Derde divisie zondag 2019/2020

Unregistere

Well-known member
Eens, vaste selectie herbergt weinig bekende namen, behalve die drie die ik noemde. Al is dat bij Loshi ook alleen omdat hij bij Feyenoord speelde.

Ben benieuwd of ze potten kunnen breken in de derde divisie.
 

de waan

Well-known member
Die gaan ongetwijfeld wel meedoen om de bovenste plaatsen, zullen vast allemaal prima voetballers zijn.
 

Unregistere

Well-known member
De afgelopen twee jaar hebben wij twee keer tegen ze geoefend. Toen vond ik ze de eerste keer wel goed, de tweede keer minder. Maar ja, heeft er ook mee te maken wie er beschikbaar zijn uiteraard.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Jammer dat er maar 17 clubs zijn. Betekent over een seizoen iets minder derde divisie wedstrijden voor mij, wat waarschijnlijk opgevuld wordt door hoofdklasse wedstrijden.

Afgelopen week actief geweest op internationaal jeugdtoernooi in Zweden, ?stersund. Samen met 19 andere scheidsrechters. Heel leuk toernooi, waar je merkt dat de discipline daar toch wel wat anders is. Was ook heel gezellig.

Komende weken opbouwen naar FIFA test die ik tijdens seizoensopening heb op 10 augustus, samen met spelregeltoets (want er gaat wat veranderen!) en richtlijnen voor komend seizoen.
 

Fregge

Well-known member
Je bent weer welkom hoor! Hopelijk dat je er nu bent als ik er ook ben.

Ik zie dat EVV weer een emoticonpakket heeft gekocht op Twitter.
 

Unregistere

Well-known member
Moet jij, net als scheidsrechters, ook de registratie van je loopwerk in de zomerstop bijhouden en naar de bond mailen, SC Heerenveen? Of gaat het vooral om die test binnenkort?
 

SC Heerenveen

Well-known member
Je bent weer welkom hoor! Hopelijk dat je er nu bent als ik er ook ben.
Goed om te horen en hopelijk inderdaad met jou erbij. Zolang het belangrijkste, de jonge kaas, maar wel geregeld is haha.

Moet jij, net als scheidsrechters, ook de registratie van je loopwerk in de zomerstop bijhouden en naar de bond mailen, SC Heerenveen? Of gaat het vooral om die test binnenkort?
Nee, dat wordt volgens mij alleen in betaald voetbal gedaan. Is onze eigen verantwoordelijkheid om 10 augustus fit aan de start te verschijnen. Ook worden er dan metingen van o.a. vet gedaan.
 

Unregistere

Well-known member
Okee. Zag laatst op ons veld al twee scheidsrechters rennen en die vertelden dat. Maar die fluiten inderdaad in het betaalde voetbal.

Bij jullie gelukkig iets minder streng dus.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Okee. Zag laatst op ons veld al twee scheidsrechters rennen en die vertelden dat. Maar die fluiten inderdaad in het betaalde voetbal.

Bij jullie gelukkig iets minder streng dus.
Klopt, al is de FIFA test die ik heb ook nog wel best pittig hoor.

Overigens was een HSC '21 aanhanger ook aanwezig in Zweden, Macello, misschien ken je hem wel.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, zegt mij niets. Maar dat is niet zo vreemd. Voor het kennen van HSC-aanhangers moet je vooral bij Waan en Groene zijn.
 

De Groene Scout

Well-known member
EVV oefende gisteren tegen Roda JC en kon het met name voor rust makkelijk bijhouden. Uiteindelijk slechts met 0-1 verloren
Trainen de komende week 4x en spelen daarna tegen Helmond Sport. Gaan die vanaf nu gewoon volle bak door met de voorbereiding?
Doen meer 3e divisie-clubs dat? Lijkt mij juist nu de vakanties beginnen lastig om met een (grotendeels) complete groep te kunnen trainen.
 

Fregge

Well-known member
Ik geloof dat de max bij ons op 3 keer trainen valt. Misschien nog een trainingskampje of zo er achteraan. En een paar oefenwedstrijden nog.
 

Unregistere

Well-known member
Normaal gesproken hoeft het geen probleem te zijn en houden de spelers er bij het plannen van hun vakantie wel rekening mee. Je hebt altijd wel een paar uitzonderingen natuurlijk. Maar in principe kun je best nu starten, zeker als je eind mei al klaar was. Al heb je ook ploegen die het in twee delen hakken.

Maar ik zie op Twitter veel clubs in de tweede en derde divisie die gisteren zijn gestart of aankondigen maandag te starten.
 

De Groene Scout

Well-known member
Veel spelers zijn toch afhankelijk van schoolvakanties; die zijn nu net begonnen of wanneer ze vrij kunnen krijgen van de baas. Dat is vaak pas vanaf volgende week.
Om die reden heeft HSC'21 de laatste jaren ook altijd de voorbereiding in 2 stukken geknipt. Zitten nu 3 weken op; nu 3 weken vrij in de hoop dat de meesten op vakantie kunnen en daarna weer verder.
Maar ook in het 2e deel van de voorbereiding gaan er nog een paar weg. Niet ideaal, maar je kunt van de spelers ook niet eisen dat ze precies in de vrije weken op vakantie gaan.
 

Unregistere

Well-known member
Ik denk dat de meeste divisieclubs dat wel min of meer eisen hoor. Weet het bij een hoop zelfs wel zeker. Misschien is het bij zondagclubs anders, maar ik neem aan dat clubs die contracten afsluiten dit gewoon opnemen.

En op zich is het toch niet zo moeilijk om in juni op vakantie te gaan? Als je kinderen hebt, wordt het een iets ander verhaal. Maar clubs mogen op dit niveau best iets vragen van spelers, uitgezonderd de clubs die niet betalen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zullen we ze dan ook maar meteen onder het betaalde voetbal gaan scharen?
 

Unregistere

Well-known member
Dat is een andere discussie.

Op 17 augustus moeten de clubs uit de derde divisie er al staan, voorronde TOTO KNVB Beker. Lijkt me dan toch wel prettig om enigszins compleet en fit te zijn. Als je nu start, heb je een week of vijf. Veel later starten lijkt niet ideaal.

Het zal per club verschillend zijn, maar mijn ervaring is dat er niet veel spelers zijn die de keuze maken om in de voorbereiding op vakantie te gaan.
 

De Groene Scout

Well-known member
Je probeert er uiteraard op aan te sturen dat spelers in de 3 vrije weken op vakantie gaan, maar ik heb bij HSC'21 nog nooit een complete groep gezien in welke voorbereiding dan ook. Zal dit jaar niet anders zijn. Als we dat ook al gaan eisen van de spelers krijgen we de selectie echt niet rond.
 
Bovenaan