De weg naar EURO2024, deel 1. Frankrijk & Gibraltar.

Max

Administrator
Forumleiding
Het valt de heren analytischie wel heel zwaar om gewoon toe te geven dat Frankrijk gewoon op alle fronten 10x beter is.

Wel knap om tot de conclusie te komen dat het individuele fouten zijn waaruit de goals ontstaan, maar wel weer een halfbakken verhaal beginnen over het systeem.
 

Abubakari

Well-known member
Ach, Koeman deed het in de nations league toch soms ook best aardig met een groot deel van deze spelers? Of is dat ook alweer 10 jaar geleden?
Het is wisselvallig en kwalitatief niet bepaald breed. En ook niet heel sterk, maar op een goeie dag wil het nog wel eens lukken.
Zo denk ik dat ze maandag wel weer winnen.
 

gevegt

Well-known member
Ach, Koeman deed het in de nations league toch soms ook best aardig met een groot deel van deze spelers? Of is dat ook alweer 10 jaar geleden?
Het is wisselvallig en kwalitatief niet bepaald breed. En ook niet heel sterk, maar op een goeie dag wil het nog wel eens lukken.
Zo denk ik dat ze maandag wel weer winnen.
Positivo! (y)
 

JFK

Well-known member
Toch best wel knap dat we in die 10 jaar een keer 3e van de wereld werden en een keer bij de laatste 8 van de wereld kwamen dan.
Ja heel knap.
Ook knap dat we ons in 2016 en 2018 niet wisten te kwalificeren voor een eindtoernooi.
EK 2021 was ook een ramp.
 

Mario

Well-known member
We hebben natuurlijk ook al een tijdje te maken met een mindere lichting., al was de manier waarop we het EK in 2016 misliepen wel een schande. Laten we vooral blij zijn als we ons kwalificeren, en dat gaat ook nu gewoon gebeuren in deze poule. Verwacht alleen geen wonderen op een eindtoernooi. Het winnen van een prijs zoals de KNVB stelt is momenteel een illusie. Wellicht in de NL, maat ook dat betwijfel ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er is ook niet veel zicht op nieuwe grote talenten die er tussen nu en het eindtoernooi EK 2024 bijkomen en vermoedelijk ook niet het WK 2026. Men keek voorheen nog wel naar Zirkzee, maar daar gelooft niemand ook niet meer in. Dan moet je het hebben van dat spelers als Gakpo en Simons zich spectaculair gaan doorontwikkelen en dat gewone talenten zich toch onverwachts goed gaan ontwikkelen. Neemt niet weg als je alles goed hebt staan en het op elkaar ingespeeld raakt, dat je dan best op termijn wel een redelijke ploeg hebt die afhankelijk van de loting best een eind kan komen.
 

Pascallovic

Well-known member
Je hoeft natuurlijk niet op elke positie een wereldspeler te hebben om goed te zijn. Zo’n Kroatie wordt de laatste 2 WK’s ook 2e en 3e. Zeker aanvallend zitten daar ook geen hoogvliegers bij. Denk dat wij ons daar best aan mogen spiegelen nu en in de toekomst. Dan is zo’n resultaat als gisteren gewoon slecht. Bij ons staan de grote spelers te weinig op en als je als bondscoach ook nog eens in zo’n pot de verkeerde tactiek en de verkeerde namen kiest is dit het resultaat.
 

stc

Well-known member
Ik zou eens goed gaan doorselecteren, dan maar vol op meer jeugd gaan inzetten.

Het doorselecteren ben ik mee eens. Zou aantal spelers al laten afvallen. Koeman heeft genoeg tijd om jeugd en ervaring bij elkaar te brengen voor dat ene doel in 2026.

Er is ook niet veel zicht op nieuwe grote talenten die er tussen nu en het eindtoernooi EK 2024 bijkomen en vermoedelijk ook niet het WK 2026. Men keek voorheen nog wel naar Zirkzee, maar daar gelooft niemand ook niet meer in. Dan moet je het hebben van dat spelers als Gakpo en Simons zich spectaculair gaan doorontwikkelen en dat gewone talenten zich toch onverwachts goed gaan ontwikkelen. Neemt niet weg als je alles goed hebt staan en het op elkaar ingespeeld raakt, dat je dan best op termijn wel een redelijke ploeg hebt die afhankelijk van de loting best een eind kan komen.
In onder 17 zitten meestal goede spelers die ver komen op de diverse EK's. Alleen die zijn niet in beeld voor 2026. En de vraag is in hoeverre er spelers van onder 17 doorbreken naar het grote Oranje.
 
Bovenaan