De weg naar Qatar deel 2, Noorwegen/Montenegro/Turkije

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind Louis nog steeds een lul, maar hij heeft het wel behoorlijk vlot op de rit. Dit is de beste helft van Oranje sinds de periode Koeman.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ergens wel jammer dat Bijlow niet echt getest wordt. Zou wel willen weten hoe hij zich staande houdt op dit podium. Het enige wat we nu zien zijn uittrappen en die zijn prima.

Heb je gelijk in, maar iedere cleansheet is natuurlijk mooi meegenomen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat laatste is ook niet zo moeilijk na Frankie.
Dat is wel echt triest hè, hoe incapabel Frank de Boer is. Het lijkt me een ontzettend aardige man, dus na alle kritiek kreeg ik ook een beetje medelijden met hem. Maar het is helaas voor de zoveelste keer gebleken dat het trainersvak niets voor hem is.
 

Miramar

Well-known member
Ik had eerlijk gezegd ook geen 3-0 voorsprong bij rust verwacht.

Ik weet niet of dit het van Gaal effect is, maar ik pleit er nog steeds voor dat degene die Frank de Boer bondscoach heeft gemaakt ontslag neemt.
Bij de eerste twee goals gaat het de Turken allemaal te snel. De pingel en rode kaart komen voort uit slim voetbal. Deze poule moet je gewoon makkelijk winnen.

6-0 tweede helft...
 

JMD

Well-known member
Dat is wel echt triest hè, hoe incapabel Frank de Boer is. Het lijkt me een ontzettend aardige man, dus na alle kritiek kreeg ik ook een beetje medelijden met hem. Maar het is helaas voor de zoveelste keer gebleken dat het trainersvak niets voor hem is.
En dan des te opvallender dat hij de enige coach is die 4x op rij kampioen met Ajax geworden is...
(iets wat PSV, FC Twente, Feyenoord, AZ enz zich mogen aanrekenen overigens)
 

erka

Well-known member
Louis is de beste man op de beste plek. Slechts 180 minuten nodig gehad om het weer draaiende te krijgen. Ik vind dat zo'n toptrainer he.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En dan des te opvallender dat hij de enige coach is die 4x op rij kampioen met Ajax geworden is...
(iets wat PSV, FC Twente, Feyenoord, AZ enz zich mogen aanrekenen overigens)
Klopt, maar ik kan me ook nog wel herinneren dat dat vooral gezien werd als 'ondanks Frank de Boer' en niet 'dankzij'. Beetje hetzelfde als wat wij met Van Bronckhorst hadden. Die twee doen me als trainers erg aan elkaar denken. Lieve, rustige mannen. Maar voor de camera net zo nietszeggend als het voetbal wat hun ploegen spelen. Ben er daardoor ook steeds meer van overtuigd dat hoe een trainer overkomt als hij over voetbal praat, ook veel zegt over zijn kwaliteiten. Naar mensen als Koeman en Van Gaal wil je luisteren als ze over voetbal praten. Dat straalt blijkbaar ook af op hoe ze hun ploegen prepareren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

gevegt

Well-known member
Louis is de beste man op de beste plek. Slechts 180 minuten nodig gehad om het weer draaiende te krijgen. Ik vind dat zo'n toptrainer he.
Hij deed er anders wel lang over om de beste beslissing te nemen door of Klaassen of Gini diep te laten spelen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hij deed er anders wel lang over om de beste beslissing te nemen door of Klaassen of Gini diep te laten spelen.
Ha, heel goed gezien! Dat is inderdaad het verschil ten opzichte van de wedstrijd tegen Noorwegen.
 

JMD

Well-known member
Klopt, maar ik kan me ook nog wel herinneren dat dat vooral gezien werd als 'ondanks Frank de Boer' en niet 'dankzij'. Beetje hetzelfde als wat wij met Van Bronckhorst hadden. Die twee doen me als trainers erg aan elkaar denken. Lieve, rustige mannen. Maar voor de camera net zo nietszeggend als het voetbal wat hun ploegen spelen. Ben er daardoor ook steeds meer van overtuigd dat hoe een trainer overkomt als hij over voetbal praat, ook veel zegt over zijn kwaliteiten. Naar mensen als Koeman en Van Gaal wil je luisteren als ze over voetbal praten. Dat straalt blijkbaar ook af op hoe ze hun ploegen prepareren.
Klopt ja.

Cocu lijkt dan een iets betere trainer. In het buitenland ook mislukt, maar 2 van de 3 kampioensseizoenen van PSV onder zijn leiding was PSV ook echt (veruit) de beste.
 
Bovenaan