De weg naar EURO2024, deel 1. Frankrijk & Gibraltar.

erka

Well-known member
Het zou al heel wat helpen als we echt een topspits zouden hebben. En dan van niveautje hoger dan Woutje of die gemankeerde proleet Memphis. Maar iemand van het niveau Lewandowski zeg maar. Dan heb je veel meer dreiging naar voren en ben je niet afhankelijk van de Babels, Brubbeys en Lukinhos van deze wereld
 

JFK

Well-known member
Sowieso is de hele aanval al jaren pure middelmaat.
Vroeger hadden we Cruijff, Rensenbrink, Gullit, Van Basten, Bergkamp, Kluivert, Van Nistelrooy, Robben Van Persie.
En toen hield het op.
 

Mario

Well-known member
Een goede keeper zou ook helpen. Nu blijft het een carrousel van middelmatige keepers.
 

Maasveld

Well-known member
Dan hebben we het nog niet eens over het middenveld gehad. Wat er gisteren stond moet welhaast het slechtste middenveld van Oranje aller tijden zijn.
 

stc

Well-known member
De bank houdt ook niet over.

Hopelijk komt er binnenkort weer een goede generatie aan, waar Oranje aantal jaar mee vooruit kan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Je kunt je ook afvragen wat het nut is om met 3 spitsen te spelen als je er geen eentje heb die in vorm is maar goed, we moeten 4-3-3 spelen.
Met de afwezigen had je nu een keer echt een reden gehad om 5-3-2 te spelen.
Zonder Gakpo wordt het sowieso al een stuk minder dreigend voorin en als je dan ook nog een Memphis hebt die totaal niet in vorm is wordt het voor een tegenstander nog makkelijker om achterin een mannetje door te schuiven en idd, dat middenveld was bijkans lachwekkend.
Nou ja, voor mij was het geen verrassing, 4-0 was wel zo'n beetje waar ik rekening mee hield van tevoren tegen een tegenstander die gewoon op bijna elke positie een betere speler heeft.
Ik denk dat we het met iedereen fit en in vorm elke tegenstander lastig kunnen maken maar nu is het gewoon kansloos te denken dat je het Frankrijk lastig kunt maken.

Slotje maar.
 

Batigoal

Well-known member
Wat me eigenlijk vooral opvalt is hoe 'oud' het Nederlands Elftal is. Er stonden 5 dertigers (Cillessen, Van Dijk, De Roon, Berghuis, Wijnaldum) in de basis en er vielen nog eens 3 in. Daarnaast nog een paar laat-twintigers en het is een nogal ervaren team. Nu heb ik wel het idee dat er wat minder talent voor handen is als in andere jaren (hoeveel jonge Nederlandse spelers bijvoorbeeld spelen er nou echt regelmatig in het buitenland?), dus verjongen zal niet gemakkelijk zijn, maar is toch wel een taak van de huidige bondscoach.
 

Maasveld

Well-known member
Wat me eigenlijk vooral opvalt is hoe 'oud' het Nederlands Elftal is. Er stonden 5 dertigers (Cillessen, Van Dijk, De Roon, Berghuis, Wijnaldum) in de basis en er vielen nog eens 3 in. Daarnaast nog een paar laat-twintigers en het is een nogal ervaren team. Nu heb ik wel het idee dat er wat minder talent voor handen is als in andere jaren (hoeveel jonge Nederlandse spelers bijvoorbeeld spelen er nou echt regelmatig in het buitenland?), dus verjongen zal niet gemakkelijk zijn, maar is toch wel een taak van de huidige bondscoach.
Je hebt er met Frimpong, Bakker, Summerville en Meijer en in de iets oudere categorie Schouten, St. Juste en Van den Boomen in ieder geval nog
7 die het prima doen maar niet zijn opgeroepen. Met een beetje opportunisme zou je Dallinga ook nog kunnen noemen.
 

Mario

Well-known member
Geertruida(blessure) en de Vrij (bijna vader) zijn naar huis. De Ligt en Verbruggen sluiten weer aan bij de selectie.
 

Pascallovic

Well-known member
Je hebt er met Frimpong, Bakker, Summerville en Meijer en in de iets oudere categorie Schouten, St. Juste en Van den Boomen in ieder geval nog
7 die het prima doen maar niet zijn opgeroepen. Met een beetje opportunisme zou je Dallinga ook nog kunnen noemen.
Ter aanvulling speelt een Kenny Tete (27 jaar) wekelijks basis Premier League bij Fulham. Justin Kluivert maakt wekelijks zijn minuten in LaLiga bij Valencia. Noa Lang had er bij kunnen zitten. Pablo Rosario komt in Frankrijk ook aan zijn potjes. Allemaal niet het ei van columbus natuurlijk maar van de spelers die niet zijn opgeroepen kun je nog best een leuk elftal maken.
 

Raul

Well-known member
Ter aanvulling speelt een Kenny Tete (27 jaar) wekelijks basis Premier League bij Fulham. Justin Kluivert maakt wekelijks zijn minuten in LaLiga bij Valencia. Noa Lang had er bij kunnen zitten. Pablo Rosario komt in Frankrijk ook aan zijn potjes. Allemaal niet het ei van columbus natuurlijk maar van de spelers die niet zijn opgeroepen kun je nog best een leuk elftal maken.
Goede aanvulling. Kluivert doet het verrassend goed en dat kan ik bevestigen.
 
Bovenaan