Derde Divisie B 2022/2023

Fregge

Well-known member
Nog niet zo lang geleden was VVSB het paradepaardje van het zondagvoetbal, omdat ze het in de landelijke beker wat langer uithielden dan verwacht.
Vorig seizoen wist de club in de derde divisie zaterdag ternauwernood degradatie te ontlopen, nu staan ze in de derde divisie zondag op plek 2.
De club geeft aan over te stappen naar de zaterdag(avond) kennelijk omdat de paar jaar in het zaterdagvoetbal ze goed bevallen is.
Dit houdt tevens in, dat de club za1 ( derde klasse) opheft.
Jij slaapt niet op je buik vanavond he?
 

Joost

Well-known member
Groene Ster geeft een 2-0 voorsprong weg en verliest in de slotminuut.
Gaat niet goed daar.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Blauw Geel '38 - Baronie

Direct na ontvangst verschuldigde oma Blauw Geel haar al bij mij voor het ontbreken van het kaasplankje, de volgende keer zou dit geregeld worden door @Fregge

Het was een wedstrijd van laag niveau. Blauw Geel was verre van dominant en wist weinig te creëren. Baronie kwam er wel een aantal keren gevaarlijk uit op de counter, maar kwam ook amper tot doelgevaar.

Om het slechte niveau te compenseren werd er meer en meer geklaagd over de arbitrage. Natuurlijk was er enige ruimte mogelijk om een ene keer wel ergens heel voor te geven en een andere keer niet, maar als je ziet hoe bepaalde trainers en spelers hiermee omgaan ... Met een assistentje van Baronie voorop, die achter mij in de dugout zat. Die heb ik aan het einde van de wedstrijd ook een paar keer hoofdschuddend aangekeken.

In de tweede helft maakte Blauw Geel vlot 1-0 wat de wedstrijd open brak. Het niveau bleef echter laag. Intussen ging het ook nog regenen. Vanwege het gladde kunstgrasveld en nog niet helemaal herstelde enkel, nam ik geen risico met rate bewegingen waardoor ik wel 2x op flinke achterstand stond om buitenspel goed te kunnen waarnemen. Maar ondanks dat kon ik bij de 2-0 wel zien dat het geen buitenspel was.

Vlak voor tijd maakte Baronie plots de 2-1. Daarna een veel sterker Baronie dat rook aan de gelijkmaker. Maar in de resterende minuten inclusief (slechts) 3,5 minuten blessuretijd werd er niet meer gescoord.

Het broodje bal smaakte prima na afloop.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Gezien het spel van Blauw Geel verbaast het mij trouwens dat de zo hoog staan. Wellicht dat het niveau in andere wedstrijden meestal hoger ligt. Of dat het misschien vaker mee dan tegen zit?
 

Fregge

Well-known member
Het enige wat ik krijg is een duim omhoog? :-(
Ja als je ons spel gaat afkraken en loopt te stoken bij de 4e teammanager van Quick Boys...

Ja we hebben echt goede wedstrijden gespeeld. Gemert uit was weer wat minder. Eigenlijk sinds DEM uit is 't wat minder. Alsof we onze doelstelling gehaald lijken te hebben. We moeten zelf ook op en top gemotiveerd zijn om het niveau te halen. Heel even minder en we kunnen zo verliezen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ja als je ons spel gaat afkraken en loopt te stoken bij de 4e teammanager van Quick Boys...

Ja we hebben echt goede wedstrijden gespeeld. Gemert uit was weer wat minder. Eigenlijk sinds DEM uit is 't wat minder. Alsof we onze doelstelling gehaald lijken te hebben. We moeten zelf ook op en top gemotiveerd zijn om het niveau te halen. Heel even minder en we kunnen zo verliezen.
Nou ja, dit spel kon ik onmogelijk de hemel in prijzen he haha.

Dan was het wel te zien ja dat het spel nu even in een neerwaartse spiraal zit. Het zal mij benieuwen tegen Unitas.

Wel een fijne coach hebben jullie. Altijd beleefd om zowel voor als na de wedstrijd even een praatje te maken met de arbitrage.
 
Bovenaan