Derde divisie zondag 2019/2020

Unregistere

Well-known member
Gelukkig maar! :duim:

Even wat achterstallig onderhoud weggewerkt:

Speelronde 3 +4

ADO '20 - DEM 2-0
Blauw Geel '38 - EVV 2-1
Dongen - OSS '20 1-1
Groene Ster - Quick 1-0
HSC '21 - Hoogland 2-0
Jong ADO Den Haag - OFC 1-2
FC Lienden - Gemert 1-3
Westlandia - UNA 1-1

DEM - HSC '21 4-1
EVV - Quick 2-1
Gemert - Blauw Geel '38 1-1
Hoogland - Dongen 1-1
Jong ADO Den Haag - ADO '20 2-0
FC Lienden - Groene Ster 0-0
OSS '20 - Westlandia 5-0
UNA - Hercules 2-2

STAND

1. OSS '20 4-10 (+12)
2. Blauw Geel '38 4-10 (+6)
3. Groene Ster 4-10 (+4)
4. HSC '21 4-7 (+2, 8 goals voor)
5. DEM 4-7 (+2, 5 goals voor)
6. ADO '20 4-6
7. Gemert 4-5 (0, 6 goals voor)
8. EVV 4-5 (0, 5 goals voor)
9. Hoogland 4-5 (-1)
10. Hercules 3-4 (+1)
11. OFC 3-4 (0)
12. Jong ADO Den Haag 3-3
13. Dongen 4-3
14. FC Lienden 3-2
15. Westlandia 4-2 (-6)
16. UNA 4-2 (-7)
17. Quick 4-0

Topscorers:

1. Jos Peltzer (OSS '20) 5
2. Thijs van Pol (Gemert) 4
3. Mick Christophersen (ADO '20) 3
=. Ben van den Nieuwenhof (Blauw Geel '38) 3
=. Tom Pijnenburg (OSS '20) 3
=. Rick Polman (EVV) 3
=. Cem Unal (Groene Ster) 3
=. Joep van der Velden (OSS '20) 3
=. Koen van der Zanden (Blauw Geel '38) 3

b3d9d4a2-8af6-8589-dea7-20ccb1c54f20_thumb728.jpg

Jos Peltzer van koploper OSS '20 is na vier wedstrijden topscorer in de derde divisie zondag met vijf voltreffers
 

Fregge

Well-known member
Het is slechts 4 wedstrijden (voor sommige zelfs 3) maar: Mijn voorspelde degradant nu nummer 3, UNA en Quick beide in de top 3 voorspeld, staan nu een na laatste en laatste (Quick blijft daar zelfs staan na dit weekend). Wat een heerlijke competitie is de Derde Divisie Zondag toch.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha, hier hetzelfde; uit mijn top 5 bungelen de meesten ook onderaan en staat mijn nummer laatst ook op plek 3. HSC'21 valt mij dan weer redelijk mee tot nu toe.
 

Unregistere

Well-known member
De keuze voor Groene Ster als hekkensluiter was dan ook wel redelijk opmerkelijk.

Dat UNA zo laag staat, vind ik ook wel verrassend. Ook OFC moet duidelijk nog los komen.
 

Unregistere

Well-known member
Werden kampioen in de hoofdklasse B, oerdegelijk team. Alleen om die reden al zou je wel mogen verwachten dat ze mee kunnen draaien. Al staan ze nu wel hoger dan ik verwacht had uiteraard.

Maar ik zag om die reden wel veel geschiktere kandidaten voor de laatste plek, bijvoorbeeld Hoogland en toch ook DEM. Zeker ook Dongen, wellicht zelfs nog Hercules.
 

Fregge

Well-known member
Ik schatte eerst ook FC Lienden in, maar ben te veel be?nvloed geraakt door m'n omgeving die allemaal zeiden dat ze wel bovenin mee zullen draaien.
 

