Derde divisie zaterdag 2018/19

SanMark.

Well-known member
Wanneer je spelers die meedoen met het eerste wel of niet nog tot de beloften rekent is niet zo relevant.
De kans dat jong Groningen door de komst van nieuwe eerste elftalspelers na de winter versterkt voor de dag komt lijkt me duidelijk.
DVS '33 ondervond het al.
En ook een oordeel over voorzitter Goossensen leidt alleen maar af van het werkelijke probleem : het meedoen van beloftenteams in standaardcompetities. Daar hebben veel amateurverenigingen en supporters bezwaar tegen.

En sommige clubs en supporters hebben bezwaar tegen betalen in het amateurvoetbal. En dat gebeurd ook gewoon.
 

De Groene Scout

Well-known member
Klopt, maar het gaat erom of jong Groningen zich aan de regels heeft gehouden en dat hebben ze blijkbaar wel.
Dat beloften gewoon zwaar kut is en dat het de competitie be?nvloedt staat buiten kijf, maar DVS'33 kan hier niet meer mee dan flink mopperen en een keer vloeken.
 

Unregistere

Well-known member
Andersom heeft Jong FC Groningen ook mazzel dat zij de enige club zijn die twee keer tegen een DVS '33 zonder sterspeler De Ruiter mag spelen... Van die zeven genoemde spelers zijn er drie bij die niet of nauwelijks zouden opvallen als je ze bij een andere club in de derde divisie zou zetten. Het zegt ook lang niet alles, soms kun je zelfs beter tegen wat meer 'gearriveerde' jonkies spelen die amper motivatie hebben dan tegen een bloedfanatiek half Onder 19 dat maar blijft rennen en vliegen.

Amateurclubs trekken in de winterstop ook spelers aan, dat is dan ergens ook een vorm van competitievervalsing. Het kan nu eenmaal, dus moet je er niet te moeilijk over doen. Misschien hebben wij zaterdag ook wel pech en neemt Jong FC Groningen een paar van die betere spelers (Reis, van de Looi en Breij) mee. Van Kaam is ook een goede, maar die hoort bij de beloften, dus daar kan je weinig van zeggen. Als dat gebeurt, dan is dat zo. We zien wel.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zolang die clubs zich aan regels houden, is het zuur, maar moet je verder gewoon je mond houden. DVS'33 2 voetbalt ook niet iedere week in dezelfde formatie.
 

Joost

Well-known member
Bij jong Groningen deden 7 spelers mee met eredivisie ervaring , opgedaan in Groningen 1.
Reis , van de Looi, Absalem, Breij, Kramer, Freriks en van Kaam.
De eerste 3 stonden in de presentatiegids van de club bij de selectiespelers van het eerste afgebeeld.
Dat ze nu alle 7 mee konden doen met jong Groningen had alles te maken met dat Groningen 1 geen competitiewedstrijd had en dat deze spelers minder in aanmerking komen voor Groningen 1, vanwege de komst van 3 nieuwe spelers voor Groningen 1.
Ik vind daarom dat je wel kunt spreken van competitievervalsing.

Van Kaam heeft dit seizoen 9 duels van Jong FCG gespeeld en heeft 18 hele minuten Eredivisie ervaring
Lars Kramer heeft dit seizoen ook 9 duels bij Jong FCG gespeeld en speelde vorig seizoen zijn enige 7 minuten Eredivisie
Tim Freriks heeft dit seizoen ook 9 duels bij Jong FCG gespeeld en kwam tot 72 speelminuten in de Eredivisie

Maar omdat ze in de presentatiegids stonden vind jij het dus selectiespelers?
 

de Kok

Member
https://www.fcgroningen.nl/selectie

Als Fc Groningen ze afbeeldt op de foto van de selectie van Groningen 1 ( in tegenstelling tot de andere spelers die meededen met jong Groningen ) wie ben ik dan om te zeggen dat ze niet tot de selectie behoren.

