District Noord

Abubakari

Well-known member
67546fd0e2f02-IMG_8210.jpeg

WOW! Zo saai als het vorig weekend was zo fantastisch was het vanmiddag. De Topper in 1H tussen PKC83 en Drachtster Boys. Na 11 minuten 0-2, PKC wss nergens en na 38 minuten stond het 0-4.
Kort voor rust dan toch de 1-4. Refereerde ik nog aan de 6-4 van een paar jaar terug bij deze wedstrijd. En verdomd, binnen 5 minuten na rust stond het 3-4. Nog voor er een uur gespeeld was ook al 4-4. Maar niet veel laterkwam DB via uitblinker Dylan Smit op 4-5. Zijn derde. Maar PKC gaf niet op, 80’ 5-5. In de 85’ minuut tweede geel voor een DB verdediger, 90’ 6-5 Rob Schokker, zijn derde. Ongelofelijk, wat een wedstrijd. Een remontada waarbij die van Feyenoord en PSV verbleekt. Waanzinnige pot voetbal!

bqandy

Well-known member
Het was inderdaad een lekker potje. :)
Nog wat nieuwtjes. PKC'83 trainer Bert Hollander stopt na dit seizoen. Dat bleek al afgesproken te zijn. Hij stopt ook helemaal als trainer zei hij tegen me. Het is voor hem mooi geweest.
Drachtster Boys trainer Willem Lanjouw stopt ook en neemt een sabbatical voor een jaar. Even te druk met werk en jonge kinderen.
Lanjouw is een echte Be Quick 1887 man en ik verwacht hem nog wel een keer bij ons als trainer. Die ambitie heeft hij ook.

Abubakari

Well-known member
Lekker voor mijn neefje (keeper Drachtster Boys) 6 tegengoals 😳
Hij hield er (voor rust vooral) nog een paar prima ballen uit.

In het kader van lekker brood verdient bona, een terugblik geschreven voor OOG. Met nog wat zulke spektakels want tegen Drachtster Boys (of buurtgenoten daarvan) is het altijd leuk.

• Leuk
Waarderingen: PES5

Abubakari

Well-known member
67561b91697da-IMG_8216.JPG

Zoals Meindert Talma al zong in Versmobielondernemer "Maar het is niet altijd feest" . Vanmiddag weer een povere 1-0. Een topper in Zondag 2H tussen koploper GRC en nummer 3 Alcides. GRC won met 1-0. De zaterdag/zondag eerste klasse is erg leuk, maar heeft wel 1 nadeel, de promovendi van de zondag hebben het er meestal (minimaal) heel moeilijk. GRC en Alcides hebben er beide niks te zoeken. VKW staat er nog tussen (tweede op 2 punten van GRC).

In 1H won Be Quick 1887 vanmiddag met 3-0 van (promovendus) Rolder Boys, gat met PKC'83 is zes punten. Eerste wedstrijd na de winterstop is BQ1887-PKC'83.

Abubakari

Well-known member
Het aantal doelpunten loopt trouwens wel echt terug (qua wedstrijden waar ik heen ga dan). Dit seizoen tot nu toe 2,68.
Daarvoor 3,63---3,88---4,17---
Misschien maar niet meer naar FC Groningen gaan. Heb ik vanmiddag ook niet gedaan, lang leve de kaartenmarkt!
Maar ook de amateurpotjes leveren veel minder goals op terwijl ik niet veel meer wedstrijden op hoger niveau kijk.

André

Well-known member
Svz won van Groninger Boys
Nog steeds 2e 5 punten achter op de koploper en groot gat naar de rest

