Derde divisie zaterdag 2018/19

Joost

Well-known member
Een beloftencompetitie is mijns inziens iets totaal overbodigs.
We hebben veel meer aan een competitie voor reserves.

Tenzij we een leeftijdscategorie willen creeeren tussen de A1 en de senioren maar volgens mij zit daar niemand op te wachten.
 

Hankie

Well-known member
Een beloftencompetitie is mijns inziens iets totaal overbodigs.
We hebben veel meer aan een competitie voor reserves.

Tenzij we een leeftijdscategorie willen creeeren tussen de A1 en de senioren maar volgens mij zit daar niemand op te wachten.

Ja een reserve piramide zonder restricties!
 

Abubakari

Well-known member
Ergens jammer dat er zoveel posts vanuit het topic van de derde divisie zaterdag nu ineens naar hier zijn verplaatst. Zat er eindelijk wat meer leven in het topic met de discussie over een wedstrijd, DVS '33 Ermelo - Jong FC Groningen...

Dan zet ik ze gewoon weer terug. :D
 

JMD

Well-known member
Je moest ook eens weten hoe vaak mij , bijvoorbeeld door JMD, ten onrechte wordt verweten, dat ik een hekel zou hebben aan clubs uit het zondagvoetbal
Aldus degene die mij ten onrechte verwijt dat ik zaterdaghater ben...

Of zoals de waan zegt: "Ja, grappig he. Dat soort verwijten hoor ik nou nooit als ik kritisch ben op AFC of zo."
ALs we kritisch zijn op zondag (en dat zijn we ook) dan horen we je niet, maar o wee als we de heilige zaterdag aanpakken, of als de KNVB iets ten nadele van de heilige zaterdag doet. Dan is het direct een heksenjacht ofzo.

De enige die hier met oogkleppen op zit ben jij. Je zal idd geen zondaghater zijn, maar wel is het zo dat je zwaar kritisch bent op alles wat met zondag te maken heeft en de zaterdag kan bij jou niks fout doen. Als de zaterdag ook maar 1 teennageltje moet inleveren schreeuw je al moord en brand. Dat de zondag handenvol moet inleveren maakt je dan niks uit.
Jij denkt in zaterdag en zondag, de rest denkt in amateurvoetbal (of semiprofessioneel voetbal, maar dat is idd een andere discussie). Jij trekt het elke keer weer de zaterdag/zondagdiscussie in. Ik ben even een paar dagen gestopt met tellen maar ik ben al weer 10x ofzo je standaard riedeltje tegengekomen.
 

Fregge

Well-known member
Dan zet ik ze gewoon weer terug. :D

Dus naast de KNVB wil jij ook de zaterdag een pleziertje gunnen? Zondaghater ! ;)

Ik heb eerder gezegd, dat ik in sommige reacties lees, dat de KNVB zo'n competitie aantrekkelijker moet maken dan dat ie voorheen was. En zoals ik al zei, ik ga mijn hoofd er niet over breken, hoe.

Dat is een beetje flauw he. Als je iets eist moet je wel meedenken.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Dus naast de KNVB wil jij ook de zaterdag een pleziertje gunnen? Zondaghater ! ;)

Aldus degene die mij ten onrechte verwijt dat ik zondaghater ben...

Of zoals de waan zegt: "Ja, grappig he. Dat soort verwijten hoor ik nou nooit als ik kritisch ben op AFC of zo."
ALs we kritisch zijn op zaterdag (en dat zijn we ook) dan horen we je niet, maar o wee als we de heilige zondag aanpakken, of als de KNVB iets ten nadele van de heilige zondag doet. Dan is het direct een heksenjacht ofzo.

De enige die hier met oogkleppen op zit ben jij. Je zal idd geen zaterdaghater zijn, maar wel is het zo dat je zwaar kritisch bent op alles wat met zaterdag te maken heeft en de zondag kan bij jou niks fout doen. Als de zondag ook maar 1 teennageltje moet inleveren schreeuw je al moord en brand. Dat de zaterdag handenvol moet inleveren maakt je dan niks uit.
Jij denkt in zaterdag en zondag, de rest denkt in amateurvoetbal (of semiprofessioneel voetbal, maar dat is idd een andere discussie). Jij trekt het elke keer weer de zaterdag/zondagdiscussie in. Ik ben even een paar dagen gestopt met tellen maar ik ben al weer 10x ofzo je standaard riedeltje tegengekomen.

Dat je het even weet Fregge!:hsv:
 

Fregge

Well-known member
Aldus degene die mij ten onrechte verwijt dat ik zondaghater ben...

