Derde divisie zaterdag 2018/19

De Groene Scout

Well-known member
Rogier Veenstra (31), nu actief bij GOES, is de nieuwe trainer van ASWH. Mooie keuze dus wat mij betreft!
Positieve vent, die tijdens het interview in een volle HSC-kantine na de wedstrijd een prima analyse gaf over het duel.
Gaat altijd uit van hetgeen vooraf is afgesproken en dat is doorgaans aanvallend en attractief voetbal met veel druk naar voren.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Nadat hij werd afgekeurd voor het spelen van (betaald) voetbal, is hij nog heel even bij de amateurs doorgegaan, maar al heel snel overgestapt naar het trainersvak.

Wij hebben spelers in de selectie die ouder zijn, maar normaal gesproken hoeft dat geen probleem te zijn. Visie en drive waren dusdanig overtuigend dat de technische commissie al vrij snel wist dat hij de beste optie was van de kandidaten waarmee is gesproken. Sluit wel aan bij wat Groene Scout hierboven ook schrijft. Zelf was hij ook enthousiast over de mogelijkheid bij ASWH te werken, dus daarom ging het allemaal heel soepel.

Zie ook onder meer https://www.pzc.nl/amateurvoetbal/aswh-de-nieuwe-bestemming-van-goes-trainer-veenstra~aab0f48f/ en https://www.pzc.nl/amateurvoetbal/v...oed-gevoel-periode-vol-hoogtepunten~adb1c70e/.

Leuk is dat - tenminste, dat vind ik - diverse mensen van onze club hem vorig seizoen met GOES aan het werk hebben gezien en eigenlijk allemaal enthousiast waren. Daardoor werd hij toen al gezien als mogelijke trainer voor de toekomst. Nu kwam dat moment er dus al.

Vanavond gaan we trouwens met ASWH de zaal in voor ons traditionele zaalvoetbaltoernooi. De 21e editie inmiddels. Eens zien of we eindelijk weer eens de beker kunnen pakken of dat het toch weer titelhouder Barendrecht, outsider IFC of een van de andere deelnemers - Smitshoek, Groote Lindt, Heerjansdam, Pelikaan en VVGZ - wordt. Op papier hebben we een aardig team, al ben ik wel benieuwd wie er gaat verdedigen, want de meeste spelers zijn juist balvaardige, aanvallend ingestelde spelers. In elk geval altijd een leuke re?nie, zeker na afloop. Dan zal de trainerskeuze ook wel besproken worden.
 

Unnekuukse

Active member
Positieve vent, die tijdens het interview in een volle HSC-kantine na de wedstrijd een prima analyse gaf over het duel.
Gaat altijd uit van hetgeen vooraf is afgesproken en dat is doorgaans aanvallend en attractief voetbal met veel druk naar voren.

Ik heb dezelfde ervaring. Ook na de ongelukkig verloren wedstrijd in Cuijk prima, realistische analyse.
 

de waan

Well-known member
Deel je het bericht van VOETBALPROF.COM over Feenstra niet?

EDIT: Inmiddels heet ie toch Veenstra zie ik.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Toevallig komt hij daar nog op terug in zijn jaaroverzicht, dat hij op social media op de F/V werd gewezen:

https://www.voetbalprof.com/barry-het-voetbaljaar-2018-van-voetbalprof-com/

Ach, ik snap het ergens wel, Kim Feenstra zit immers bij iedereen in het hoofd! :duim:

Gisteravond heeft ASWH overigens voor het eerst sinds 2013 weer eens de Joop Valk Cup gewonnen op het eigen Topzaalvoetbaltoernooi. Mooie prestatie. In de poule werd gewonnen van VVGZ (3-1) en Groote Lindt (1-0), daardoor waren we al door. Toch deed de nederlaag tegen de buren van IFC in de derde wedstrijd (6-1) wel een beetje pijn. IFC schoot er niets mee op, want VVGZ en ASWH bereikten de halve finale. In de andere poule gingen titelverdediger Barendrecht en Smitshoek verder.

Na een mooie halve finale tegen Barendrecht (4-1 winst) mocht ASWH in de finale op herhaling tegen VVGZ, dat Smitshoek had geklopt. Spannende strijd, uiteindelijk een 1-0 zege door een goal van Gilmaro van de Werp. Ismail Yildirim werd uitgeroepen tot beste speler van het toernooi door de geheel onafhankelijke jury. Namens ASWH speelden Stefan Kok (keeper), Gilmaro van de Werp, Bilal El Amrani, Nebi Tiryakioglu, Serkan Tanriseven, Ismail Yildirim, Lester Pires en Liomar Jennie (2e elftal). Daarna natuurlijk weer een gezellige re?nie met trainers en (oud-)spelers in de kantine van de sporthal.
 

Unregistere

Well-known member
Complotdenkers, kom er maar in. Edwin Gr?nholz (Westlandia) wordt de nieuwe trainer van Quick Boys. Opnieuw een zondagman die naar de zaterdag komt...
 

JMD

Well-known member
Waarom is Gr?nholz een zondagman? Alleen omdat hij van een zondagploeg komt?
 

