De weg naar EURO2024, deel 1. Frankrijk & Gibraltar.

Mario

Well-known member
De weg naar EURO2024 in Duitsland gaat deze week beginnen voor Oranje. De taak aan de gebroeders Koeman om Oranje aan de eerste EK titel sind 1988 te helpen.

Dan moeten we ons eerst kwalificeren in een groep met Frankrijk, Ierland, Griekenland en Gibraltar. Deze week te beginnen met een uitwedstrijd tegen vice wereldkampioen Frankrijk en later een thuiswedstrijd tegen het altijd lastige Gibraltar.

Kwalificatie voor het EK zou in deze groep geen probleem moeten zijn, daarnaast heeft Oranje ook nog een play-off ticket vanuit de Nations League in handen.
 

Pascallovic

Well-known member
Frenkie de Jong en Steven Bergwijn zijn geblesseerd afgevallen. In elk geval Malen zou worden opgeroepen als vervanger voor die laatste.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor Frenkie de Jong heb je eigenlijk niet echt een vervanger. Zuur voor Koeman.
 

Eef de Kip

Well-known member
dat is een aderlating zeg, Om Wiefers nou voor de leeuwen te gooien vind ik ook weer wat.
Koopmeiners zat er al niet bij dus dan wordt het wel mager.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Veerman nu opgeroepen. Wel benieuwd voor welk middenveld Koeman dan kiest.
 

Pascallovic

Well-known member
Zal wel iets van Berghuis - Wijnaldum - Wieffer worden of de Roon er nog bij in plaats van Wieffer. Daarmee wil ik niet zeggen dat Berghuis onomstreden is, maar gelet op de aanwezigen de meest logische vervanging van Frenkie als je geen compleet betonmiddenveld wilt neerzetten. Veerman zat er niet bij in eerste instantie, dan zie ik hem niet meteen doorschuiven naar een basisplaats.
 

Pascallovic

Well-known member
Sven Botman, Cody Gakpo, Matthijs de Ligt, Joey Veerman en Bart Verbruggen hebben donderdagochtend het trainingskamp van het Nederlands elftal verlaten, zo meldt de KNVB. Ze kampen met een virusinfectie. Ronald Koeman roept Ryan Gravenberch, Kjell Scherpen en Stefan de Vrij op als vervangers.

Het wordt een beetje een C-garnituur/keuze op deze manier. Voor de rest Kjell Scherpen.🤡
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kjell Scherpen kan gewoon echt niet. Wel opvallend dat er geen vervangers voor Gakpo en Botman worden opgeroepen.
 

Mario

Well-known member
Ach ja, Scherpen ... er moet nu eenmaal een derde doelman mee voor op de bank.

Verder veranderd er voor de wedstrijd tegen Frankrijk niet zo heel veel denk ik. Ik vond het al opvallend dat de Vrij er niet bij was, en die kan meteen in de basis starten lijkt mij. Gakpo mis je wellicht wel voorin. Ik ben vooral benieuwd naar het middenveld zonder de Jong.

Al met al wordt het sowieso een lastige wedstrijd tegen Frankrijk.
 

Batigoal

Well-known member
We kunnen ook gewoon niet komen opdagen vrijdag? Dan is de score nog een beetje draaglijk met een reglementaire 3-0.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik zie wel kansen tegen die Fransen. Heerlijk in de underdog en dan vlijmscherp starten en na de vroege 1-0 de boel volledig op slot gooien.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Weinig verwachten voor de wedstrijd, maar wel zin om te zien hoe een aantal nieuwe internationals zich staande houden. En dan doel ik met name op Wieffer, Xavi Simons en Geertruida.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waarom ben je niet benieuwd naar Bobby?
Ik denk niet dat Brubbey gaat spelen. Zo wel, dan ben ik ook benieuwd naar hem. Die drie die ik noemde is in volgorde van waarschijnlijkheid wie in mijn ogen de meeste kans maakt op speelminuten.
 
Bovenaan