Derde divisie zaterdag 2018/19

Joost

Well-known member
Waar moet op dit platform de min of meer prangende vraag gesteld worden of de Heemskerkse derby tussen ODIN'19 en ADO'20 ooit gespeeld werd als een reguliere competitie fixture?

Die kan ik wel beantwoorden hoor.

ODIN'59 is met haar eerste team nooit op zondag actief geweest. ADO'20 altijd op zondag. Wel is er tussen 2002 en 2007 een standaard zaterdagteam van ADO'20 geweest dat in de 5e klasse acteerde, dat team heeft dit jaar een herstart beleefd.

In competitieverband tussen eerste teams in een standaardklasse is de derby dus nooit gespeeld.
Aangezien er bij ADO'20 ook zaterdagteams actief zijn wordt er daar wel tegen elkaar gespeeld. ADO'20 zaterdag 2 speelt dit seizoen tegen ODIN'59 5, ADO'20 zaterdag 3 speelt tegen ODIN'59 9.
 

JMD

Well-known member
In ieder geval was de situatie met de 2 topklassen of voor die tijd met 3 + 3 hoofdklassen zo slecht nog niet.
Wat er met de voetbalpiramide kwam , met die tweede divisie en met die beloftenteams erbij heeft naar mijn stellige overtuiging eerder geleid tot een verslechtering dan een verbetering.
Als ik de commentaren volg, dan weet ik dat ik bepaald niet de enige ben die dat zo ziet.
En het erge is, dat die piramide er mede kwam vanwege de KNVB-leugen over een zgn FIFA verplichting.

Met de door de zondag zozeer gewenste mix van competities, dreigt voor met name zaterdagverenigingen een nieuwe forse achteruitgang met minder aantrekkelijke tegenstanders, minder toeschouwers, minder inkomsten, ongewenste aanvangstijden, over het hele weekend verspreide competities en het dichterbij komen van nog meer onheil .
De clubs in Za HB kenden tegen de trend in dit seizoen nog een stijging van het gemiddelde aantal toeschouwers, maar dat zal met zo'n mix snel voorbij zijn.
1025

Vergeet ik gewoon dementerende .
Je wordt laks SanMark... Wat scherper zijn... ;)

Even een vraag aan de dienstdoende toezichthouders(s)
Is dit normaal en geaccepteerd ?
Ach, in de huisregels staat volgens mij ook dat je niet elke keer hetzelfde moet blijven herhalen, terwijl dat al lang en breed weerlegd is... Dus dan kunnen we ook vragen aan de mods waarom het geaccepteerd wordt dat jij elke keer maar dezelfde riedel blijft herhalen over 3hk of topklasse als het je weer eens te heet onder de voeten wordt omdat er zulke logische redenen worden aangedragen die voor mixen zijn...
 

SanMark.

Well-known member
Deze knaap vraagt naar reeds meermaals gegeven antwoorden om vervolgens te kunnen zeggen dat een antwoord al meermaals is gegeven.

Nee, je herhaalt alles tot in den treure maar je geeft nergens antwoord op vragen en dan verwijs je terug naar het feit dat je er al antwoord op hebt gegeven en dan herhaal je daarna weer zaken die totaal niet relevant zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Wellicht kunnen de leden van dvk met elkaar een woordvoerder aanwijzen, zodat ik niet elke dag 10 x deze zelfde onzin hoef te lezen

Ik zie dat de grefo inteelt club al een woordvoerder heeft gekozen. Ben jij aangesteld door je broer, neef en oom ? Al kan dat natuurlijk ook dezelfde persoon zijn....
 

JMD

Well-known member
Wellicht kunnen de leden van dvk met elkaar een woordvoerder aanwijzen, zodat ik niet elke dag 10 x deze zelfde onzin hoef te lezen

Je kan ook gewoon wegblijven en naar een forum gaan waar alleen gelijkgestemden komen. Dan weet je zeker dat je alleen maar dingen hoort/leest die in je straatje passen.
 

SanMark.

Well-known member
Om de reacties van JMD samen te vatten : Ga eens goed lezen voordat je reageert.
Maar je kunt er inderdaad ook voor kiezen om een soort communistisch medium te zijn, waar iedereen dezelfde idee?n heeft en waar ieder wat kritischer geluid wordt geweerd.

Je valt alweer in de herhaling.
 

JMD

Well-known member
Om de reacties van JMD samen te vatten : Ga eens goed lezen voordat je reageert.
Maar je kunt er inderdaad ook voor kiezen om een soort communistisch medium te zijn, waar iedereen dezelfde idee?n heeft en waar ieder wat kritischer geluid wordt geweerd.
Als DVK iets niet is, is het dat laatste wel...

Ik raad je het forum van voetbal op zaterdag aan, daar zal je juichend onthaald worden als iemand 'die er precies zo over denkt als wij'. En kan je jezelf blijven wentelen in de arrogantie dat zaterdagvoetbal beter/mooier/fraaier is dan die heidense zondagvoetballers.
 

BlauwVinger

Well-known member
Die kan ik wel beantwoorden hoor.

