District Noord

bqandy

Well-known member
Vorig seizoen was er ook gezeik bij Hoogezand. Toen vertrok Germain Beck voortijdig.
Ook 1J: Gerard Zeeman van GRC Groningen stopt er na dit seizoen mee. Is aan zijn 5e jaar bezig. Dat gaat wel in goede harmonie.
 

Abubakari

Well-known member
654fc236c0c54-IMG_2857.JPG

Eindelijk weer eens wat meer goals! Ik was bij de stadsderby PKC'83-Velocitas in 1J. Velo won met 2-3, rust 0-2, 85' 2-2 en 89'2-3. Leuke wedstrijd.
DZOH blijft het goed doen, wonnen de lastige uitwedstrijd bij Winsum met 0-4. WVV kan morgen op 21 uit 7 komen als ze bij GRC winnen,DZOH heeft twee verliespunten. WKE won de degradatiekraker bij Hoogezand met 1-2.

Mamio en Dokkum speelden niet, afgelast, VVG verloor weer dik, 1-7 tegen Kollum, Gorecht (2J) won vorige week met 6-3, nu speelden ze met 4-4 gelijk bij Achilles 1894, een late gelijkmaker kost ze de koppositie. Volgende week de topper tegen Wolvega.
buh kwiek won voor de tweede keer op rij.
 

bqandy

Well-known member
Opmerkelijk dat er bij Mamio werd afgelast. Of hadden ze de wedstrijd aan de andere kant van de Eikenlaan op het oude veld van Astrea gepland?
 

Abubakari

Well-known member
Volgende week maar naar Groninger Boys, vorige week 6-4 gewonnen, deze week (bij de club die met 1 punt laatste staat) met 5-4 gewonnen. Na een 2-0, 3-1 en 4-2 achterstand.
65520d2f54b12-IMG_2882.jpeg

Zes doelpunten, een rode kaart en met zijn tienen in de 93ste minuut nog op 3-3 komen, leuk middagje Groninger Boys tegen SVZ, de club van Andre. Die staan achtste, GB is koploper maar SVZ zal het meest balen van het gelijkspel.


In 1J had WVV alles nog gewonnen. De zaterdagmannetjes dachten dat HZVV daar vorige week wel een eind zou maken maar WVV won met 5-2. De zondagmannetjes van GRC lukte het wel, het werd gister 1-1.
GVAV verloor bij SVBO met 4-1.

Forward verloor de derby tegen Helpman met 0-2.
 

Abubakari

Well-known member
Was ik ook, èèn van de weinige clubs met een tribune in de stad Groningen, geen overbodige luxe met de overvloedige regenval. Ik wilde eigenlijk naar Gorecht-Wolvega maar uiteindelijk blij dat ik naar ON ben gegaan, erg leuke wedstrijd gezien.

Onze local favorieten deden het niet zo best vandaag, bqandy’s club BQ1887 verloor met 7-1 (en de zaterdag afdeling met 4-1), mijn favorieten maakten het helemaal bont, Mamio verloor met 11-0 en VVG met 9-0. Teller staat bij VVG na 8 duels al op 38 tegengoals. Desondanks wel 6 punten.

Het goede nieuws komt uit Dokkum, de goeien wonnen met 2-0, de fouten verloren met 2-3. Best wel apart dat BQD het zo slecht doet in de derde klasse.
 

Abubakari

Well-known member
Beetje laat uit bed + klotenweer (alweer...) waarmee enkele opties afvielen, geen GRC-WKE (2-2), geen Groninger Boys-Actief (3-3) of Stadspark-Oldeholtpade (4-2) maar Forward-Sellingen, één treffer (in de zesde minuut) en 3 punten voor Forward na vier nederlagen op rij.

65637f457d2de-IMG_3023.JPG


Komend weekend derbyweekend, zaterdag Velocitas-Oranje Nassau en zondag in de onderste regionen in 1J GVAV Rap-GRC.
Gister was trouwens de topper in 1J, ON vs DZOH, nu Hoogezand wat aan het terugvallen is misschien wel de beste twee in 1J tegenover elkaar, werd maar liefst 6-1 voor Oranje Nassau.

