Derde Divisie B 2022/2023

SC Heerenveen

Well-known member
1-4 nederlaag. Klinkt als kansloos, maar was wel een beetje geflatteerd.
HSC'21 zat lekker in de wedstrijd en was de eerste 20 minute ook beter. Kreeg een pingel maar miste deze.
ADO kwam er 1x uit en slingerde een bal voor die binnen werd gekopt uit buitenspelpositie. Toch telde de treffer.
Na slordigheidje ook nog de 0-2, tussendoor had HSC'21 nog 2e pingel moeten krijgen maar dat vond de scheids blijkbaar iets te veel van het goede en ook SC Heerenveen had de handsbal blijkbaar niet gezien.
Na rust al snel de 0-3 en leek het beslist. Via Mo toch nog de 1-3 en opnieuw HSC dat aandrong en zocht naar meer. Uit een scrimmage leek de 2-3 te vallen, maar deze bal bleek net niet over de lijn.
Vervolgens moest Wensing er met 2x geel nog af (waarbij ook SC Heerenveen als een dolle stond te vlaggen om hem de kaart maar aan te naaien bij licht shirtje trekken) en werd het uiteindelijk na 89 minuten (geen idee waarom de wedstrijd niet werd uitgespeeld) afgefloten.

Mogelijk beetje zure reactie van mij over arbitrage, maar die vond ik vandaag ook onvoldoende. Ben wel benieuwd hoe de grens dit zag.
Neemt niet weg dat ADO'20 een goede ploeg heeft, maar vond ons vandaag niet veel minder.
Jammer dat je verslagje enige objectiviteit mist en een realistische kijk.

Ik kom zeker nog wel even mijn neutrale kijk erop geven. Dit had ik je, zoals we de keurige HSC '21 bestuursleden ook gedaan hadden, zeker wel willen vertellen. Maar meer dan een 10 seconden durende gesprek hoe het was, zat er blijkbaar niet in. Hopelijk duurt onze volgende nabeschouwing wat langer. ;-)
 

Abubakari

Well-known member
1-4 nederlaag. Klinkt als kansloos, maar was wel een beetje geflatteerd.
HSC'21 zat lekker in de wedstrijd en was de eerste 20 minute ook beter. Kreeg een pingel maar miste deze.
ADO kwam er 1x uit en slingerde een bal voor die binnen werd gekopt uit buitenspelpositie. Toch telde de treffer.
Na slordigheidje ook nog de 0-2, tussendoor had HSC'21 nog 2e pingel moeten krijgen maar dat vond de scheids blijkbaar iets te veel van het goede en ook SC Heerenveen had de handsbal blijkbaar niet gezien.
Na rust al snel de 0-3 en leek het beslist. Via Mo toch nog de 1-3 en opnieuw HSC dat aandrong en zocht naar meer. Uit een scrimmage leek de 2-3 te vallen, maar deze bal bleek net niet over de lijn.
Vervolgens moest Wensing er met 2x geel nog af (waarbij ook SC Heerenveen als een dolle stond te vlaggen om hem de kaart maar aan te naaien bij licht shirtje trekken) en werd het uiteindelijk na 89 minuten (geen idee waarom de wedstrijd niet werd uitgespeeld) afgefloten.

Mogelijk beetje zure reactie van mij over arbitrage, maar die vond ik vandaag ook onvoldoende. Ben wel benieuwd hoe de grens dit zag.
Neemt niet weg dat ADO'20 een goede ploeg heeft, maar vond ons vandaag niet veel minder.

Penalty voor HSC'21 lijkt mij een onvervalste schwalbe.
De 0-1, zeg het maar, zou maar zo kunnen dat wit pijltje buitenspel opheft.
635f0abbb660e-buitenspel.png

Heel erg buitenspel is het sowieso niet. Commentator noemt het ook totaal niet.

Tweede gele kaart zit ook in de samenvatting. Domme overtreding met al geel op zak, zeg maar even sorry tegen SC Heerenveen Groene Scout. :)
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha, supporters zijn natuurlijk niet objectief.
Komt waarschijnlijk door het feit dat HSC'21 lekker in de wedstrijd zat, beter was en het wachten op de 1-0. Dan een pingel mis en een buitenspelgoal tegen. Tja, dan raak je een beetje gefrustreerd. Ik blijf echter ook na een nachtje slapen bij mijn reactie en ik vind een 'sorry' richting SC Heerenveen ook niet nodig.
 

Abubakari

Well-known member
ik vind een 'sorry' richting SC Heerenveen ook niet nodig.
SC Heerenveen stond natuurlijk niet als een dolle te vlaggen om hem de kaart aan te naaien, hij moet vlaggen als hij een overtreding ziet en dat doet hij. Hij geeft ook geen tweede geel, dat doet de scheidsrechter.
Het dvk voordeel ben je de volgende wedstrijd dat ie bij HSC’21 vlagt wel kwijt. En dat is dan jouw schuld als HSC’21 verliest.😁

Was inderdaad wel een sneue en zeer geflatteerde nederlaag. Kan me je frustratie wel voorstellen, maar ik vind niet dat het aan onze man langs de lijn lag.
Volgens mij hoopt Fregge nu dat SCH bij Blauw Geel-HSC’21 vlagt, dan is het kat in bakkie voor de Fregge boys.
 