Abubakari

Well-known member
67546fd0e2f02-IMG_8210.jpeg

WOW! Zo saai als het vorig weekend was zo fantastisch was het vanmiddag. De Topper in 1H tussen PKC83 en Drachtster Boys. Na 11 minuten 0-2, PKC wss nergens en na 38 minuten stond het 0-4.
Kort voor rust dan toch de 1-4. Refereerde ik nog aan de 6-4 van een paar jaar terug bij deze wedstrijd. En verdomd, binnen 5 minuten na rust stond het 3-4. Nog voor er een uur gespeeld was ook al 4-4. Maar niet veel laterkwam DB via uitblinker Dylan Smit op 4-5. Zijn derde. Maar PKC gaf niet op, 80’ 5-5. In de 85’ minuut tweede geel voor een DB verdediger, 90’ 6-5 Rob Schokker, zijn derde. Ongelofelijk, wat een wedstrijd. Een remontada waarbij die van Feyenoord en PSV verbleekt. Waanzinnige pot voetbal!
Dinsdag in Noord Scoort op RTV Noord een item over deze wedstrijd. Ik vrees dat de 2-4 en 3-4 ontbreken want (normaal gesproken) FC Groningen volger Stefan Bleeker kwam pas uit de kantine toen het 3-4 stond, dacht waarschijnlijk dat het al beslist was en is FC Groningen gewend waar zelden of nooit gescoord wordt.

Abubakari

Well-known member
Gister was de topper in 1H tussen Be Quick 1887 en PKC’83, ongekend veel publiek, goeie wedstrijd en een 2-2 eindstand.

Oranje Nassau eindigde de mislukte eerste seizoenshelft in 2024 met een 5-0 zege en begon gister 2025 ook goed, 4-1 zege op Buitenpost. Ik zag alleen de tweede helft, gebeurde niet overdreven veel voor de goals en met nog een kwartier te gaan stond het nog 0-0. Velocitas won ook met 4-1.

Mamio verloor met 3-1 van Middelstum, Dokkum gaf tegen een laagvlieger een 2-0 voorsprong weg en speelde 2-2 gelijk. Buh Kwiek verloor met 3-1 van ONR.

Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Gister was de topper in 1H tussen Be Quick 1887 en PKC’83, ongekend veel publiek, goeie wedstrijd en een 2-2 eindstand.
Inderdaad een fraaie pot met een terechte uitslag. Die stadsderby's in 1H zorgen voor veel extra publiek. Steeds tussen de vier en vijfhonderd mensen langs de lijn met een gezonde rivaliteit. Deze topper trok tot nu toe, ondanks de snijdende kou, de meeste mensen. BQ was zo slim geweest om dit keer wel de kassa's te openen. :)

Abubakari

Well-known member
67952d3dde736-IMG_8348.jpeg

Meestal kies ik een potje uit de eerste klasse, maar vandaag na rijp beraad gekozen voor een kraker uit de (elk jaar weer) reuze spannende Groninger derde klasse (R dit jaar). Koploper TKB vs Groen Geel. Niet veel goals (0-1), maar bij VVG-DVC Appingedam (0-2) en Mamio-WVV (1-0) vielen er niet veel meer.
Heel verhaal over geschreven.

Over 1H gesproken, BQ1887 moest de pittige uitwedstrijd tegen Drachtster Boys winnen om in het spoor van PKC83 te blijven, dat lukte, 1-2 gewonnen. PKC had een makje thuis tegdn hekkensluiter Roden, 6-1 en Velocitas won met 3-1 van Heerenveense Boys. ON staat met 0-1 voor bij WVV. Zou de vierde zege op rij worden na een hele slechte seizoensstart.

PKC sorteert al een beetje voor op de vierde divisie met de komst van Drachtster Boys ster Dylan Smit (uitblinker bij de 6-5 tussen PKC en DB eind vorig jaar) en routinier Sicco Brouwer. Als HSC21 degradeert en PKC promoveert komen ze elkaar komend seizoen tegen toch? Hopelijk BQ1887 via de nacompetitie er ook weer bij in de vierde divisie.

bqandy

Well-known member
GRC Groningen is hard op weg om terug te keren naar de 1e klasse.
Vandaag werd naaste concurrent VKW met 4-1 verslagen. GRC pakte de eerste periode en zette VKW ook meteen op 5 punten achterstand.

Abubakari

Well-known member
PKC uit, een bijzonder aanlokkelijk vooruitzicht.
Vierde divisie kwam gister weer wat dichterbij, uit bij nummer twee Broekster Boys wint PKC’83 met 0-4. Ze hebben pas 1 keer verloren dit seizoen, de eerste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Broekster Boys.

De andere eerste klassers uit Stad wonnen ook:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is nog niet zover, maar na dik 20 jaar zakt Delfstrahuizen weer naar de onderkant van de voetbalpiramide. Twee goede generaties zijn voorbij en dan houdt het een keer op voor een kleine dorpsclub.

Naamloos.png

Bovenaan