Derde divisie zaterdag 2018/19

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind het helemaal niet geweldig. Ze mogen er van mij liever gisteren uit dan morgen.

Ik vind alleen niet dat je dit duel moet gebruiken als argument voor competitievervalsing etc.

Dan is Lienden ook competitievervalsing. Spelen ineens met een compleet ander team. En dan zijn sommige andere 2e elftallen van amateurteams ook competitievervalsing als die ineens met veel spelers van de A-selectie aan komen zetten.

Jij koppelt dit alleen maar aan de beloften in de piramide, maar feitelijk gaat het om spelers opstellen die normaal nket vaak in dat team spelen en dat gebeurt overal. Dat vind ik dus piepen.
 

Hankie

Well-known member
Van Bronckhorst gaf aan dat wel graag te willen.
Maar Feyenoord wordt op dit moment niet toegelaten tot de piramide, net als bv PEC Zwolle, die dat ook graag had gewild en er ook een beetje op rekende.
De beloftencompetitie waarin ze nu spelen , zou veel interessanter worden, wanneer alle beloftenteams die nu in de piramide spelen daar ook lekker aan mee gaan doen.

Feyenoord heeft gisteren aangegeven dit niet te doen, omwille de kosten en de regels. Van Bronckhorst heeft dus niets te vertellen.
 

Forza AZ

Well-known member
Van Bronckhorst gaf aan dat wel graag te willen.
Maar Feyenoord wordt op dit moment niet toegelaten tot de piramide, net als bv PEC Zwolle, die dat ook graag had gewild en er ook een beetje op rekende.
De beloftencompetitie waarin ze nu spelen , zou veel interessanter worden, wanneer alle beloftenteams die nu in de piramide spelen daar ook lekker aan mee gaan doen.

Die clubs hebben zeker wel toegang tot de piramide, als ze dit seizoen kampioen worden en Jong Den Bosch niet promoveert vanuit de Hoofdklasse. Dan is er voor de kampioen van de belofte-competitie namelijk een plek in de Derde Divisie volgend seizoen.
 

Pascallovic

Well-known member
De beloftencompetitie waarin ze nu spelen , zou veel interessanter worden, wanneer alle beloftenteams die nu in de piramide spelen daar ook lekker aan mee gaan doen.
Nee, dat zou hij niet. Hebben ze jaren gedaan en niemand vond het interessanter dan dat de beloftecompetitie nu is.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb me er niet in verdiept, maar heb een aantal malen gelezen, dat de KNVB wel maatregelen zou kunnen nemen om die competitie interessanter te maken.
Ik denk ook wel, dat het voor clubs als pak m beet Feijenoord en Heerenveen interessanter zou zijn wanneer ook teams als de beloften van PSV, Groningen, Sparta en AZ in die beloftencompetitie zouden zitten.

Nee, dat kan niet. Men krijgt de fans al niet warm voor de KKD, hoezo denk je dan dat ze voor de beloftecompetitie wel warmlopen? In het verleden kregen 2 jong elftallen vanuit de beloftecompetitie een ticket voor deelname KNVB-beker. Zelfs dat maakte het niet interessant.
 

Unregistere

Well-known member
Ergens jammer dat er zoveel posts vanuit het topic van de derde divisie zaterdag nu ineens naar hier zijn verplaatst. Zat er eindelijk wat meer leven in het topic met de discussie over een wedstrijd, DVS '33 Ermelo - Jong FC Groningen...
 

de waan

Well-known member
Ergens jammer dat er zoveel posts vanuit het topic van de derde divisie zaterdag nu ineens naar hier zijn verplaatst. Zat er eindelijk wat meer leven in het topic met de discussie over een wedstrijd, DVS '33 Ermelo - Jong FC Groningen...

Volgens Maurice de Ruiter zit er financieel niet zoveel verschil tussen de verdiensten bij DVS'33 en de Spakenburgse grootmachten. Dat was natuurlijk al geen al te grote verrassing, maar toch.

Dat maakt het geweeklaag van de voorzitter van DVS en het totale wanpresteren van het team dit seizoen alleen maar lachwekkender.
 

SanMark.

Well-known member
Nee, dat zou hij niet. Hebben ze jaren gedaan en niemand vond het interessanter dan dat de beloftecompetitie nu is.

