Zondag de derby ADO '20 - DEM gevlagd. Voor het oog van zo'n 2.000 toeschouwers, een echt fantastische ervaring.
Het was (gelukkig) een spannende wedstrijd die ADO '20 uiteindelijk nipt maar terecht met 2-1 won. Waarbij ik in met name de tweede helft cruciale beslissingen had. Ten eerste om de 1-1 van DEM goed te keuren en niet te vlaggen voor buitenspel, terwijl de hele ADO '20 verdediging met de arm omhoog stond. Vlak voor tijd omzeilde een derde aanvaller 2 buitenspel staande aanvallers, waardoor ik ook hier de vlag omlaag hield. Vervolgens werd hij onderuit gehaald door de doelman (gele kaart), waarbij voor mij de belangrijke vraag was weggelegd of het binnen of buiten het strafschopgebied was. Voor mij geen twijfel en erbuiten, de scheidsrechter nam dit over.
Na afloop in de bestuurskamer kwam iemand van het bestuur van ADO '20 bij mij zitten om te zeggen dat de 1-1 buitenspel was, zo had hij geconstateerd. Echter kwam de voorzitter er vlot bij om te vertellen dat het geen buitenspel was. Hij stond precies achter mij, zei hij. Steun uit onverwachte hoek, maar wel erg leuk/grappig. Ik had ook een coach te kijken en die vond de cruciale momenten ook erg goed gedaan van mij. Daarnaast ook nog mooie tips gekregen.
Prachtige wedstrijd dus met een hele mooie, levendige sfeer. Het spannende scoreverloop maakte het nog mooier.