Derde Divisie B seizoen 2021/2022

De Groene Scout

Well-known member
Dat mannetje loopt op mement van de vrije trap achter de muur langs en loopt ook door het gezichtsveld van de keeper. Ik kan mij een vlagsignaal wel voorstellen. Wat zou onze Friese krullenbol in dit geval gedaan hebben? Ik ben benieuwd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Directe concurrenten van HSC'21 voor degradatie Hoogland en EVV pakken beide een puntje vanavond.
Speelden met oog op carnaval hun potje vast een paar dagen eerder.
EVV - Gemert 2-2
Hoogland - UNA 2-2
 

SC Heerenveen

Well-known member
UNITAS (0-3) Hollandia

De hele wedstrijd in de regen, wind en de kou gestaan. Nee, dat was geen pretje. Behoorlijke wind stond er ook en dan lekker die regen in je gezicht wanneer je sprinten moet richting de hoekvlag. Mezelf maar wat warm proberen te houden door extra te bewegen, maar wanneer je dan stil staat op de middenlijn dan was het toch wel wat bibberen. Voor het eerst in bijna 3 jaar ook de lange mouwen maar aangetrokken.

UNITAS had vooral het balbezit, maar werd niet vaak gevaarlijk. Hollandia had de zaakjes goed voor elkaar en gaf weinig weg. Ze kwamen na 8 minuten zelfs op een 0-1 voorsprong. In het vervolg van de eerste helft was Hollandia veelvuldig in balbezit, maar kreeg het niet veel kansen. Hollandia bleef door goed gegroepeerd te blijven spelen met veel inzet overeind.

In de tweede hetzelfde beeld als de eerste. Na een minuut of 70 volgde de 0-2 van Hollandia, een mooie schuiver van rond lijn strafschopgebied. Hierna enige irritatie onderling bij UNITAS en ook wel wat naar de scheidsrechter, die hier goed mee om wist te gaan. Hollandia speelde een gewonnen wedstrijd en scoorde vlak voor de wedstrijd de 0-3. Een verrassende uitslag gezien de tussenstand vooraf, maar meer dan verdiend.

Zelf ook wel goed gevoel aan wedstrijd overgehouden. 2x even iets te laat met starten/anticiperen, maar voor de rest was dat onderdeel in orde.

En afgelopen dinsdag kregen we het programma binnen voor het weekend van 5/6 maart, waarin ik mij niet kon vinden tussen de Derde Divisie wedstrijden. Maar zelfs in de Hoofdklasse niet. Dat vond ik vreemd. Toen toch maar gaan kijken in het programma van de Tweede Divisie, want je weet maar nooit, en warempel daar stond ik aangesteld als ASR2 bij Rijnsburgse Boys - Jong Volendam. Dat betekent na 4 jaar in de Derde Divisie mijn debuut in de Tweede Divisie! :cool: Erg blij dus!
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dat mannetje loopt op mement van de vrije trap achter de muur langs en loopt ook door het gezichtsveld van de keeper. Ik kan mij een vlagsignaal wel voorstellen. Wat zou onze Friese krullenbol in dit geval gedaan hebben? Ik ben benieuwd.
Hier blijkt de spelregelkennis van @De Groene Scout goed voor elkaar te zijn! De aanvaller van Groene Ster staat op het moment van trappen buitenspel, dat mogen we wel concluderen (ASR heeft daar het beste zicht op van iedereen), de vraag is dan of de doelman gehinderd wordt. Dit is voor een ASR lastig in te schatten, omdat hij het van de zijkant bekijkt. De SR zou hierin een oordeel moeten vellen. Is de SR naar de ASR gegaan voor overleg @Fregge ?

Mijn indruk is dat de doelman niet gehinderd wordt door deze speler. Alhoewel de afstand tussen hem en de doelman echt wel wat kleiner is dan dat Fregge doet vermoeden (geen 16 meter, maar ongeveer 11-12 meter denk ik), heeft de doelman m.i. nog wel tijd om te reageren. Het is ook nog eens zo dat hij al geen poging doet om de bal tegen te houden. Al begrijp ik wel degelijk het vlagsignaal hoor van deze ASR, dus helemaal fout wil ik het niet noemen. Dit zijn lastige situaties. Procedure is in ieder geval dat ASR na het doelpunt vlagt en overlegt met de SR om te bespreken of de aanvaller hinderlijk in het zicht van de doelman stond en of deze voldoende tijd had om te kunnen reageren.
 

