District Noord

noordooster

Well-known member
De clubs uit Meppel:
Promovendus Fc Meppel speelde in 2I za met 0-0 gelijk tegen Hoogezand. Prima prestatie.
Promovendus MSC ( za 3O) versloeg veelvuldig 1e klasser IJVV met 3-1
En degradant Alcides ( zo 2H ) versloeg Jubbega met 6-0.
Alcides zet dit seizoen meer in op "eigen spelers" en heeft zo1 en za1 ( afgelopen seizoen kampioen) samengevoegd en stapt miv komend seizoen over naar de zaterdag.
Jubbega trok zich afgelopen seizoen vrijwillig terug uit de 1e klasse omdat men wilde/moest stoppen met het halen en betalen van spelers.
Het staat nu puntloos onderaan met 1 doelpunt voor en 14 tegen.

Abubakari

Well-known member
6714e7f4013ea-IMG_7265.jpeg

Uit gaat het met 2 uit 2 en pas 1 uitgoal nog niet heel geweldig met Be Quick 1887 in de eerste klasse, maar op de Esserberg gaan ze als een speer. 9 uit 3, 14 voor en 2 tegen. Gister wonnen ze met 7-0 van Winsum, met 6 treffers in het laatste half uur. Saillant detail, BQ1887 volger bqandy zat bij de vrouwenwedstrijd ON-ACV. Ik nam de radiohonneurs voor 1 keer waar en nu willen ze bij BQ1887 bqandy niet meer terug.

Koploper zijn ze niet, dat is PKC’83, die wonnen gisteren voor de vierde keer op rij, 4-0 tegen Heerenveense Boys.
ON blijft het daarentegen vrij slecht doen, pas 1 keer gewonnen en gister in Damwâld met 4-1 aan de broek tegen Broekster Boys.
Drachtster Boys kan op gelijke hoogte met PKC’83 komen als ze dinsdag het in restant bij ON een 0-2 voorsprong over de streep trekken. Gister wonnen ze met 5-1 van Velocitas.
6714e840a32b7-IMG_7267.jpeg

Na BQ1887 nog ongeveer 70 minuten Lewenborg-VVG gezien, koploper VVG kreeg met 4-1 klop en daardoor is The Knickerbockers nu weer eerste.
De grote monden van Groen Geel wonnen de kelderkraker tegen Appingedam met 1-0 en halen opgelucht adem. Na 5 wedstrijden 4 punten met maar 2 goals. Kanminder.
Mamio verloor voor de vierde keer op rij en moet oppassen dat ze niet afzakken naar de vijfde klasse.
Dokkum won met 3-1 van Harkema Opeinde en staat zesde. In 3Q staan vijf clubs bovenaan met 12 uit 5, één van die clubs is Buh Kwiek, die wonnen gister met 1-3 bij het tot dan nog foutloze Opende.

SETA verloor met 25-0 van Scheemda. Vorige week verloren ze met 21-0 van BATO.

bqandy

Well-known member
SETA neemt de grote nederlagen voor lief, voortbestaan van de club staat voorop en daar gaan ze met zijn allen vol voor, spelers ook.
Toch niet. Club stapt uit de standaardklasse.

de waan

Well-known member
Een betaalde trainer voor een ploeg die waarschijnlijk van het niveau reserve zesde klasse is, is op zich ook wel vrij treurig.

• Leuk
Waarderingen: erka

de Kok

Member
in 1h werd ON - Dachtster Boys uitgespeeld. de Friezen moesten een 0-2 voorsprong verdedigen in een half uur. ON maakte nog wel 1-2 maar verder kwam het niet. DB nu koploper met PKC en Stiens. ON 4e van onderen.

de waan

Well-known member
Ik heb gekeken, maar Beerta heeft ruim 2000 inwoners. Hoe kan het dat ze daar niet eens één team op de been kunnen brengen?

erka

Well-known member
Vergrijzing is zeker één van de oorzaken. BNC uit buurdorp Finsterwolde (ook dik 2000 inwoners) heeft ook nog net aan twee teams.

Ik denk dat ook meespeelt dat WVV in Winschoten heel dichtbij Beerta ligt (ca 1 km). Alle jongeren uit Beerta gaan in Winschoten naar school en dan wil je bij WVV voetballen natuurlijk en niet bij die oudjes in Beerta.

Joost

Well-known member
Ik heb gekeken, maar Beerta heeft ruim 2000 inwoners. Hoe kan het dat ze daar niet eens één team op de been kunnen brengen?
Waar speelt de jeugd uit Beerta? Er zijn meer voorbeelden van clubs met een SJO waarbij uiteindelijk de spelers overblijven bij de grootste van de twee.

erka

Well-known member
Waar speelt de jeugd uit Beerta? Er zijn meer voorbeelden van clubs met een SJO waarbij uiteindelijk de spelers overblijven bij de grootste van de twee.

Nergens. THOS heeft geen jeugd. In 2019 is de SJO met BNC uit Finsterwolde geklapt op cultuurverschil. BNC heeft nog wel 5 jeugdteams en zoals ik eerder postte voetbalt veel jeugd uit Beerta bij WVV.

En verder is het een hopeloos vergrijsd dorp.

Joost

Well-known member
Nergens. THOS heeft geen jeugd. In 2019 is de SJO met BNC uit Finsterwolde geklapt op cultuurverschil. BNC heeft nog wel 5 jeugdteams en zoals ik eerder postte voetbalt veel jeugd uit Beerta bij WVV.

En verder is het een hopeloos vergrijsd dorp.
Ik kon er ook al niets over vinden. Dan is direct een van de oorzaken duidelijk.

bqandy

Well-known member
Ik was benieuwd naar Alcides, dat met de volle buit koploper is in 2H. De Meppelers hadden pech dat er een tentamenweek is in Groningen, want de studenten van Forward hadden daardoor geen tijd gehad om te drinken. Het werd maar liefst 6-0. En dat was niet geflatteerd.

de Kok

Member
Ik kon er ook al niets over vinden. Dan is direct een van de oorzaken duidelijk.
Het lijkt goed te komen in Beerta. Oproep voorzitter in de Media en een actie op RTV Noord heeft heel wat oud spelrs wakker geschud en dus liepe het een beetje storm bij THOS met aanmeldingen. Men kan voorlopig verder.
En er kunnen volgens mij ook wel 500 woningen bij mevrouw Keijzer. Zou goed zijn voor alle vergrijsde kleine dorpen.

Joost

Well-known member
Het lijkt goed te komen in Beerta. Oproep voorzitter in de Media en een actie op RTV Noord heeft heel wat oud spelrs wakker geschud en dus liepe het een beetje storm bij THOS met aanmeldingen. Men kan voorlopig verder.
En er kunnen volgens mij ook wel 500 woningen bij mevrouw Keijzer. Zou goed zijn voor alle vergrijsde kleine dorpen.
Ik zag er ook een stukje over bij Noord Scoort.

Bovenaan