Allemaal gezeur. De beloftes mogen meedoen en FCG doet het keurig volgens de regels.
En nogmaals. De andere ploegen op dit niveau romen bij voorkeur anderen af, bv profclubs, op zoek naar toppers met ervaring.
En dan toch verliezen van zo'n talenten team? Zegt iets over kwaliteit en niveau misschien wel.
 

Abubakari

Well-known member
https://www.fcgroningen.nl/selectie

Als Fc Groningen ze afbeeldt op de foto van de selectie van Groningen 1 ( in tegenstelling tot de andere spelers die meededen met jong Groningen ) wie ben ik dan om te zeggen dat ze niet tot de selectie behoren.

Daar gaat het niet om, het gaat er om dat het niet raar is dat ze in Jong Groningen spelen. Eigenlijk was het hooguit opmerkelijk dat Reis en misschien ook vd Looi mee deden.
Maar niet tegen de regels en het zijn nu ook weer niet zulke grote voetballers dat het de afstraffing van DVS'33 verklaard. Die ligt toch vooral bij het slappe verweer van DVS'33.

Dat je tegen beloftenteams bent weet iedereen al, dus het heeft niet zoveel zin om d?e discussie hier ook weer te gaan voeren.
 

Abubakari

Well-known member
Van Kaam heeft dit seizoen 9 duels van Jong FCG gespeeld en heeft 18 hele minuten Eredivisie ervaring
Lars Kramer heeft dit seizoen ook 9 duels bij Jong FCG gespeeld en speelde vorig seizoen zijn enige 7 minuten Eredivisie
Tim Freriks heeft dit seizoen ook 9 duels bij Jong FCG gespeeld en kwam tot 72 speelminuten in de Eredivisie

Haha, dit zijn dus min of meer gelouterde eerste elftal spelers volgens Noord Ooster.

Reis en vd Looi hebben eredivisie ervaring van enige betekenis, de rest niet.

En dan nog, neemt nog steeds niet weg dat DVS heel slecht speelde. In een tijd dat menig derde divisionist (of hoofdklasse zelfs) het eredivisieclubs lastig maakt gaat DVS lamlendig spelend kansloos ten onder tegen het tweede van een degradatiekandidaat.
 

Abubakari

Well-known member
Dan heeft hij een vreemde definitie van gelouterd. Maar goed, jij vond het toch ook volwaardige eerste selectiespelers ondanks hun geringe inbreng?

Ik denk dat een DVS in goede vorm niet zo weggespeeld was. We hebben het over Groningen 2 he, niet over een geweldige ploeg. DVS had gewoon een totale off day. Alles ging mis, van de keeper die zelden een bal klem had tot de rest die het gewoon niet had.
 

Joost

Well-known member
Als we Reis en van der Looi onder de gelouterde spelers scharen dan hebben we het over een middenvelder en een aanvaller. DVS dat nogal makkelijk scoort kon dus tegen de gebruikelijke achterhoede van Jong FCG geen doelpunt maken.
 

Abubakari

Well-known member
Als ik de teneur van de reacties zo lees, is de winst van jong Groningen niet te danken aan de combinatie van spelers waarover Arts kon beschikken, maar alleen maar aan het slechte spel van DVS '33. Waarvan acte.
Uiteraard heeft Groningen wel enig voordeel van vd Looi en Reis maar om daar de zege aan op te hangen is onzin. Het lag namelijk OOK aan de off day van DVS. Een gevalletje en-en dus.
 

Unregistere

Well-known member
We zijn halverwege. Wie is jullie favoriete aanvaller in de derde divisie zaterdag?

Poll: Wie is tot nu toe jouw favoriete aanvaller in de afdeling?
[*]Tjeerd Westdijk (NOO)
[*]Denzel James (NOO)
[*]Sabir Achefay (NOO)
[*]Kay Tejan (QUI)
[*]Dennis Kaars (QUI)
[*]Kyle Doesburg (HOE)
[*]Benjamin Roemoen (DVS)
[*]Olivier Pilon (DVS)
[*]Joran Schr?der (STE)
[*]Berwout Beimers (HAR)
[*]Robert Stelpstra (HAR)
[*]Ahmed Al Mahdi (ODI)
[*]Joshua Patrick (DOV)
[*]Rowdy van der Putten (LIS)
[*]Matthijs Hardijk (JGR)
[*]Ismail Yildirim (ASW)
[*]Rihairo Meulens (VVO)
[*]Yum? Ramos (ONS)
[*]Kenneth Misa Danso (AJA)
[*]Tom Duindam (SJC)
[*]Yannick Bouw (EEM)
[*]Kubilay Koylu (DIJK)
[*]Mick Christophersen (DIJK)
[*]Kevin Schmidt (ACH)
[*]Een ander, nl..
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]
 