De Groene Scout

Well-known member
Thuis op de bank HSC'21 volgen terwijl het prachtig weer is en er weer publiek welkom is,
Echt verveld dit; maar halverwege wel een 1-0 voorsprong tegen ADO'20 door een vroege treffer van Wensing uit een corner van De Vries.
Daarna ADO'20 iets beter qua veldspel, maar HSC'21 enkele keren gevaarlijk via de counter.
Kort voor rust ADO kans op de 1-1 en HSC kans op de 2-0. Naar de thee met 1-0
Spannend!!!
 

De Groene Scout

Well-known member
Yes, 3-1 winst. Beetje geflatteerd (ADO voetballend iets beter) maar o zo belangrijk.
Kort na de thee de 1-1 en na een uur kwam de gepasseerde Witbreuk erin die een minuut later de 2-1 aantekende.
10 minuten voor tijd kwam Stef Ottink met de bevrijdende 3-1 met een enorme pegel. Hij deed dat in zijn jubileumwedstrijd (300 officiële wedstrijden voor HSC'21!!!)
 

SC Heerenveen

Well-known member
JOS Watergraafsmeer (5-4) OFC

Zowaar eens wat publiek bij JOS. Voor de wedstrijd kwam een rapporteur, genaamd Jos, mij vertellen dat hij mij ging rapporteren. Ideaal, aangezien dit normaal gesproken geheim blijft.

In de eerste helft OFC duidelijk een klasse beter. Telkens op aanvallende helft aanwezig en makkelijk combinerend. Een logische 0-2 ruststand tot gevolg.

In de tweede helft werd het al snel 0-3 waarmee de wedstrijd leek gespeeld. Niets bleek minder waar! Binnen 8 minuten was de stand 3-3. Na de 1-3 leek OFC ineens alles kwijt te zijn. Duels werden verloren en de eigen helft werd niet meer afgekomen. Ook de 4-3 werd op het scorebord gezet, nog binnen het uur. Daarna kwam de wedstrijd weer meer in evenwicht en maakte OFC verdiend gelijk. Hierna leken zij ook door te drukken, maar ondanks dat viel de goal aan de andere kant. JOS kwam vervolgens nog een paar keer goed weg, maar wist de 5-4 over de streep te trekken.

Wedstrijd zelf ging voor mij prima, ik merk dat vooral fysiek het beter wordt nu ik weer in het wedstrijdritme kom. Tweemaal buitenspel gevlagd en een aantal keren net niet.

Beoordeling was uiteindelijk een 8, prima dus maar geen bonus aangezien je startpunt ook een 8 is.

En ja, dan leed je toe naar je Tweede Divisie debuut van zaterdag bij Rijnsburgse Boys. Dinsdagmiddag echter kreeg ik een heel klein beetje las van de keel, toen dat woensdag niet over was 's ochtends getest. Negatief. 's Avonds nog goed kunnen trainen. Vanochtend waren de erg milde klachten nog steeds niet weg, dus maar weer even getest. En toen positief. Kon wel door de grond zakken. Later vanochtend getest bij het GGD en net de testuitslag binnen: Positief

Erg slechte timing dus met Tweede Divisie debuut en verjaardag in aantocht. Als het wat mee zit kan ik maandag weer uit isolatie en woensdagavond naar Hercules - HSC '21. Maar echt, ik baal hier verschrikkelijk van. Zo blij met het debuut na 4 jaar Derde Divisie en dan valt het op deze manier in duigen. Maar ik krijg deze kans niet voor niets, dus ik heb goede hoop dat ik binnenkort alsnog mijn debuut mag maken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Beroerde zondag weer voor HSC; wil nog niet lukken in een uitduel. Veel afwezigen ook weer en niet eens een voltallige bank met wissels.
Hollandia 3 punten erbij, Westlandia punt erbij, wordt penibel.
Woensdag uit naar Hercules, mogelijk kan @SC Heerenveen ons nog een beetje helpen.
 

Fregge

Well-known member
Volgens mij zijn wij juist een plek gestegen haha. Zonder te spelen, want er waren coronagevallen bij ons.
 
Bovenaan