Unregistere

Well-known member
Dat was ook wel de algemene verwachting, maar voorlopig krijgt Van de Haar het nog niet op de rails. Kan nog wel gaan draaien natuurlijk, zo'n volledig vernieuwde groep is niet meteen ingespeeld.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het weekend staat voor de deur, dus hierbij ronde 5:

Zaterdag:
Westlandia - FC Lienden
Groene Ster - EVV
UNA - sv OSS 1920

Zondag:
ADO'20 - Gemert
Hercules - Hoogland
HSC'21 - Jong ADO Den Haag
Blauw Geel'38 - Dongen
OFC - DEM

1 zekerheidje hebben we; Quick is vrij en zal daardoor ook puntloos onderaan blijven staan. Wat daarboven is gebeurd weten we zondag om 16.30 uur.
 

De Groene Scout

Well-known member
Westlandia - FC Leinden eindigde zojuist in 1-1. Beide blijven hiermee in de onderste regionen.
In de kopgroep dreigt Groene Ster tegen puntverlies aan te lopen. Nog een half uur op de klok, maar 0-1 achter tegen EVV.
sv OSS 1920 staat met dezelfde cijfers wel voor bij UNA.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ook de beide 19.30 uur wedstrijden eindigden onbeslist.
Groene Ster - EVV werd 1-1 en UNA maakt in de extra tijd de 2-2 tegen sv OSS 1920.
De mannen van Fregge kunnen dus morgen de koppositie weer overnemen.



edit: de 2-2 van UNA werd gemaakt door de mee naar voren gekomen doelman Yannick Derix
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Ik begin er gewoon een slecht gevoel van te krijgen. 2 van mijn clubs die morgen de koppositie kunnen pakken.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Wat voor training krijgen scheidsrechters ?

Puur looplijnen of ook hoe ze zich moeten opstellen bij bv opstootjes ?

En krijg je ook (conditie)trainingen ?
Dit was puur een soort van workshop voor COVS (scheidsrechtersvereniging) trainers, ik ben daar binnen de vereniging Heerenveen eentje van.
Hebben daar vooral wat opgestoken omtrent opbouw van een training en door het seizoen heen, arbeids- rustverhouding, betekenis van hartslag (en hoe te trainen daarop) en ook oefeningen om tijdens trainingen in de praktijk te brengen.

Looplijnen krijgen we niet echt specifiek training in, kan wel behandeld worden tijden themabijeenkomsten.
Maar scheidsrechters op dit niveau worden geregeld bekeken, en daaruit zullen ze ook vaak genoeg tips krijgen over positie kiezen en volgen.

Trainingen doen we voor ons zelf, in mijn geval bijvoorbeeld bij de COVS.
Daarnaast wandel ik in de middagpauze op het werk, hardloop ik maandag of dinsdagavond 7 kilometer en zwem ik 1 of 2 keer in de week.
Zo deel ik het in, en zo zal een ander het weer anders doen.

Wordt druk in Zeist volgens mij. Hoorde al veel clubs klagen dat ze in nood kwamen met lagere senioren en jeugdteams, omdat al die clubscheidsrechters naar die themabijeenkomst zijn.
Lage senioren- en jeugdteams komen niet in de problemen door onze bijeenkomst in Zeist, die teams hebben niets te maken met COVS trainers.
Met de themabijeenkomsten voor de amateurscheidsrechters zal het ook meevallen, want deze worden op heel veel data gehouden in verschillende plaatsen.
En bovendien nog doordeweeks ook.

Daarachter volgt OSS '20, dat onder vlaggend oog van SC Heerenveen op 1-1 bleef steken in Dongen, met 7 punten.
OSS hierin echt de betere, maar kwamen moeilijk tot scoren.
Na de 0-1 verzuimden ze de 0-2 te maken, zodat Dongen bleef geloven.
Maar de hele wedstrijd cre?erden ze bitter weinig, dus dat de goal curieus viel was geen wonder.
Vanuit de kluts werd de bal namelijk net over de lijn gewerkt.
Volgens OSS werd er hands gemaakt, maar dit was volgens ons niet het geval.
De ASR kon in eerste instantie wat lastig contact krijgen met SR, maar toen dat daar was deed ASR wat volgens het protocol moest (vlag omhoog, daarna loopactie naar lijn strafschopgebied).
Ik wist gelijk wat dit betekende, spelers natuurlijk niet.
Veel commentaar van OSS dus, toen wij de 1-1 goed keurden.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Vorige week zondag was ik bij Jong ADO Den Haag - ADO'20.