Precies voor de topclubs is het een geweldige uitkomst de jong teams in de eerste div te hebben. Daar kun je geen beloftecomp zo mooi voor maken dat ze onder dezelfde druk en hardheid komen te voetballen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik ben op zich geen fan van de beloftenteams in de piramide, maar de beloftencompetitie wordt nooit interresanter voor die teams dan de piramide, dat lijkt me niet zo moeilijk om te snappen. Vanuit de BVO's snap ik dan ook best de argumenten waarom ze mee willen doen. Prima dat je er tegen bent, maar doe dan niet alsof die beloftencompetitie zo aantrekkelijk kan worden.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat zeggen, veel BVO's ook.
Maar kennelijk hoeven anderzijds clubs als Twente, de Graafschap, Heracles en ( volgens Hankie ) ook Feyenoord niet zo nodig.
Het is natuurlijk ook zo, dat clubs in een beloftencompetitie veel meer vrijheden hebben om spelers van de A-selectie mee te laten doen, waardoor dan ook weer de genoemde hardheid in zo'n competitie groter wordt.
Misschien zou de KNVB eens moeten nadenken over het verhogen van een prestatiedruk in een beloftencompetitie.

Ik denk wel , dat clubs aan spelers die overwegen naar een topamateurclub te verkassen, op dit moment meer te bieden hebben met een beloftenteam in een standaardcompetitie dan in een beloftencompetitie vanwege de aantrekkelijkheid van de competitie ( meer toeschouwers, meer beleving enz.)
Ik kan me het gevoel bij de amateurs voorstellen louter gebruikt te worden door BVO's ten eigen bate en daar te weinig voor terug te krijgen.
Voor sommige clubs is het een financiele kwestie. In elk geval zjin er aan de andere kant voldoende redenen voor de andere clubs om wel in de piramide te zitten en voelen die zich niet geremd door de vrijheden die ze moeten opgeven. Vroeger konden de jong elftallen ook spelers van de A-selectie laten meedoen en dat is voor de clubs in de piramide geen reden geweest om in de beloftecompetitie te blijven. Waarom zouden ze dan nu wel om die reden terug keren, terwijl onder andere spelen in de KKD voor de BVO's met een jong elftal een positief effect heeft? Je kunt wel blijven roepen dat er gekeken moet worden naar het verhogen van de prestatiedruk in de beloftecompetitie, maar er simpel weg geen middel te bedenken om de prestatiedruk te verhogen. Anders was die al lang bedacht en ingevoerd.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben op zich geen fan van de beloftenteams in de piramide, maar de beloftencompetitie wordt nooit interresanter voor die teams dan de piramide, dat lijkt me niet zo moeilijk om te snappen. Vanuit de BVO's snap ik dan ook best de argumenten waarom ze mee willen doen. Prima dat je er tegen bent, maar doe dan niet alsof die beloftencompetitie zo aantrekkelijk kan worden.

Het hoeft van mij ook niet. Maar de argumentatie van no gaat nergens over.

Qua weerstand , hardheid , snelheid van handelen en bv ook belangstelling is de eerste div misschien wel 10x zo interressant dan een veredelde vriendschappelijke competitie.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het hoeft van mij ook niet. Maar de argumentatie van no gaat nergens over.

Qua weerstand , hardheid , snelheid van handelen en bv ook belangstelling is de eerste div misschien wel 10x zo interressant dan een veredelde vriendschappelijke competitie.

Eens. Natuurlijk zijn er voor- en nadelen aan de beloften in de piramide. Wat jij noemt is gewoon een voordeel wat je niet in de beloftencompetitie krijgt. Dat ontkennen is onzin, het gaat erom of je de voordelen of nadelen zwaarder vindt wegen. Dat jij als Ajacied de voordelen zwaarder vindt wegen en iemand die vooral de amateurs volgt juist de nadelen zwaarder vindt wegen is gewoon begrijpelijk.

Eigenlijk vergelijkbaar met de Brexit-discussie in "Buitenlandse politiek". Ik kan me best voorstellen hoe diverse mensen hier er tegenaan kijken, maar als inwoner van het VK kijk ik er natuurlijk net op een andere manier tegenaan.
 
Bovenaan