Of zoals de waan zegt: "Ja, grappig he. Dat soort verwijten hoor ik nou nooit als ik kritisch ben op AFC of zo."
ALs we kritisch zijn op zaterdag (en dat zijn we ook) dan horen we je niet, maar o wee als we de heilige zondag aanpakken, of als de KNVB iets ten nadele van de heilige zondag doet. Dan is het direct een heksenjacht ofzo.

De enige die hier met oogkleppen op zit ben jij. Je zal idd geen zaterdaghater zijn, maar wel is het zo dat je zwaar kritisch bent op alles wat met zaterdag te maken heeft en de zondag kan bij jou niks fout doen. Als de zondag ook maar 1 teennageltje moet inleveren schreeuw je al moord en brand. Dat de zaterdag handenvol moet inleveren maakt je dan niks uit.
Jij denkt in zaterdag en zondag, de rest denkt in amateurvoetbal (of semiprofessioneel voetbal, maar dat is idd een andere discussie). Jij trekt het elke keer weer de zaterdag/zondagdiscussie in. Ik ben even een paar dagen gestopt met tellen maar ik ben al weer 10x ofzo je standaard riedeltje tegengekomen.

Dat je het even weet Fregge!:hsv:

1037
 

JMD

Well-known member
Je hebt zeer de schijn tegen .
Je riedel kan ik onderhand wel dromen. Vroom doen alsof je niks tegen zaterdagverenigingen hebt, maar geen gelegenheid onbenut laten om ze in en kwaad daglicht te zetten.
Leg mij dan eens uit waarom ik om de 3 weken op zaterdag een radioprogramma presenteer op een regionale omroep waarin we live het zaterdagvoetbal volgen, met Noordwijk, Lisse, Ter Leede, SJC enz.
Als ik iets tegen zaterdagvoetbal zou hebben zou ik dat programma toch niet presenteren? Als ik geen gelegenheid onbenut zou laten ze in een kwaad daglicht te zetten, denk je dan dat mijn 'baas' mij nog achter die microfoon laat zitten? Denk je dat de verslaggevers die verslag doen van bovenstaande clubs (veelal supporters van die clubs) nog zouden willen dat ik mag presenteren?

Kritisch zijn op iets, is wat anders dan iets continu in een kwaad daglicht zetten.
Juist jij bent degene die dat niet begrijpt. Zolang zondag aangevallen wordt horen we je niet, als zaterdag wordt aangevallen sta juist jij direct klaar met al je vooroordelen.

Verder leg je mij regelmatig ten onrechte woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb.
Als je in de spiegel kijkt zie je degene die dat continu doet.

Ook je manier van stigmatiseren, het kunnen omgaan met een andere mening, je ronduit dreigende en onfatsoenlijke taal verdienen een dikke onvoldoende.
Dreigende taal nog wel... Kan je me even aanwijzen waar ik jou (of iemand anders) bedreigd heb? Graag even topicnaam en postnummer.

Het is niet voor het eerst dat mensen die het wagen niet hetzelfde te denken als jij op bovenstaande manier kennismaken met jouw ongemanierde eigenschappen.
Voorbeelden svp. Ik heb nog nooit iemand bedreigd, noch op DVK, noch 'in real life'.
 

SanMark.

Well-known member
Je hebt zeer de schijn tegen .
Je riedel kan ik onderhand wel dromen. Vroom doen alsof je niks tegen zaterdagverenigingen hebt, maar geen gelegenheid onbenut laten om ze in en kwaad daglicht te zetten.
Verder leg je mij regelmatig ten onrechte woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb.
Ook je manier van stigmatiseren, het kunnen omgaan met een andere mening, je ronduit dreigende en onfatsoenlijke taal verdienen een dikke onvoldoende.
Het is niet voor het eerst dat mensen die het wagen niet hetzelfde te denken als jij op bovenstaande manier kennismaken met jouw ongemanierde eigenschappen.
Heb je het nu over jezelf ?
 

JMD

Well-known member
Als er iemand is die dat niet snapt ben jij het.
Denk het niet. Zoals SM al terecht zegt, al die verwijten die jij mij maakt gelden in meerdere mate voor jezelf.

Daarvan maakt een dreigende toon onderdeel uit.
Net nog bedreigen, nu een dreigende toon. Nogal een verschil. Je trekt je woorden dus in?
Overigens zou ik nog steeds graag voorbeelden zien van een dreigende toon.
 

JMD

Well-known member
Zo, ook ditmaal heb ik weer mijn bijdragen geleverd aan de levendigheid van deze site.
En ook nu werd er weer veel gereageerd op mijn bijdragen.
Bedankt voor de reacties die een positieve insteek hadden.
Helaas waren ze dat ditmaal lang niet allemaal.
Welterusten NO, ik wens je oogklepjes dicht en snaveltje toe, en verder een spiegel.
 

