Derde divisie zaterdag 2018/19

PES5

Administrator
Forumleiding
Toch gek dat NO terug wil naar het verleden en vasthoudt aan hoe het altijd was, maar de ontwikkeling van grove betalingen en contracten dus blijkbaar toejuicht.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En we hebben het in dit geval niet over die paar verplichte contracten, maar manieren om geld te vangen als spelers willen verkassen.
 

SanMark.

Well-known member
Veel clubs in de tweede en derde divisies en in de hoofdklassen ( en eerste klassen ) geven hun spelers vergoedingen , geldelijk of anderszins. Dat is algemeen bekend, hoewel een aantal clubs het tegenovergestelde beweert.

Daarvoor hoef je het om mij geen betaald voetbal te noemen. Een grens trekken blijft dan ook vrij willekeurig.
Spelerscontracten zou je een grens kunnen noemen. Maar in met name de derde divisie zo. kom je met een grote jeugdafdeling gemakkelijk onder de consequenties uit als je die niet afsluit.

.
Dus het waggelt als een eend het kwaakt als een eend het ziet er uit als een eend, maar het is een auto.

Als clubs al spelers gaan verhuren , de salarissen blijven door betalen, spelers kunnen aantrekken in de winterstop, dan mag je die afdelingen gerust bij de betaalde kant scharen.

Anders lekker terug in de tijd en zeer moeilijk gaan doen over tussentijdse transfers net zoals vroeger. ( toen er ook we eens een speler naar een andere club ging maar niet in zulke grote getale als tegenwoordig)
 

SanMark.

Well-known member
Het is een misvatting om te denken, dat elke verandering tot verbetering leidt.
Daarvan is de mislukte voetbalpiramide met de zinloze waardeloze Tweede Divisie een voorbeeld.

Dat is jou mening. Het is een uitstekende eerste stap in een volledig open piramide waardoor er meer spanning komt in de diverse divisies.
 

de Kok

Member
Goede reden dus om de scheiding tussen betaald en amateurvoetbal zo snel mogelijk te verleggen de scheiding landelijk/district.

Zo maar een ideetje........

Gewoon de scheiding BV /AV opheffen. Dat had al gekund bij de invoering van de topklasse, want toen werd de zgn. amateurbepaling geschrapt en mochten de AV clubs de betalingen openbaren in hun jaarbegroting en - rekening. Konden de schemerige stichtingen feitelijk de prullenbalk in.
Je kunt ook stellen dat clubs full prof, semi prof en amateurclub zijn in een open piramide.
Wel kun je stellen dat wanneer spelers van de contracten kunnen leven er sprake is van profs, is het een substanti?le bijdrage in kosten levensonderhoud is het een semi prof en is het een kleine bijdrage of niets dan mag het wat mij amateur heten.
Arbitrair misschien over hoe die bedragen dan minimaal zijn?
Nu minimaal volledig minimum loon of hoger is prof, daaronder tot het verplichte KNVB contract (rond 500 p.m.?) is semi prof.

Dat wat spelers betreft.

Clubs in de 1e divisie hebben een verplicht aantal contract spelers op minimumloon. Dat zijn dan profclubs.
Idem 2e divisie of clubs lager die daar aan voldoen dan zijn het semi profclubs en de rest categorie AV.

Dus met het schrappen van de scheiding kun je makkelijk veel oplossen als jet dat beperkt tot de sportieve indeling / piramide.

Laat onverlet dat BV de belangen blijft behartigen van het BV en het AV dat doet voor AV.
 

JMD

Well-known member
Overigens zou je naast Achilles '29 ook Veendam, AGOVV, RBC, Haarlem en Vlissingen kunnen noemen.
Veendam, AGOVV, RBC, Haarlem en Vlissingen zijn totaal niet te vergelijken met Achilles'29. In het geval van Achilles was het een voorbeeld van te hoog willen vliegen en dan neerstorten. Die andere 5 clubs zijn niet failliet gegaan omdat ze te hoog wilden vliegen, maar simpelweg omdat er praktisch geen hond kwam kijken.

Het is een misvatting om te denken, dat elke verandering tot verbetering leidt.
Daarvan is de mislukte voetbalpiramide met de zinloze waardeloze Tweede Divisie een voorbeeld.
1024

Misschien nog even een keer herhalen dat we terugmoeten naar 3 zaterdag en 3 zondaghoofdklassen? Want blijkbaar hebben we dat volgens jou de vorige 1023x ook niet gelezen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het is een misvatting om te denken, dat elke verandering tot verbetering leidt.
Daarvan is de mislukte voetbalpiramide met de zinloze waardeloze Tweede Divisie een voorbeeld.