Met name Jong ADO niet best eerste helft, maar ADO'20 ook nog niet zo best zodat zij ook niet scoorden.
Jong ADO deed dat in de 44e minuut wel, en begon in de tweede helft een heel stuk beter te voetballen waardoor ADO'20 er niet meer aan te pas kwam.
Een wonder was het dus niet dat Jong ADO vlak voor tijd de 2-0 maakte.

Als eerste assistent scheidsrechter mocht ik voor de bank van Jong ADO staan, en wat vond ik ze soms toch arrogant! Bah!
Grote bek opzetten, om elke beslissing janken, dus toen ik even een goeie grote bek terug gaf wisten ze niet wat ze hoorden.
Ik ook best wel een beetje trots natuurlijk, omdat ik dat niet zo gauw zou doen haha.

A.s. zondag naar Meerssen - Nuenen, de kelderkraker in de Hoofdklasse B.
Ik had een wedstrijd in Zuid aangevraagd, omdat ik het graag wilde combineren met VVV - Heerenveen van de zaterdagavond.
Mijn laatst bezochte uitwedstrijd was alweer een jaar geleden (ook toen in september tegen VVV), en net als toen duik ik voor de derde helft het centrum van Venlo in met een bekende die daar in de buurt woont.
 

de waan

Well-known member
Man o man, wat een weelde. Winnen van een beloftenteams doen we al niet zo vaak en volgens de berichten was het ook nog dik verdiend.

Leuk seizoen zo, tot dusverre.
 

Unregistere

Well-known member
Goed bezig hoor! En ook de blauwgele trein van Fregge gaat lekker door, hoewel een remise tegen Dongen misschien niet helemaal was verwacht.

Wel nog steeds bovenaan, samen met OSS '20 en Groene Ster. HSC keurig vierde.

OFC komt er ook een beetje aan, versloegen DEM met 2-1. Bilal El Amrani maakte de eerste goal, leuk voor hem! :duim:

Verder nog remises bij Hercules - Hoogland en ADO '20 - Gemert, beide duels eindigden in 2-2.

Kon Jong ADO er nog wat van of vielen ze tegen, Waan en Groene?
 

Fregge

Well-known member
We hadden met rust met 3-0 voor moeten staan. Na rust werd Dongen steeds sterker en was het wachten op de 1-1 die uiteindelijk viel.
 

De Groene Scout

Well-known member
De toppers allemaal gelijk en zelf 3 punten; we sluiten dus mooi aan.
Het gaat mooi tot dusverre.

ADO was zeker geen slechte ploeg; voldoende voetbalkwaliteiten en met name aanvallend best enige dreiging met de lopende mensen en de vele positiewisselingen. Echter het was niet echt een team en juist daarin was HSC'21 de bovenliggende partij. Drive en beleving was goed. Er werd hard gewerkt en voetballend denk ik 8 tot 10 kansen uitgespeeld. Doordat met name Stef Ottink het vizier niet op scherp had staan (zeker 4 opgelegde kansen gemist) nam HSC'21 geen afstand en bleef het tot de laatste minuut spannend. Uiteindelijk wel een terechte overwinning met Hidde van Dijk wederom als de smaakmaker, maar ook de andere middenvelders Desney, Luuk en Cenk speelden sterk. Achterin degelijk verdedigd met een opvallende rol voor Sven Mentink, die als stand inn voor de geblesseerde Veensma na een helftje er eigenlijk conditioneel al door zat, maar op karakter bleef doorgaan en zich keurig staande hield. .
 
Bovenaan