En om de vaste onderdelen ook even te benoemen, Dokkum 2-2 tegen koploper Eastermar, Buh Kwiek ook 2-2 (en nog steeds maar 1 zege in 3B, ze spelen geloof ik vrijwel elke keer gelijk, want ze hebben ook pas 1x verloren), Mamio weer zwaar onderuit, nu 1-8 tegen TKB. Ook VVG verloor ruim, 5-0.
 

Abubakari

Well-known member
Inhalen op dinsdag, Mamio-Loppersum.
De scheids bleek een midweekje weg te zijn, terwijl de inderhaast opgeroepen vervanger onderweg was ging het sneeuwen. En ook echt sneeuwen!
65664287e9fdd-IMG_3036.jpeg

Dit is na een paar minuten, de volgende foto na 15 minuten, na een half uur werd er gestaakt, lijnen waren onzichtbaar, en er viel sowieso hat niet meer te voetballen, grens zag naar eigen zeggen “geen reet”.😀
6566420c1aeeb-IMG_3039.jpeg


Stand was trouwens 1-1. Twee goals binnen de minuut. Eerst Mamio, daarna Loppersum.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Fraaie sneeuwplaatjes. De meeste sneeuw zal wel weer weg zijn. Bij mij wel en ik woon aardig in de buurt.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Man man man, gisteravond had ik ook een wedstrijd in district Noord (Drachten). Ook nog O15 en de sneeuw kwam tweede helft ook flink naar beneden. Maar we hebben doorgezet tot het einde. Wat een mietjes die voetballers van Mamio en Loppersum @Abubakari 😜
 

Abubakari

Well-known member
Man man man, gisteravond had ik ook een wedstrijd in district Noord (Drachten). Ook nog O15 en de sneeuw kwam tweede helft ook flink naar beneden. Maar we hebben doorgezet tot het einde. Wat een mietjes die voetballers van Mamio en Loppersum @Abubakari 😜
Hier kwam de sneeuw al vanaf het begin naar beneden en niet pas na rust.
 

Abubakari

Well-known member
WEdstrijd van de dag in het Noorden was de woonwagenkamp kraker WKE'16-PKC'83, er werden 1500 a 2000 toeschouwers verwacht vanavond (aanvang 18.30), PKC heeft de clash met 3-2 gewonnen.

656b927c5a7ad-IMG_3085.JPG

Ik was daar niet, ik was vanmiddag bij Velocitas-Oranje Nassau, dat eindigde in 0-2 waardoor ON nu koploper is. Kan morgen, als WVV wint alweer anders zijn. Volgende week is het ON-WVV.


In 2J verraste Lewenborg door bij koploper Noordscheschut te winnen. Leuke kampioensrace daar, twee clubs met 21 punten delen de koppositie, dan drie clubs met 20 punten. Daar zit Gorecht ook bij, die wonnen nogal moeizaam van hekkensluiter Bedum. VVG hield driekwart van de wedstrijd de nul maar verloor toch nog met 0-5.

In 3C gaat er niets boven Groningen. Helpman is koploper, gevolgd door The Knickerbockers en Groen Geel. De laatste twee kwamen vanmiddag drie punten dichterbij, Helpman ging namelijk onderuit bij Zuidhorn. Tijdje terug was de verslagesschrijver van Groen Geel nog verbolgen over mijn stukje voor OOG, maar schijnbaar was het wel de gewenste wake up call want sindsdien hebben ze niet meer verloren (4x w, 2x g). Was ook tevens het laatste verslag op de GG site. Wellicht zijn ze bijgelovig.

Mamio speelde op de Langeleegte met 1-1 gelijk tegen Veendam 1894, de Dokkumers kwamen niet in actie, beide afgelast.
 