Inhoudelijk graag.

Waarom vasthouden aan het verleden, maar niet terug willen naar de spelregels en wijze van betalen van het verleden? Jij vindt het dus goed dat men in het amateurvoetbal complete selecties onder contract heeft, tussentijds spelers kunnen huren en verhuren en moeten betalen om een speler van een andere club over te nemen?
Wat heeft dat met amateurvoetbal te maken?
 

JMD

Well-known member
Waarom vasthouden aan het verleden, maar niet terug willen naar de spelregels en wijze van betalen van het verleden? Jij vindt het dus goed dat men in het amateurvoetbal complete selecties onder contract heeft, tussentijds spelers kunnen huren en verhuren en moeten betalen om een speler van een andere club over te nemen?
Wat heeft dat met amateurvoetbal te maken?
Stel dat club X uit de 3e divisie tussentijds (dus nu in de winterstop) een speler van een 1eklasser 'weghaalt'. Mag die eersteklasser dan ook nog een andere speler aantrekken? (van bv een 3e klasser) En zo nee, waar ligt de grens dan van welke niveaus dat nog wel mogen doen en welke niet?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je geeft weer geen antwoord, ik hoef dat gelul over die Tweede Divisie niet. Ik wil iets anders weten:

Waarom vasthouden aan het verleden, maar niet terug willen naar de spelregels en wijze van betalen van het verleden? Jij vindt het dus goed dat men in het amateurvoetbal complete selecties onder contract heeft, tussentijds spelers kunnen huren en verhuren en moeten betalen om een speler van een andere club over te nemen?
Wat heeft dat met amateurvoetbal te maken?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Stel dat club X uit de 3e divisie tussentijds (dus nu in de winterstop) een speler van een 1eklasser 'weghaalt'. Mag die eersteklasser dan ook nog een andere speler aantrekken? (van bv een 3e klasser) En zo nee, waar ligt de grens dan van welke niveaus dat nog wel mogen doen en welke niet?

Nee dat mag m.i. niet. Net als dat een club uit de 3e divisie tussentijds geen spelers van een eerste klasser mag halen geloof ik. Op dat gebied heeft de KNVB dus al een scheiding gemaakt.

Heel erg eens met De Kok wat dat betreft. Veel eerlijker op die manier.
 

de waan

Well-known member
Nee dat mag m.i. niet. Net als dat een club uit de 3e divisie tussentijds geen spelers van een eerste klasser mag halen geloof ik. Op dat gebied heeft de KNVB dus al een scheiding gemaakt.

Heel erg eens met De Kok wat dat betreft. Veel eerlijker op die manier.
Tussentijdse transfers zijn alleen mogelijk als de betreffende speler een geregistreerd contract heeft.
 

SanMark.

Well-known member
In ieder geval was de situatie met de 2 topklassen of voor die tijd met 3 + 3 hoofdklassen zo slecht nog niet.
Wat er met de voetbalpiramide kwam , met die tweede divisie en met die beloftenteams erbij heeft naar mijn stellige overtuiging eerder geleid tot een verslechtering dan een verbetering.
Als ik de commentaren volg, dan weet ik dat ik bepaald niet de enige ben die dat zo ziet.
En het erge is, dat die piramide er mede kwam vanwege de KNVB-leugen over een zgn FIFA verplichting.

Met de door de zondag zozeer gewenste mix van competities, dreigt voor met name zaterdagverenigingen een nieuwe forse achteruitgang met minder aantrekkelijke tegenstanders, minder toeschouwers, minder inkomsten, ongewenste aanvangstijden, over het hele weekend verspreide competities en het dichterbij komen van nog meer onheil .
De clubs in Za HB kenden tegen de trend in dit seizoen nog een stijging van het gemiddelde aantal toeschouwers, maar dat zal met zo'n mix snel voorbij zijn.

Liegende bedriegende hypocriete idioot.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De KNVB heeft er naar mijn weten nooit een probleem van gemaakt, dat er bij de amateurs betaald wordt.
Ik vind het ook geen probleem dat spelers in het amateurvoetbal betaald krijgen voor hun voetbalkunsten.
Ook niet als dat alle spelers in een selectie betreft.

