District Noord

bqandy

Well-known member
SETA neemt de grote nederlagen voor lief, voortbestaan van de club staat voorop en daar gaan ze met zijn allen vol voor, spelers ook.
Toch niet. Club stapt uit de standaardklasse.

de waan

Well-known member
Een betaalde trainer voor een ploeg die waarschijnlijk van het niveau reserve zesde klasse is, is op zich ook wel vrij treurig.

• Leuk
Waarderingen: erka

de Kok

Member
in 1h werd ON - Dachtster Boys uitgespeeld. de Friezen moesten een 0-2 voorsprong verdedigen in een half uur. ON maakte nog wel 1-2 maar verder kwam het niet. DB nu koploper met PKC en Stiens. ON 4e van onderen.

de waan

Well-known member
Ik heb gekeken, maar Beerta heeft ruim 2000 inwoners. Hoe kan het dat ze daar niet eens één team op de been kunnen brengen?

erka

Well-known member
Vergrijzing is zeker één van de oorzaken. BNC uit buurdorp Finsterwolde (ook dik 2000 inwoners) heeft ook nog net aan twee teams.

Ik denk dat ook meespeelt dat WVV in Winschoten heel dichtbij Beerta ligt (ca 1 km). Alle jongeren uit Beerta gaan in Winschoten naar school en dan wil je bij WVV voetballen natuurlijk en niet bij die oudjes in Beerta.

Joost

Well-known member
Ik heb gekeken, maar Beerta heeft ruim 2000 inwoners. Hoe kan het dat ze daar niet eens één team op de been kunnen brengen?
Waar speelt de jeugd uit Beerta? Er zijn meer voorbeelden van clubs met een SJO waarbij uiteindelijk de spelers overblijven bij de grootste van de twee.

erka

Well-known member
Waar speelt de jeugd uit Beerta? Er zijn meer voorbeelden van clubs met een SJO waarbij uiteindelijk de spelers overblijven bij de grootste van de twee.

Nergens. THOS heeft geen jeugd. In 2019 is de SJO met BNC uit Finsterwolde geklapt op cultuurverschil. BNC heeft nog wel 5 jeugdteams en zoals ik eerder postte voetbalt veel jeugd uit Beerta bij WVV.

En verder is het een hopeloos vergrijsd dorp.

Joost

Well-known member
Nergens. THOS heeft geen jeugd. In 2019 is de SJO met BNC uit Finsterwolde geklapt op cultuurverschil. BNC heeft nog wel 5 jeugdteams en zoals ik eerder postte voetbalt veel jeugd uit Beerta bij WVV.

En verder is het een hopeloos vergrijsd dorp.
Ik kon er ook al niets over vinden. Dan is direct een van de oorzaken duidelijk.

bqandy

Well-known member
Ik was benieuwd naar Alcides, dat met de volle buit koploper is in 2H. De Meppelers hadden pech dat er een tentamenweek is in Groningen, want de studenten van Forward hadden daardoor geen tijd gehad om te drinken. Het werd maar liefst 6-0. En dat was niet geflatteerd.

de Kok

Member
Ik kon er ook al niets over vinden. Dan is direct een van de oorzaken duidelijk.
Het lijkt goed te komen in Beerta. Oproep voorzitter in de Media en een actie op RTV Noord heeft heel wat oud spelrs wakker geschud en dus liepe het een beetje storm bij THOS met aanmeldingen. Men kan voorlopig verder.
En er kunnen volgens mij ook wel 500 woningen bij mevrouw Keijzer. Zou goed zijn voor alle vergrijsde kleine dorpen.

Joost

Well-known member
Het lijkt goed te komen in Beerta. Oproep voorzitter in de Media en een actie op RTV Noord heeft heel wat oud spelrs wakker geschud en dus liepe het een beetje storm bij THOS met aanmeldingen. Men kan voorlopig verder.
En er kunnen volgens mij ook wel 500 woningen bij mevrouw Keijzer. Zou goed zijn voor alle vergrijsde kleine dorpen.
Ik zag er ook een stukje over bij Noord Scoort.

