District Noord

erka

Well-known member
Pelikaan S houdt er mee op.

Geen wonder, na het overlijden van Bulten is het geldinfuus natuurlijk gestopt.
 

bqandy

Well-known member
De geruchten gingen al langer en werden helemaal gevoed omdat er nog geen vervanger was voor de trainer Wentink die na dit seizoen vertrekt. Maar toch een eerbetoon aan Bulten. Hij wilde de hoofdklasse halen met zijn club. Hij heeft het zelf niet mee mogen maken, maar de missie is geslaagd.
De vraag is wel of je dit als dorpscluppie had moeten doen.

 

noordooster

Well-known member
En zo gaat Pelikaan S terug naar het niveau waarop ze tot voor kort altijd speelden.
DvhN besteedt er ook een uitgebreid artikel aan:

FDS uit Havelterberg houdt er helemaal mee op.
De club verbleef jarenlang met het eerste op het laagste (standaard)amateurniveau of in een reserveklasse.
Totdat enkele jaren geleden een vriendengroep uit Steenwijk eo zich aanmeldde. Toen klom men op tot enkele jaren derde klasse.
Intussen is die groep grotendeels verdwenen en ziet het bestuur er geen heil meer in om verder door te gaan.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Hebben best een aardig ploegje, een trainer die graag aanvallend voetbal speelt, zullen vast niet kansloos onderaan eindigen en met een beetje geluk kunnen ze zich wel handhaven.
 

bqandy

Well-known member
Oranje Nassau is echt een voetballende ploeg met prima combinatiespel. Ik vind het altijd leuk om er te zijn vanwege het spel.
Daarnaast beschikt het elftal over voldoende spelers die al ervaring hebben met het hoofdklasse/vierde divisie niveau en de rest dus kunnen wapenen tegen de slimmigheden van een hoger niveau.

Er zijn wel valkuilen. Zo is de selectie vrij smal en is er daarom een soort oproepteam. Spelers die op komen dagen als er een probleem is met schorsingen of blessures.
Er zit verder niks achter het eerste elftal. Geen tweede op niveau, geen O-21 en geen jeugd. Dat noemde de trainer tegen mij toch wel een probleem.
Met twee andere clubs op sportpark Coendersborg is er een jeugdafdeling: SJO Coendersborg. Amicitia VMC schijnt daarin de hofleverancier te zijn. Maar Amicitia heeft sinds de winterstop geen elftal meer in de standaardklasse en Blauw Geel'15, de derde club, is 5e klasser. Dus dat stelt allemaal ook niet zo heel veel voor.
Maar niet getreurd bij ON. Want zoals geldschieter 'ome Joop' een keer gekscherend tegen me zei: "Be Quick is onze jeugdopleiding".
 

Abubakari

Well-known member
65da2306d0123-IMG_3752.JPG

Inhaalweekend, slechts 1 wedstrijd in stad, wel van mijn soft spot Mamio, maar die zijn bezig aan een erg moeizaam seizoen. Pas 1 zege, redelijk vaak kansloos (en soms ook dik) verloren. Moest ik niet gewoon buiten de stad gaan kijken? De degradatiekraker HSC-SIOS in 4C? Of naar Wildervank voor de bekerthriller Wildervank-Be Quick Dokkum? Nou ja, hoop reisgehannes + k*tweer, dus maar gewoon dichtbij huis naar Mamio-Aduard 2000.
En terecht! Wat een feest! Wat een thriller! En Mamio won ook nog, 4-3 met de winnende in blessuretijd. Mamio stelt nooit (nou ja zelden) teleur als ik er heen ga. HSC-SIOS werd trouwens 1-0. En stuntploeg Wildervank (vierdeklasser die al twee eerste klassers uitschakelde staat bij rust 0-2 achter tegen Buh Kwiek).
Ik heb het voor OOG al opgeschreven, dus vandaar een link naar het verslag van deze fijne pot op de Parrel. Met bij Aduard 2000 wederom Leonard Nienhuis in de verdediging.

Dokkum won trouwens ook, 2-0 van hekkensluiter Ropta Boys.
 
Bovenaan