Derde Divisie B 2022/2023

De Groene Scout

Well-known member
Verdorie gaat het opnieuw mis. Beter, maar met een 1-0 nederlaag terug n de bus.
JOS inderdaad gestaakt vanwege tokkiegedrag van enkele supporters richting de grens
Quick gestaakt vanwege een buitje.

ADO neemt verder afstand en Dongen nog altijd zonder punten.
 

Fregge

Well-known member
JOS is ook wel een aparte club hoor. Alleen die accommodatie daar al, man man man.
Dat is lekker ouderwets he haha. Vond het wel iets beter en iets vriendelijker ogen dan OFC.

Waar ze een prima accomodatie hebben: Groene Ster. En daar speelden wij vandaag. 1-4 winst. 0-3 al met rust. Goed potje.
 

De Groene Scout

Well-known member
Blauw Geel'38 wint thuis knap van VVSB met 3-2.
20 minuten voor tijd stond het nog 0-2.
Hierdoor staan beide teams nu samen op plek 2 met 18 punten.

Morgen gaan we verder.
 

Fregge

Well-known member
Zo dat was een mooi wedstrijdje! Binnen 2 minuten van 0-2 naar 2-2. En dan uiteindelijk afmaken. Misschien was gelijk een betere afspiegeling geweest maar deze zijn ook mooi
 

JMD

Well-known member
HSC speelt gelijk en OSS'20 ook. ADO'20 wint weer, en winnen de eerste periode. Ze staan na 10 duels 10 punten voor op de nummer 2. Daarachter 5 clubs op 18...
Dongen verloor opnieuw, 0 uit 10...
 

De Groene Scout

Well-known member
De minste wedstrijd van HSC'21 tot nu toe. Eerste 20 minuten geen enkele controle en meerdere kansen weggegeven door rommelig spel. De 0-1 achterstand was ook zeker terecht. Kwartiertje voor rust en kwartiertje erna was voor HSC'21 en ook terechte gelijkmaker. De wissels pakten vandaag minder uit en de echte drive om voor 3 punten te gaan ontbrak. Meer dan 1-1 zat er ook niet in, hoewel er nog wel enkele kansjes waren op de winnende, maar dat gold ook voor de tegenstander.

Hierna tegen de toppers Hercules en ADO, daarna weten we waarschijnlijk hoe goed we echt zijn.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Vanmiddag ASR1 geweest bij ADO '20 - DEM. Wat een schitterende ervaring bij zo'n levendige derby, waarin mijn beslissingen in de tweede helft ook van cruciaal belang waren. Volgens de website van ADO '20 waren er 1.999 supporters. Verslag volgt!
 

de waan

Well-known member
Vanmiddag ASR1 geweest bij ADO '20 - DEM. Wat een schitterende ervaring bij zo'n levendige derby, waarin mijn beslissingen in de tweede helft ook van cruciaal belang waren. Volgens de website van ADO '20 waren er 1.999 supporters. Verslag volgt!
Ha, ik zit net de foto's te kijken en ben linea recta hier naartoe gekomen. En ik had het dus goed gezien.
 

Fregge

Well-known member
Vanmiddag ASR1 geweest bij ADO '20 - DEM. Wat een schitterende ervaring bij zo'n levendige derby, waarin mijn beslissingen in de tweede helft ook van cruciaal belang waren
Ik begrijp dus dat jij hoogstpersoonlijk het zelfvertrouwen van DEM naar beneden hebt gedrukt zodat wij het iets makkelijker gaan krijgen donderdag?

Zelf speelden we gister een prima pot. 2-0 winst, 2e helft was wat saai-ig omdat er weinig gebeurde. Winst telt, op naar de KNVB Beker wedstrijd
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zondag de derby ADO '20 - DEM gevlagd. Voor het oog van zo'n 2.000 toeschouwers, een echt fantastische ervaring.

Het was (gelukkig) een spannende wedstrijd die ADO '20 uiteindelijk nipt maar terecht met 2-1 won. Waarbij ik in met name de tweede helft cruciale beslissingen had. Ten eerste om de 1-1 van DEM goed te keuren en niet te vlaggen voor buitenspel, terwijl de hele ADO '20 verdediging met de arm omhoog stond. Vlak voor tijd omzeilde een derde aanvaller 2 buitenspel staande aanvallers, waardoor ik ook hier de vlag omlaag hield. Vervolgens werd hij onderuit gehaald door de doelman (gele kaart), waarbij voor mij de belangrijke vraag was weggelegd of het binnen of buiten het strafschopgebied was. Voor mij geen twijfel en erbuiten, de scheidsrechter nam dit over.

Na afloop in de bestuurskamer kwam iemand van het bestuur van ADO '20 bij mij zitten om te zeggen dat de 1-1 buitenspel was, zo had hij geconstateerd. Echter kwam de voorzitter er vlot bij om te vertellen dat het geen buitenspel was. Hij stond precies achter mij, zei hij. Steun uit onverwachte hoek, maar wel erg leuk/grappig. Ik had ook een coach te kijken en die vond de cruciale momenten ook erg goed gedaan van mij. Daarnaast ook nog mooie tips gekregen.

Prachtige wedstrijd dus met een hele mooie, levendige sfeer. Het spannende scoreverloop maakte het nog mooier.
 

JMD

Well-known member
Vandaag nog 2 inhaalduels en dan is alleen het restant JOS/Watergraafsmeer - DEM nog in te halen. Heb nog geen inhaaldatum gevonden wanneer dat restant gespeeld wordt.

Overigens heel opvallen dat in de 2e divisie en 3e divisie zaterdag er tot nu toe geen enkel duel eruit lag en in de 3e divisie zondag dat het vooral verplaatste duels zijn (de duels van vandaag waren al ruim van te voren door de clubs onderling verplaatst). Het ingehaalde duel van afgelopen donderdag (TOGB-UNA) was het enige afgelaste duel, maar dat was afgelast wegens dat vrachtwagenongeluk waarbij een erelid van TOGB overleed.
 

JMD

Well-known member
VVSB wint het inhaalduel tegen Gemert en komt op plek 2. Wel op 10 punten van ADO'20...
 
Bovenaan