Fregge

Well-known member
Volgens mij hoopt Fregge nu dat SCH bij Blauw Geel-HSC’21 vlagt, dan is het kat in bakkie voor de Fregge boys.
Wij moeten niet kijken naar de arbitrage. Wij moeten ons eigen spel spelen en kansen afmaken. Ook dan kunnen wij van HSC winnen
 

SC Heerenveen

Well-known member
HSC '21 - ADO '20

Net 2 minuten gespeeld en de bal ging op de stip voor HSC. Voor m'n neus tikte een ADO speler tegen de benen van zijn tegenstander, die voorkomen uit balans en viel. gebruiken ik al een strafschop wilde adviseren de scheidsrechter hem terecht al op de stip. Deze werd echter zwak ingeschoten, de ADO keeper kom rood. HSC bleef echter gevaarlijker en zoeken naar de openingsgoal. Het zat de eerste 20 minuten echter niet mee, aangezien het houtwerk ook nog werd geraakt.

En dan overeenkomsten de oude voetbalwet in werking wanneer je zelf het doelpunt niet maakt. Bij de 0-1 werd nog gesmeekt om buitenspel, maar dat kreeg terecht geen gehoor. De doelpuntenmaker stond op het moment van de vrije trap geen buitenspel, zo geconstateerde de andere ASR. Ook zijn rapporteur, die daarachter stond, beaamde dit na afloop.

HSC was zelfs van slag door deze tegenvaller. 10 minuten later kreeg ADO zijn tweede kans en ook deze ging erin. Zo was HSC in de eerste helft beter en kreeg het kansen, maar was het ADO dat effectief was en met 0-2 ging rusten.

Ongetwijfeld begon HSC met de beste bedoelingen, maar al snel lag de 0-3 in het netje. was de wedstrijd goed gespeeld. ADO kwam beter in het spel en HSC werd vermoeider. Ook de pogingen begonnen om te ontstaan. Waarvoor was ons als arbitrage niet echt duidelijk, maar met name de doelman van HSC had het niet op de scheidsrechter staan.

De taken werden groter toen in de 79e minuut een speler van HSC zijn tweede gele kaart kreeg. Vlak voor mijn neus van ging hij aan het broekje van de bovenste, toen deze ervoor bij glipte. Gezien dat deze strikte wetgeving in mijn gebied gebeurde, vlagde ik voor een overtreding. Geel heb ik niet geadviseerd, maar dat die er zou volgen was niet meer dan logisch vanwege het voorkomen van een veelbelovende aanval. Dat het dat was bestond geen twijfel over.

Voor HSC resteerde een kansloos vervolg van de wedstrijd, maar dat was het eigenlijk na de 0-3 al. Ondanks dat zoeken ze wel moedig de aanval, wat ook nog prachtige eretreffer zou van de spits. Het slotakkoord was echter voor ADO, uit een onhandig weggegeven strafschop werd het 1-4.

Met name de doelman bleef gefrustreerd, kreeg geel, en was echt aan het zoeken naar een tweede prent. Na afloop in de bestuursruimte waren de mensen van HSC het wel met ons eens dat de HSC spelers zelf de over zich hebben uitgeroepen. Directe ontstaan was er namelijk ook niet. Keurig bestuur ook zoals ik ze ken.

Natuurlijk zal de situatie ook erin zitten vanwege het wedstrijdverloop. Je mist een strafschop, speelt goed, ontdekt het houtwerk en ziet de uit de eerste 2 kansen scoren. Daar word je ook niet vrolijk van. Weet ik ook als sc Heerenveen supporter na de laatste wedstrijd tegen FC Utrecht.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Wanneer stopt het automatisch aanpassen van die tekst nou eens, echt irritant. Staan rate zinnen die ik niet zo getypt heb.
 

Abubakari

Well-known member
Wanneer stopt het automatisch aanpassen van die tekst nou eens, echt irritant. Staan rate zinnen die ik niet zo getypt heb.
Ik wou net zeggen, lijkt wel of je hem door Google translate hebt gehaald.

Maar automatisch aanpassen is een instelling die je uit kunt zetten. Al weet ik niet waar je het op getypt hebt.
 

Abubakari

Well-known member
Ik gok in het tekstvak waar je je bericht moet typen.
Ik heb nog nooit gehad dat teksten die ik in dat vakje typ hier automatisch aangepast worden, dus dan denk ik dat het aan de instellingen in zijn laptop, ipad of telefoon (of waar hij het ook maar op getypt heeft) ligt.
 
Bovenaan