JMD

Well-known member
Dreigende taal en dreigende toon is voor mij op dit geschreven medium hetzelfde.
Voorbeelden van waar ik een dreigende toon aansla svp. En ik had het over 'bedreigen', niet over het idd kleine verschil tussen dreigende taal en dreigende toon. Jij zei dat ik je bedreigd had. Graag voorbeelden.

Jouw riedeltjes beginnen onderhand een baard te krijgen, kunt moeilijk omgaan met andersdenkenden , leest goede argumenten niet, of doet alsof en verdraait woorden van anderen.
Ik zou maar eens goed in de spiegel kijken, want dit is precies wat jij doet.
 

Unregistere

Well-known member
Verder vraag ik me af , wie de club steeds maar weer tot ambitieuze kampioenskandidaat bombarderen .
Komen zulke uitspraken vanuit die club zelf ?
Ik heb ze niet gezien, maar laat me eventueel graag overtuigen.
Om de huidige vierde plaats te bestempelen als een totaal wanpresteren in dit seizoen lijkt me lichtelijk overdreven.

Dat hebben ze zelf gedaan door al die peperdure aankopen. Maar ook door dit soort uitspraken:

https://www.voetbal247.nl/pilon-dvs33-zonder-titel-hebben-we-gefaald/

https://www.voetbal247.nl/reportage-voor-dvs33-is-de-tweede-divisie-nu-al-de-norm/

https://www.voetbal247.nl/dvs-coach...favorietenrol-meedoen-om-promotie-en-prijzen/

Op zich is de vierde plaats geen wanprestatie, maar wel teleurstellend. Zeker in combinatie met de ruime achterstand op de koploper.

Waarin het precies zit, dat meedoen in een beloftencompetitie goedkoper is dan in een piramide-competitie snap ik niet helemaal, maar dat zal dan wel zo zijn.

Dat heeft m.i. vooral te maken met het feit dat er in de beloftecompetitie nauwelijks regels zijn en bijvoorbeeld ook oudere reserves kunnen worden opgesteld dan binnen de dispensatieregels mogelijk is. Daardoor heb je per saldo minder spelers nodig (en dus minder salariskosten).
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Dat hebben ze zelf gedaan door al die peperdure aankopen. Maar ook door dit soort uitspraken:

https://www.voetbal247.nl/pilon-dvs33-zonder-titel-hebben-we-gefaald/

https://www.voetbal247.nl/reportage-voor-dvs33-is-de-tweede-divisie-nu-al-de-norm/

https://www.voetbal247.nl/dvs-coach...favorietenrol-meedoen-om-promotie-en-prijzen/

Op zich is de vierde plaats geen wanprestatie, maar wel teleurstellend. Zeker in combinatie met de ruime achterstand op de koploper.

Dat heeft m.i. vooral te maken met het feit dat er in de beloftecompetitie nauwelijks regels zijn en bijvoorbeeld ook oudere reserves kunnen worden opgesteld dan binnen de dispensatieregels mogelijk is. Daardoor heb je per saldo minder spelers nodig (en dus minder salariskosten).

Dank je. Die had ik inderdaad niet gelezen over DVS '33. En daar spreken inderdaad ambities uit die tot dusverre niet worden waargemaakt.

Aha, als ik het goed begrijp, zijn dus de kosten voor het aantrekken van meer gerechtigde spelers de oorzaak, dat clubs het meedoen in de piramide te duur vinden. Maw in een beloftencompetitie vinden ze het een voordeel om minder jeugdige talenten te hoeven aantrekken of houden.
Ik neem aan de keuze voor een beloftencompetitie ook te maken heeft met het gemakkelijker kunnen laten meedoen van oudere spelers, zoals reserves van het eerste en geblesseerden die op de weg terug zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Ik neem aan de keuze voor een beloftencompetitie ook te maken heeft met het gemakkelijker kunnen laten meedoen van oudere spelers, zoals reserves van het eerste en geblesseerden die op de weg terug zijn.

Zeker, dat speelt ook een rol. In die competitie is het min of meer 'vrijheid, blijheid' en dus kunnen ze iedereen opstellen. Dat is in de eerste, tweede en derde divisie lastig.
 

JMD

Well-known member
Lees goed :
"je ronduit dreigende en onfatsoenlijke taal verdienen een dikke onvoldoende."

Zoals ik van JMD gewend ben opnieuw suggestief verkeerd citeren en mij woorden in de mond leggen die ik niet zei.

Verder is bekend, dat jij moeilijk om kunt gaan met mensen die er net even wat anders over denken dan jij en dat jij inderdaad slecht leest en woorden verdraait.
Dat bewijs je ook hier weer.

Kan je me nog even vertellen waar ik dan precies 'dreigende taal' heb gebruikt. Want daar vraag ik al een aantal posts om.
 
Bovenaan