Ik ben er voorstander van, dat competities zoveel mogelijk gelijktijdig beginnen.
Op zaterdag om 14.30 uur a 15.00 uur.
Wedstrijden later op de middag kosten i.h.a. de thuisclub geld ( kantine en recette )
De uitclubs in de tweede divisie die gewend waren om 14,30 uur te spelen ervoeren een later tijdstip als nadelig.
Maar als uitclub heb je je toch aan te passen aan de thuisclub, jammer dan dat je iets nadelig vindt. Het hoeft niet altijd om jou te draaien. En als een thuisclub vanwege de recette (of welke reden dan ook) op zaterdag om 14.30 wil spelen dan doen ze dat toch?
Ik heb ook nog een aantal jaar gevoetbald, en bij een uitwedstrijd speelden we dan op het moment dat de thuisclub dat bepaalde.
En het voorbeeld is al eerder aan de orde gekomen: bij vele andere sporten is dat ook zo. Als je in Zandvoort moet volleyballen is dat op zaterdagavond, speel je in IJmuiden dan is dat vrijdagavond, vroeger (inmiddels kan dat niet meer, want de club is opgeheven) speelde je in Hillegom op woensdagavond.
Bij badminton speel je in Hillegom en Nieuw Vennep op zondagochtend(!!!), maar speel je in Noordwijk op vrijdagavond, en kan je op een maandagavond in Katwijk aan de bak. En die Katwijkse club moet dus op zondag aan de bak als ze in Hillegom of Nieuw Vennep spelen. Nou hoeft (zoals bekend) dat zondag van mij niet, maar laten we beginnen met speeltijd aanpassen, als dat bij andere sporten kan moet dat toch ook bij voetbal kunnen?
Jouw redenatie is: iedereen moet op dezelfde tijd, en dat is dus MIJN tijd. Terwijl je beter kan zeggen: de thuisclub bepaalt zelf de tijd, als een club om 18.00 liever wil spelen dan kan je al niet aankomen met recetteverlies enz, want blijkbaar valt dat of wel mee of vinden ze dat niet erg (ik denk het eerste). Zie VVSB, waar het zaterdag om 18.00 lekker druk is aan de Boekhorst, men drinkt een biertje, eet een patatje en blijft daarna lekker hangen in de kantine.