Unregistere

Well-known member
Hoek gaat toch maar weer eens voor een Belg en niet voor de eerder veel genoemde Jasper de Muijnck.

Hugo Vandenheede wordt de nieuwe trainer. Hij was tot december nog trainer van KVK Westhoek uit Belgi?, maar die club ontsloeg hem vanwege de tegenvallende resultaten. KVK Westhoek is ook al een club die thuisduels bij voorkeur op zondag speelt...

Voormalig Hoek-speler David Destorme, ook een Belg, wordt de assistent van Vandenheede.
 

Unregistere

Well-known member
Logische keuze van beide partijen inderdaad.

In De Stentor een heel stuk over de huurdeal tussen IJsselmeervogels en DVS '33. Maurice de Ruiter ontkent dat hij problemen met de trainer heeft, maar met zijn teamgenoten botert het niet meer zo:

'Deze huurdeal is het beste voor alle partijen'

DVS'33 | Maurice de Ruiter is het komende halfjaar speler van IJsselmeervogels, terwijl Soufian Moro de omgekeerde weg bewandelt en per direct beschikbaar is voor DVS'33. De tijdelijke ruildeal is een uitkomst voor alle partijen.

Marco Jansen

Voor De Ruiter (27) komt daarmee een (voorlopig) einde aan negen jaar DVS 1. ,,De club wilde mij aan mijn contract houden, maar voetballen bij DVS zit er voor mij niet meer in. Het akkefietje met Kay Velda (die deze zomer vertrok, red) is veel te vaak besproken en berust op onwaarheden. Ik ben niet de schuldige, maar word wel zo gezien.”

Beschadigd

,,Jongens met invloed in de groep gingen mij anders behandelen, de band is beschadigd. Als ik bij DVS blijf, moet ik nog jaren met ze voetballen, dat gaat een keer mis. De reden dat ik vertrek is niet de trainer of de onrust bij de club. Want DVS blijft altijd mijn club."

Het vlammetje bij De Ruiter ging branden toen de Harderwijker werd gebeld door Andr? van Diermen, hoofd TC IJsselmeervogels. ,,Ik ben blij en trots dat ik tweede divisie mag spelen, voor een grote club in het amateurvoetbal, met spelers van naam. Het is een win-win-situatie voor alle partijen."

Niet zeuren

Aanvallende middenvelder Soufian Moro (25) had in zijn eerste anderhalf jaar bij De Vogels een basisplaats, maar valt dit seizoen buiten de boot op de Westmaat. ,,Ik heb dit seizoen niet veel gespeeld en ga niet zeuren als ik op de bank kom. Ik had wel bij de club aangegeven dat ik het liefst verhuurd wilde worden in de winterstop, dus verrast was ik niet. Wel hoorde ik pas van de verhuur toen ik twee weken op vakantie was in Thailand'', vertelt de Amsterdammer, die 31 december terugkeerde en woensdag een gesprek voerde met DVS'33.

,,We hebben een ruildeal van een halfjaar afgesproken. Als het mij en hun bevalt, kunnen we de samenwerking voortzetten. Dat staat me wel aan: ik ga maar een stapje naar beneden, waarbij ik minuten kan maken op een leuk niveau. DVS is een club die in de tweede divisie hoort. Ik ken veel jongens al: ?zturk, Van Hussen, Hollart en Powel. Dat maakt het instromen makkelijker. Halverwege ergens binnenkomen, is niet nieuw voor me."

Gesloten beurzen

DVS-voorzitter Aart Goossensen spreekt van een package huurdeal met gesloten beurzen. ,,IJsselmeervogels betaalt Moro door en wij De Ruiter. Wij hebben vertrouwen in Moro, een enthousiaste jongen met prima referenties. In april gaan we weer verder praten met Maurice. Komen we er met de Vogels niet uit, dan komt hij terug bij DVS."

Optelsom

,,Hij heeft nog een contract bij DVS. Deze verhuur is een gunst van ons, omdat hij in het verleden wel heeft gepresteerd. Het is een optelsom van zijn gedrag in de afgelopen jaren. Soms moet je eerst in een andere keuken kijken om te weten dat het nog niet zo gek was in Ermelo. Hij mag zich in de kijker spelen en dat geldt ook voor Moro."

https://www.destentor.nl/amateurvoetbal/deze-huurdeal-is-het-beste-voor-alle-partijen~a5c75a06/
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Goede reden dus om de scheiding tussen betaald en amateurvoetbal zo snel mogelijk te verleggen de scheiding landelijk/district.

Precies. Deze hele contractenboel lekker indelen bij waar het hoort; betaald voetbal.

En laat het amateurvoetbal gewoon weer net zoals vroeger worden. Gewoon contributie betalen en lid zijn van de vereniging. Met de opzegtermijn op 15 juni.

Niets geen contracten, verhuur of dure transfers.
 

Joost

Well-known member
Achilles '29 is enkel en alleen een afschrikwekkend voorbeeld van hoe je het niet moet doen. Ook jij maakt nu gebruik van een totaal niet relevant voorbeeld

Clubs als TOP, Telstar en Dordrecht redden het toch ook?
 
Bovenaan