Een tijdperk komt ten einde.
https://www.gelderlander.nl/topamateurs/kogel-door-de-kerk-fc-lienden-zondag-1-stopt-ermee~a4f1262a/
Hansie Hansie gooit thuis grommend zijn jasje op de vloer...
Hansie Hansie is mede verantwoordelijk voor de ondergang van Lienden (en JVC Cuijk)...
Zonder Hansie Hansie was Lienden nooit uit de anonimiteit gekomen.
En wat heeft dat de club opgeleverd?
En wat heeft dat de club opgeleverd?
Goes en/of VVSB kan prima die opengevallen plek invullen.
Me dunkt. En nu gaan ze weer terug naar de anonieme dorpsclub die ze altijd zijn geweest. Hebben ze toch 15 mooie jaren gehad.
Mooi terug naar de populaire zondag derde divisie , deze 2.
Dan krijg je weer gewoon een zaterdag en een zondag derde divisie.
Gaten in die zaterdag derde divisie kun je gemakkelijk aanvullen met teams van het kaliber Staphorst en ACV.
De KNVB gaat nog steeds uit van een min of meer gelijke structuur van de piramide op zondag en op zaterdag.
Mede door het opvullen van gaten bestaat zo'n gelijkheid op papier er niet qua speelsterkte, er is hier en daar al sprake van een behoorlijke scheefgroei.
Zo mooi is het toch niet bij FC Lienden? Ik vond het redelijk verouderd eerlijk gezegd. En er vallen heel vreemde grassprieten of iets dergelijks op dat veld, waardoor we menig voetbalkous konden weggooien na afloop. Maar goed, het was voor een goede zaak...
Nee, GOES en VVSB zitten in de zaterdagafdeling en die zijn daar hard nodig ook, omdat die laffe herders van ONS vrijwillig willen degraderen.
Eindelijk even tijd om te reageren. We hebben het druk in Den Haag. Voetbal is ook maar een bijzaak toch?
Laf ONS? Misschien wel, maar ik me laten vertellen dat er geen geld meer is om spelers te betalen.
Maar dat zal bij meerdere clubs een probleem gaan worden.