André

Well-known member
Zondag de topper in de 3e klasse
Nummer 2 SVZ thuis tegen nummer 1 Musselkanaal
Musselkanaal 21 punten SVZ 17

bqandy

Well-known member
Sowieso een leuk weekeinde met de eerste periodetitels in de poules met 12 en 14 clubs. Musselkanaal pakte hem vorige week al, omdat het 4 punten voor staat op SVZ.
In 1H is PKC'83 de grootste kanshebber. Bij winst op hekkensluiter WVV is de klus geklaard.
In 2I speelt koploper WVF tegen nummer 3 Gorecht (punt verschil). Maar wellicht wordt Nieuwleusen de lachende derde.
In 3Q heeft BQ Dokkum de beste papieren, maar moet tegen SV Oosterwolde dat ook nog kansrijk is. En dan liggen er nog een paar op de loer.
In 3R staat Zuidlaren er het beste voor, maar Veendam 1894 en The Knickerbockers maken ook nog een kans.
En ik ben heel benieuwd of Oosterparkers de eerste prijs in jaren kan pakken. Ooit betaald voetbal. In de wat recentere geschiedenis van de eerste klasse naar de reserves afgedaald, maar kan nu op eigen kracht de eerste periode in 5E pakken. Er zijn weer wat ambities bij Oosterparkers.

Abubakari

Well-known member
In 1H is PKC'83 de grootste kanshebber. Bij winst op hekkensluiter WVV is de klus geklaard.
BQ 1887 speelde gelijk bij Stiens (uit pas 1 zege, thuis alles dik gewonnen door BQ1887) en Drachtster Boys verloor bij Buitenpost, punt volstond om 18.00 voor PKC'83, ze wonnen met 3-2 en hebben de periodetitel binnen.
In 2I speelt koploper WVF tegen nummer 3 Gorecht (punt verschil). Maar wellicht wordt Nieuwleusen de lachende derde.
Nieuwleusen verloor, Gorecht won de topper bij WVF met 1-4, ergo Gorecht de periode.
In 3Q heeft BQ Dokkum de beste papieren, maar moet tegen SV Oosterwolde dat ook nog kansrijk is. En dan liggen er nog een paar op de loer.
Be Quick D verloor thuis SV Oosterwolde, Hardegarijp won met 8-2 en pakt op doelsaldo de periode. Drie clubs delen de koppositie met 19 punten, daarachter twee clubs met 18 punten. Nummer 7 Zuidhorn heeft 4 punten minder.
In 3R staat Zuidlaren er het beste voor, maar Veendam 1894 en The Knickerbockers maken ook nog een kans.
Zuidlaren pakte hem door bij hekkensluiter Lycurgus met 0-2 te winnen.
En ik ben heel benieuwd of Oosterparkers de eerste prijs in jaren kan pakken. Ooit betaald voetbal. In de wat recentere geschiedenis van de eerste klasse naar de reserves afgedaald, maar kan nu op eigen kracht de eerste periode in 5E pakken. Er zijn weer wat ambities bij Oosterparkers.
Ik was ook benieuwd en na BQ1887 zat-Groen Geel ging ik 5 minuten verderop bij Amicitia-Oosterparkers kijken. Amicitia het eerste half uur beter, maar een rode kaart voor hun keeper was het breekpunt. Direct na de rode kaart werd het uit de toegekende vrije trap 0-1 en na rust liep Oosterparkers uit naar 0-5.
6738f526a7f9a-IMG_8011.JPG

Voor wie van wat samengevatte verslagen houdt en wil weten of ON nog heeft gewonnen:

En in deze lees je wat Mamio heeft gedaan en hoe dat nou ging bij AVMC-Oosterparkers:

Bovenaan