Abubakari

Well-known member
En ook heb ik nergens gezegd, dat die 7 volwaardige eerste elftalspelers zijn.
Wel dat de journalist hen gelouterde eerste elftalspelers noemt.
En dat 3 van hen volgens de club getuige de presentatiegids gerekend worden tot de eerste selectie.
Maar ik ben het gewend, dat me hier ten onrechte woorden in de mond worden gelegd.

Wel wijs ik op woorden van trainer Arts en van journalist Symen Bosma, jou ongetwijfeld bekend.

Hoho, ik leg jouw geen woorden in de mond, ik vroeg jou iets:
Jij vond het toch ook volwaardige eerste selectiespelers ondanks hun geringe inbreng?
Klopt inderdaad dat je dat niet zei.

Symen Bosma ziet het zo, ik zie het anders. En de verslaggever van Tweenul die naast me stond zag het volgens mij ook zo. Versterkt FC Groningen versus DVS'33 wat een slechte dag had 4-0.
 

bqandy

Well-known member
Hoho, ik leg jouw geen woorden in de mond, ik vroeg jou iets:

Klopt inderdaad dat je dat niet zei.

Symen Bosma ziet het zo, ik zie het anders. En de verslaggever van Tweenul die naast me stond zag het volgens mij ook zo. Versterkt FC Groningen versus DVS'33 wat een slechte dag had 4-0.

Ik ben het wel eens met het verslag van de site van DVS'33. De eerste selectie spelers maakten de anderen ook beter. Maar wat ik eerder zei, ik heb nog nooit zo'n goed 2e van de FCG gezien. Echt een geoliede machine en veel spelers hadden potjes tegen HSV en Duisburg in de benen en dan lekker door rammen tegen een amateurclubje. Als je zag hoe een Reis een driedubbele handelingssnelheid had tov van de spelers van DVS. Heerlijke pot gezien van Grunn.

Dubbel gevoel dus. Maar persoonlijk: Opzouten met die beloften in de piramide. Want er stond ineens een kampioensploeg, terwijl ik normaal een doorsnee derde divisieploeg zie.
 

de Kok

Member
Ik blijf het gezeur vinden over die beloften. Alle voetballers dus laten spelen op het niveau waar ze horen. Daar mag een ieder anders over denken, maar ik ga met ook vele andere voetbalkenners uit van de kwaliteit etc.
En dan nog even dit. Als die spelers ook nog een trainingskamp in de benen hadden? Dan moet DVS zich helemaal schamen. Ploeg kennelijk niet fit?
Maar hetkan toch ook zo zijn dat bij FCG deze middag alles mee zet en bij DVS alles in de dip?
 

Unregistere

Well-known member
Dat zal per wedstrijd anders zijn. Zaterdag waarschijnlijk minder spelers van 'naam', want wij zijn vrienden van Danny. :p

Maar zegt nog niets, want het is nooit makkelijk tegen Jong FC Groningen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dan ook opzouten met alle amateurclubs die in sommige duels 7 spelers uit de A-selectie van hun tweede laten meedoen. Competievervalsing!
Want daar ging het hier om. Meneer van DVS vindt het niet eerlijk dat er betere spelers meededen bij Groningen, maar DVS'33 2 speelt ook wekelijks in een andere formatie.

Zolang Jong zich aan de regels houdt is het zuur, maar ik vind het geen valide argument om maar weer te klagen en mopperen over beloften in de competitie. Dan moet DVS'3e 2 ook maar uit de competitie gehaald worden.
 
Bovenaan