Abubakari

Well-known member
408098695_261364630286308_97841476420027255_n.jpg

En ook op zondag een stadsderby, GVAV Rapiditas-GRC. Een stuk leuker dan die van zaterdag. Een wonder dat het bij rust 0-1 stond, want vooral GVAV kreeg een reeks enorme kansen. Na rust drong GVAV wel aan maar waren de kansen schaarser. Totdat GRC dik tien minuten voor tijd op 0-2 kwam en er een geweldige slotfase ontstond. Daarin kwam GVAV terug tot 2-2, scoorde ook nog de 3-2 maar die werd afgekeurd en kregen beide clubs nog een dikke kans op de winnende. Die viel niet, het bleef 2-2.
Het publiek stond voornamelijk aan de kant waar ik ook stond. Mannetje.vrouwtje of 100.

Ook nog een verslag lezen? Weet je ook meteen wat Groninger Boys deed in de topper tegen Peize (2-0 verliezen en de koppositie kwijtraken).
 

Abubakari

Well-known member
Dokkum wint het inhaalduel tegen VIOD met 0-3 en stijgt naar plek 3, maar twee verliespunten achter de koploper. Buh Kwiek verloor weer, zou leuk zijn mocht Dokkum promoveren en bq niet, dan hebben we volgend jaar de derby weer.

In 1J kon HZVV op twee punten van koploper Oranje Nassau komen, maar ze verloren met 1-0 bij SVBO.
 

bqandy

Well-known member
Nog wat winterstop nieuwtjes van de afgelopen weken.

Erwin Heerlijn jaar langer trainer bij Oranje Nassau, koploper in 1J. Gaat voor het 7e jaar.

Robbie Wentink stopt na een seizoen bij vierde divisionist Pelikaan S en volgt succestrainer Simon Cageling op bij Velocitas. Cageling stopt na vier jaar. Hij loodste Velo in twee jaar van de 3e naar de 1e klasse.

Wilko Niemer maakt het seizoen af bij 2e klasser Achilles 1894. Hij volgt Rene Wollerich op die in december werd ontslagen. Niemer was vorig seizoen nog trainer bij Alcides. Niemer maakte als speler deel uit van het kampioensteam van Achilles in 2000.

De kans bestaat dat Helpman na dit seizoen geen standaardelftal meer heeft in de 2e klasse zondag. Het komende half jaar wordt bekeken of er toch nog een representatief elftal op de been te krijgen is. Oudere spelers gaan afhaken, er wordt getrokken aan huidige talentvolle selectiespelers door andere clubs en de jongeren spelen liever op zaterdag. Helpman zaterdag is koploper in 3C.
 

noordooster

Well-known member
De kans bestaat dat Helpman na dit seizoen geen standaardelftal meer heeft in de 2e klasse zondag. Het komende half jaar wordt bekeken of er toch nog een representatief elftal op de been te krijgen is. Oudere spelers gaan afhaken, er wordt getrokken aan huidige talentvolle selectiespelers door andere clubs en de jongeren spelen liever op zaterdag. Helpman zaterdag is koploper in 3C.
En in Zuidwolde zijn de beide 2e klassers ZZVV en Zuidwolde gefuseerd tot Fc Zuidwolde. Prestatievoetbal zal vanaf komend seizoen op zaterdag plaatsvinden.
Dus ook vv Zuidwolde verdwijnt komend seizoen uit de zondag 2e klasse.

Zaterdag a.s. vindt de finale plaats van het Protos-Weering zaalvoetbal toernooi. Deelnemers zijn: Gramsbergen, HZVV, Noordscheschut, Fc Meppel, LTC en Hoogeveen zo. Het toernooi startte eind vorig jaar net als altijd met 100 deelnemers .
Derde divisionist Hoogeveen is favoriet.
 

bqandy

Well-known member
Voor de liefhebber. Het toernooi is de hele dag live te zien op RTV Drenthe. Laatste poulewedstrijd tussen Hoogeveen en FC Meppel begint in ieder geval spectaculair. :)
 

erka

Well-known member
Ik zit nu een poosje te kijken, maar dat Hoogeveen is echt wel de beste. Rustiger aan de bal en hogere handelingssnelheid. Zaalvoetbal is natuurlijk heel anders dan veldvoetbal maar je kunt wel zien dat ze 3e Divisie spelen en de rest lager.

Mooie sfeer trouwens als altijd. Zijn dit soort grote toernooien er eigenlijk ook in de rest van Nederland?

Pitch invasion!
 
Bovenaan