hebben de periodetitel binnen.
In 2I speelt koploper WVF tegen nummer 3 Gorecht (punt verschil). Maar wellicht wordt Nieuwleusen de lachende derde.
Nieuwleusen verloor, Gorecht won de topper bij WVF met 1-4, ergo Gorecht de periode.
In 3Q heeft BQ Dokkum de beste papieren, maar moet tegen SV Oosterwolde dat ook nog kansrijk is. En dan liggen er nog een paar op de loer.
Be Quick D verloor thuis SV Oosterwolde, Hardegarijp won met 8-2 en pakt op doelsaldo de periode. Drie clubs delen de koppositie met 19 punten, daarachter twee clubs met 18 punten. Nummer 7 Zuidhorn heeft 4 punten minder.
In 3R staat Zuidlaren er het beste voor, maar Veendam 1894 en The Knickerbockers maken ook nog een kans.
Zuidlaren pakte hem door bij hekkensluiter Lycurgus met 0-2 te winnen.
En ik ben heel benieuwd of Oosterparkers de eerste prijs in jaren kan pakken. Ooit betaald voetbal. In de wat recentere geschiedenis van de eerste klasse naar de reserves afgedaald, maar kan nu op eigen kracht de eerste periode in 5E pakken. Er zijn weer wat ambities bij Oosterparkers.
Ik was ook benieuwd en na BQ1887 zat-Groen Geel ging ik 5 minuten verderop bij Amicitia-Oosterparkers kijken. Amicitia het eerste half uur beter, maar een rode kaart voor hun keeper was het breekpunt. Direct na de rode kaart werd het uit de toegekende vrije trap 0-1 en na rust liep Oosterparkers uit naar 0-5.
6738f526a7f9a-IMG_8011.JPG

Voor wie van wat samengevatte verslagen houdt en wil weten of ON nog heeft gewonnen:

En in deze lees je wat Mamio heeft gedaan en hoe dat nou ging bij AVMC-Oosterparkers:

Abubakari

Well-known member
In de eerste helft een kort buitje, in de rust een flinke hagelbui, voor de rest droog bij Forward-Gorredijk in 2H. Typisch Forward, met 6-0 van de nog zonder puntverlies zijnde koploper winnen, met 0-2 van de club die pas 3 punten had en voorlaatst stond verliezen.
673a86f1dec27-IMG_8016.JPG

Zondag de topper in de 3e klasse
Nummer 2 SVZ thuis tegen nummer 1 Musselkanaal
Musselkanaal 21 punten SVZ 17
Dat won SVZ met 3-2, eerste puntverlies voor Musselkanaal.

Laatst bewerkt:

André

Well-known member
Gaat veel beter met svz dit seizoen
Ik weet wel dat ze nu een betere keeper hebben
Verder hetzelfde team volgens mij

bqandy

Well-known member
Het bijveld van Forward en ook van de andere studentenclub The Knickerbockers gaat trouwens verdwijnen. Daar komt het nieuwe studentensportcentrum ACLO. Daarom heeft het hoofdveld van TKB dit seizoen kunstgras gekregen. Blijven er drie voetbalvelden over op Zernike Campus. Die zullen allen dan zaterdag door TKB en zondag door Forward gebruikt worden.

de Kok

Member
Wat is er aan de hand bij de GV Groen Geel. winterdepressie na de verliespartij tegen de jonge jongens van BQ1887 zaterdag 1?
Stoere taal vooraf maar nu zie ik niet van een verslag of zo.

Abubakari

Well-known member
Wat is er aan de hand bij de GV Groen Geel. winterdepressie na de verliespartij tegen de jonge jongens van BQ1887 zaterdag 1?
Stoere taal vooraf maar nu zie ik niet van een verslag of zo.
Ze hadden na een dramatische start drie keer gewonnen, gelijk weer praatjes, daarvoor was het ook al stil. En ja, zodra Groen Geel praatjes krijgt verliezen ze weer.😀
Maar zou ze sieren als ze ook elke keer een verslag schrijven als ze verliezen.

Bovenaan