ODIN'59 is met haar eerste team nooit op zondag actief geweest. ADO'20 altijd op zondag. Wel is er tussen 2002 en 2007 een standaard zaterdagteam van ADO'20 geweest dat in de 5e klasse acteerde, dat team heeft dit jaar een herstart beleefd.

In competitieverband tussen eerste teams in een standaardklasse is de derby dus nooit gespeeld.
Aangezien er bij ADO'20 ook zaterdagteams actief zijn wordt er daar wel tegen elkaar gespeeld. ADO'20 zaterdag 2 speelt dit seizoen tegen ODIN'59 5, ADO'20 zaterdag 3 speelt tegen ODIN'59 9.


Ik pleit voor een competitie-opzet die het mogelijk maakt dat streek- en stadsclubs als ADO'20 en ODIN'19 reglementair in competitieverband elkaar kunnen treffen; het liefst op zondagen.
 

JMD

Well-known member
Wat wel speelt bij SJC is dat ze met een grondige verbouwing van hun sportcomplex bezig zijn en dus minder velden beschikbaar hebben.
 

SanMark.

Well-known member
Op zo'n drukke zaterdag als 6 april speelt SJC ook om 14.30 uur thuis tegen Quick Boys.
Volgens mij moet het met een beetje schuiven mogelijk zijn om gewoon elke zaterdag om 14.30 uur te voetballen.
Ze zouden bv 1 of 2 andere teams die nu om 14.30 uur voetballen kunnen laten spelen aan het eind van de middag.
Dat blijkt tot nu toe met hun eerste team ook gemakkelijk te kunnen.
En dat er om 14.30 uur de andere velden ook bezet zijn, is bij zaterdagverenigingen heel normaal.

Serieus ?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Waarom zou je die eerste elftallen op 14.30 zetten om andere teams te benadelen en later te laten spelen Noord-Ooster? Het kan best zijn dat die oudere jeugd baantjes heeft die om 17.00 beginnen. Dan kunnen ze dit dus niet meer combineren. Voor iemand die altijd zegt dat de teams bij een vereniging meer gelijk behandeld moeten worden, is het heel gek dat je er nu voor pleit dat alles op de kop moet, zodat de uitclub een paar uurtjes eerder kan spelen. Beetje gelijk verdelen graag qua lasten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nee, jij vindt een eerste elftal van de zaterdagclub leidend voor tijdstip, speeldag en alle daarbij komende voordelen.
Terwijl je ook zou kunnen zeggen, die paar uitduels om 17.00; wat maakt het uit?

Nee, alles moet wijken om het de uitspelende zaterdagclub zo goed mogelijk naar de zin te maken en de impact die dat heeft, boeit verder niet.

Het is jouw mening, maar ik vind dat heel erg eenzijdig en bekrompen en ego?stisch.
 

JMD

Well-known member
Ik ben er voorstander van, dat competities zoveel mogelijk gelijktijdig beginnen.
Op zaterdag om 14.30 uur a 15.00 uur.
Wedstrijden later op de middag kosten i.h.a. de thuisclub geld ( kantine en recette )
De uitclubs in de tweede divisie die gewend waren om 14,30 uur te spelen ervoeren een later tijdstip als nadelig.
Maar als uitclub heb je je toch aan te passen aan de thuisclub, jammer dan dat je iets nadelig vindt. Het hoeft niet altijd om jou te draaien. En als een thuisclub vanwege de recette (of welke reden dan ook) op zaterdag om 14.30 wil spelen dan doen ze dat toch?
Ik heb ook nog een aantal jaar gevoetbald, en bij een uitwedstrijd speelden we dan op het moment dat de thuisclub dat bepaalde.
En het voorbeeld is al eerder aan de orde gekomen: bij vele andere sporten is dat ook zo. Als je in Zandvoort moet volleyballen is dat op zaterdagavond, speel je in IJmuiden dan is dat vrijdagavond, vroeger (inmiddels kan dat niet meer, want de club is opgeheven) speelde je in Hillegom op woensdagavond.
Bij badminton speel je in Hillegom en Nieuw Vennep op zondagochtend(!!!), maar speel je in Noordwijk op vrijdagavond, en kan je op een maandagavond in Katwijk aan de bak. En die Katwijkse club moet dus op zondag aan de bak als ze in Hillegom of Nieuw Vennep spelen. Nou hoeft (zoals bekend) dat zondag van mij niet, maar laten we beginnen met speeltijd aanpassen, als dat bij andere sporten kan moet dat toch ook bij voetbal kunnen?

Jouw redenatie is: iedereen moet op dezelfde tijd, en dat is dus MIJN tijd. Terwijl je beter kan zeggen: de thuisclub bepaalt zelf de tijd, als een club om 18.00 liever wil spelen dan kan je al niet aankomen met recetteverlies enz, want blijkbaar valt dat of wel mee of vinden ze dat niet erg (ik denk het eerste). Zie VVSB, waar het zaterdag om 18.00 lekker druk is aan de Boekhorst, men drinkt een biertje, eet een patatje en blijft daarna lekker hangen in de kantine.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan