Derde divisie zondag 2019/2020

Unregistere

Well-known member
Heeft nog een mooi verhaal over op Vice gestaan. Aanrader.

https://www.vice.com/nl/article/mbyvqn/voetbalzanger-orlando-uitenwerf

En hij wil eigenlijk geen Zwarte Jannes meer genoemd worden.

“Dag Zwarte Jannes!”, zegt een supporter als we na het optreden richting de parkeerplaats lopen. Orlando groet vriendelijk terug, maar wil eigenlijk niet meer Zwarte Jannes genoemd worden. Die bijnaam heeft hij ooit gekregen, omdat hij veel nummers van zijn voorbeeld Jannes zingt. “Maar uit respect naar Jannes gebruik ik die naam niet meer”, vertelt Orlando. “Ik ben geen Zwarte Jannes. Ik ben Orlando Uitenwerf. Het maakt me niet uit dat ik zwart wordt genoemd, maar de naam van een ander wil ik niet. Voor mijn part noemen ze me de Zwarte Parel.”

Goed verhaal!

Maar dan denk ik inderdaad niet dat ze daar bij OFC heel erg warm van zullen worden. Hoewel, je weet maar nooit. Bilal was er ook bij toen Tino Martin optrad op ons kerstgala, dus mogelijk kan Ik wil je elke dag een beetje beetje meer, mijn hartje gaat voor jou de hele dag tekeer hem ook wel aanspreekt.
 

De Groene Scout

Well-known member
1e duel van 2020 is gespeeld. Jong ADO won thuis met 3-0 van EVV. ADO klimt iets in de brede middenmoot en EVV mag ook wel vast naar onderen kijken.
Weet niet of het voor Jong ADO nog een voordeel was dat het 1e nog vrij was dit weekend.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, want er deed geen speler van de eerste selectie mee. Die waren allemaal nog moe van het trainingskamp in Spanje.
 

Bonehead

Well-known member
Orlando was gisteren bij ons tijdens het Oliebollentoernooi. Ik weet er niet alles meer van van, maar het was erg gezellig. Hij kreeg de meute mooi mee. En dat voor een vriendenprijsje (een horecaondernemer kent hem en heeft hem voor onder de 500,- geregeld). De koeling is mooi leeg kan ik je vertellen
 

Unregistere

Well-known member
HSC '21 moet snel iets verzinnen. Staan achter tegen OFC, dat dus mogelijk straks toch het hoogste lied heeft bij het optreden van 'Zwarte Jannes'. Wel sympathiek van de mannen van Groene en Waan dat ze mijn goede vriend Bilal de 0-2 lieten maken. Mooie goal?
 

Unregistere

Well-known member
Nou, het is nog erger geworden. OFC gaat straks voorop in de polonaise in Haaksbergen. 0-4 winst, Bilal deed zelfs een tweede duit in het zakje! :duim:

Mooi voor hem dus, maar wel balen voor Groene en Waan. Analyse volgt vast snel.

Onze Fregge mocht juichen voor Blauw Geel '38: 1-0 winst op Hercules. Mooi!

Koploper OSS '20 won nipt bij Groene Ster (0-1), maar blijft dus de fiere lijstaanvoerder. Tien punten voorsprong op nummer twee OFC.

Gemert is de nummer drie na een 2-0 zege op Westlandia.

Onderin drukte UNA FC Lienden dieper in de zorgen (1-2) en won DEM de degradatiekraker bij Hoogland (1-2). Lienden nu laatste.

Dongen - Quick eindigde zoals de wedstrijd begon. Saai potje dus voor SC Heerenveen, al mocht hij wellicht wel veel vlaggen.
 

Fregge

Well-known member
Als je de term 'gestolen overwinning' opzoekt in het woordenboek, dat je deze wedstrijd krijgt. Echt wonderlijk dat Hercules niet gescoord heeft.
 

De Groene Scout

Well-known member
We zijn er weer 'fris en fruitig'.
Na een weekje griep gisteren voor het eerst weer naar buiten geweest, daarom na een middagje HSC'21 en borrelen bij Jannes maar lekker op tijd naar bed gegaan. Ja mannen gewoon naar bed en niet op een aparte bank, logeerbed of ergens in een schuurtje, maar gewoon in mijn eigen bed.:duim:
 

Unregistere

Well-known member
Maar al met al was OFC dus vrij goed en had Bilal het op zijn heupen? Zag de samenvatting op YouTube en hij speelde een aardige rol bij de goals. Heb dus ook op hem gestemd als speler van de week bij 247.

Waren ze er trouwens nog bij toen Zwarte Jannes ging zingen of koerste de bus toen al richting Oostzaan??
 

Abubakari

Well-known member
Gillend op de vlucht natuurlijk. Die Hollandse volksmuziek terreur bij het amateurvoetbal zou eens iets aan gedaan moeten worden. Snipers ofzo.
Mooi dat OFC deze Haaksbergse horrordaad af heeft gestraft met een 0-4 nederlaag. :devil:
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dongen tegen Quick was eerste helft gelijkwaardig, tweede helft Quick gevaarlijker. Veel kansen waren er niet. Één keer buitenspel gevlagd en een keer de scheidsrechter dringend verzocht geen strafschop aan Quick te geven, gelukkig luisterde hij. Publiek is daar altijd wel leuk, gezeur houd je altijd maar hier wordt dat vaak wel leuk gebracht.

HSC '21 zou ik zomaar eens kunnen krijgen op 26 januari, schat de kans één op 3. Toch ga ik voor Jong ADO Den Haag tegen UNA, gezien mijn programma de laatste rondes. We weten het over 5 minuten.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Fout natuurlijk, haha. Voor de eerste keer dit seizoen naar Heemskerk: ADO '20 tegen OSS '20. Vierde keer dit seizoen OSS '20 in een uitwedstrijd. Maar geen probleem, leuke club. Scheidsrechter is Daan Schaper!
 

Fregge

Well-known member
Nog niet iedere wedstrijd was ingevuld zag ik.

*edit* oh verrek. Ik zag nog niks in de voetbal.nl-app
 
Bovenaan