District Noord

noordooster

Well-known member
Zoals gezegd, lijkt het me logisch dat het die indeling wordt.
Hoewel ik me kan voorstellen, dat de 3 clubs uit Emmen er niet blij van worden.


En inderdaad, de eerste klassers uit Emmen zijn not amused en dat lijkt me logisch.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mijn club, vv Delfstrahuizen, was niet heel blij met de indeling van 4A, maar ik zou niet weten hoe het beter of anders had gemoeten. Er zitten niet veel Friese clubs in de 4e Klasse tegenwoordig.

edit: De polderploegen zitten letterlijk om de hoek, dus alleen de ritjes naar Steenwijk en Zwolle zijn wat verder

 

Joost

Well-known member
Mijn club, vv Delfstrahuizen, was niet heel blij met de indeling van 4A, maar ik zou niet weten hoe het beter of anders had gemoeten. Er zitten niet veel Friese clubs in de 4e Klasse tegenwoordig.

edit: De polderploegen zitten letterlijk om de hoek, dus alleen de ritjes naar Steenwijk en Zwolle zijn wat verder

Ik had op verzoek van iemand ook naar die indeling gekeken en hij was echt heel lastig. Maar het blijft voor clubs lastig te accepteren dat zij niet het middelpunt zijn van waaruit de KNVB indelingen gaat maken.
 

bqandy

Well-known member
Dat advies geloof ik direct. In die tijd werden indeling nog handmatig gemaakt en is het goed mogelijk dat het COH daarvoor een advies indiende. Maar op districtsniveau wordt tegenwoordig alles via de computer berekend, daar worden echt geen adviezen meer voor gegeven.

Voor de indeling van de noordelijke eerste klasse zie ik concreet overigens ook echt geen andere optie dan die genoemd wordt.
Ik zou hier nog op terug komen. Het is inderdaad een goedwillende liefhebber die jaarlijks zo'n lijstje maakt. Maar veel clubs denken dat het van de KNVB afkomstig is en waar je nog even op kan 'schieten'. Zo ben ik dus al twee jaar op het verkeerde been gezet. Winsum weet het inmiddels ook. ;)
 

bqandy

Well-known member
Het is maar oefenen, maar toch.... Eersteklasser Be Quick 1887 verpletterde vanmiddag vierde divisionist 'd Olde Veste '54 met maar liefst 8-1. Ik was echt onder de indruk van het aanvalsspel van mijn cluppie. Fraai uitgespeelde aanvallen en een schitterende omhaal. De aanval is al een sterk wapen, maar werkelijk bijna alles ging er in. Slechts twee grote kansen werden gemist. In de wetenschap dat er nog twee belangrijke spelers ontbraken wegens ziekte en vakantie lijkt het nu al een fraai seizoen te worden. Ook gezien de eerdere uitslagen in de oefencampagne waarin flink gescoord werd. Kampioenskandidaat nummero uno.
Thomas Careman die van Oranje Nassau over kwam is toch nog afgehaakt. Hij gaat werken in Spanje.
 

bqandy

Well-known member
Hahaha, zou zo maar kunnen natuurlijk. Maar het is wel duidelijk dat Be Quick oefent om het spel te maken met veel druk naar voren. Dan kan er achterin natuurlijk wel eens wat ruimte ontstaan.
 

Abubakari

Well-known member
Ze beginnen -op zondag- thuis tegen Roden, dus Winsum uit op de eerste speeldag 1-0 zal ze bespaard blijven.
Op zaterdag PKC’83-Broekster Boys, zal de eerste van het seizoen wel worden voor mij.
12 okt ON-BQ1887.
Be Quick trouwens best vaak op zondag viel me op. Tegen de principiële zaterdagmannetjes om 18.00, dat vind ik wel een kuttijd.
 

Abubakari

Well-known member
De meeste van die 18.00 uur wedstrijden worden nog verplaatst naar 16.15 uur is mij zaterdag verzekerd.
Oh, da's beter. Zijn er ook niet zoveel. Wel mooi dat ze vrij vaak op zondag spelen toch? GVAV en GRC ook weer alles op zondag, verder nog Forward, Stadspark en Groninger Boys, hebben we weer een wat ruimer aanbod op zondag.
 

bqandy

Well-known member
Ik ben er wel blij mee dat BQ veel op zondag speelt. Is ook een bewuste keuze van de club dit seizoen begreep ik. BQ is natuurlijk een zondag vereniging ook al is er volgend seizoen nog maar 1 team op zondag.
Ik keek even snel door het programma van de 2e klasse. Er zijn toch weer speeldagen dat de 3 Groninger clubs samen thuis of uit spelen. Maar ja, we kunnen nog altijd het platteland op naar Engelbert of Woltersum. :) . En niet te vergeten Groen Geel zondag.
 

noordooster

Well-known member
De meeste van die 18.00 uur wedstrijden worden nog verplaatst naar 16.15 uur is mij zaterdag verzekerd.
Is het spelen op zaterdag om 18.00 uur in het afgelopen seizoen slecht bevallen ? Of deden ze dat toen ook al niet zo vaak ?
Met die 16.15 uur zullen ze wel moeten kijken hoe dat matcht met za.1.
Overigens spelen in 1H maar liefst 11 van de 14 clubs hun thuiswedstrijden op zaterdag.
Maar een aantal ervan wordt niet gezien als principiële zaterdagclub.
 

Abubakari

Well-known member
BQ1887 speelde afgelopen seizoen hun zaterdagwedstrijden ook om 16.15. Zat1 om 13.30. Is komend seizoen dus zo te zien ook weer zo. Matcht allemaal prima.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Ik zag net op de sociale media van MSC beelden van de ravage die de storm van gisteravond aanrichtte.
Dak compleet van de tribune gevlogen en schade aan de zijkant, bomen omgewaaid en op het veld..... Echt een zooitje.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zag net op de sociale media van MSC beelden van de ravage die de storm van gisteravond aanrichtte.
Dak compleet van de tribune gevlogen en schade aan de zijkant, bomen omgewaaid en op het veld..... Echt een zooitje.
Stukje verderop in Hoogeveen.
Hagel, wind en stortbui en definitief gestaakt.
Uurtje eerder:
66cb4bbdc3c02-IMG_6447.jpeg
 
Bovenaan