Als spelers de zekerheid van een club willen, dat ze over een heel seizoen hun vergoeding krijgen, is het niet onlogisch, dat de club er ook vanuit mag gaan dat de speler het hele seizoen blijft.

En of je dat nou betaald voetbal wilt noemen vind ik trouwens niet eens zo interessant.
Er wordt immers betaald.
Maar om het zuiver te houden, reken dan ook slechts die voetbalclubs tot het amateurvoetbal die hun spelers op geen enkele wijze wat betalen of kwijtschelden.

Zoals ik eerder aangaf zie ik in de benaming betaald voetbal het gevaar dat het een voorbode zal zijn tot verdere voor amateurclubs ongewenste zaken, zoals voldoen aan verplichtingen die nu voor BVO's gelden.
Dan nog liever een verdergaande verlichting van de eisen voor BVO's.

Dank.


Alle kenmerken die je hierboven schetst, horen bij betaald voetbal. Ik snap dat voor jou het belang van de "topamateurs" zwaarder telt dan die van clubs in de eerste divisie, maar bovenstaande maakt de concurrentie natuurlijk enorm oneerlijk en als organisatie heb je maar ??n hoofddoel; een eerlijke competitie organiseren.

Alleen al om een eerlijke competitie te cre?ren dient de KNVB daarom zo snel mogelijk de licentie-eisen te versoepelen en gelijk te trekken voor al het voetbal op divisieniveau. Daarnaast alle betalingen boven tafel en een fatsoenlijke promotie- en degradatieregeling. Dat komt de spanning in alle competities natuurlijk enorm ten goede.

Daarnaast alle beloftenelftallen in een eigen competitie. Dan moeten bvo's maar wat meer spelers verhuren aan clubs uit de 1e en 2e divisie.

Lijkt me voor alle partijen het meest eerlijk dat dit zsm ingevoerd wordt. Sentimenten dienen wat mij betreft niet boven eerlijkheid te gaan.
 

SanMark.

Well-known member
Dank.


Alle kenmerken die je hierboven schetst, horen bij betaald voetbal. Ik snap dat voor jou het belang van de "topamateurs" zwaarder telt dan die van clubs in de eerste divisie, maar bovenstaande maakt de concurrentie natuurlijk enorm oneerlijk en als organisatie heb je maar ??n hoofddoel; een eerlijke competitie organiseren.

Alleen al om een eerlijke competitie te cre?ren dient de KNVB daarom zo snel mogelijk de licentie-eisen te versoepelen en gelijk te trekken voor al het voetbal op divisieniveau. Daarnaast alle betalingen boven tafel en een fatsoenlijke promotie- en degradatieregeling. Dat komt de spanning in alle competities natuurlijk enorm ten goede.

Daarnaast alle beloftenelftallen in een eigen competitie. Dan moeten bvo's maar wat meer spelers verhuren aan clubs uit de 1e en 2e divisie.

Lijkt me voor alle partijen het meest eerlijk dat dit zsm ingevoerd wordt. Sentimenten dienen wat mij betreft niet boven eerlijkheid te gaan.

Probleem alleen in het geval van NO is, dat hij nog nooit op een standpunt is terug gekomen.

Dan tellen argumenten niet.
 

SanMark.

Well-known member
Dank.


Alle kenmerken die je hierboven schetst, horen bij betaald voetbal. Ik snap dat voor jou het belang van de "topamateurs" zwaarder telt dan die van clubs in de eerste divisie, maar bovenstaande maakt de concurrentie natuurlijk enorm oneerlijk en als organisatie heb je maar ??n hoofddoel; een eerlijke competitie organiseren.

Alleen al om een eerlijke competitie te cre?ren dient de KNVB daarom zo snel mogelijk de licentie-eisen te versoepelen en gelijk te trekken voor al het voetbal op divisieniveau. Daarnaast alle betalingen boven tafel en een fatsoenlijke promotie- en degradatieregeling. Dat komt de spanning in alle competities natuurlijk enorm ten goede.

Daarnaast alle beloftenelftallen in een eigen competitie. Dan moeten bvo's maar wat meer spelers verhuren aan clubs uit de 1e en 2e divisie.

Lijkt me voor alle partijen het meest eerlijk dat dit zsm ingevoerd wordt. Sentimenten dienen wat mij betreft niet boven eerlijkheid te gaan.

Verwacht je nog antwoord op deze vragen van NO ?
 
Bovenaan