De Tour op tv

SanMark.

Well-known member
Ik zit even te kijken in 1994 zat er gewoon 120 kilometer tijdrit in de Tour ( Heb ik de TTT buiten beschouwing gelaten).

Als je dat nu gaat doen , word Dumoulin elk jaar fluitend eerste.
 

JFK

Well-known member
Ik zit even te kijken in 1994 zat er gewoon 120 kilometer tijdrit in de Tour ( Heb ik de TTT buiten beschouwing gelaten).

Als je dat nu gaat doen , word Dumoulin elk jaar fluitend eerste.
Ik geloof in 1984 of 1985 had je een tijdrit van 75 km.
 

JMD

Well-known member
Ik zit even te kijken in 1994 zat er gewoon 120 kilometer tijdrit in de Tour ( Heb ik de TTT buiten beschouwing gelaten).

Als je dat nu gaat doen , word Dumoulin elk jaar fluitend eerste.

Ja, dat was in die tijd normaal. Dat hielp Indurain natuurlijk geweldig. Reed een goede proloog, liet daarna de eerste week aan de sprinters, domineerde de eerste lange tijdrit en verdedigde daarna 2 weken lang de gele trui...

Indurain was idd een natuurtalent qua tijdritten, maar met bv Breukink (won er 2 in 1990) had je ook wel andere goede. Dat verschil was toen vaak belachelijk groot in de eerste tijdrit.
 

Janssen

Well-known member
Heel enerverend was het allemaal niet, nee.

Niet mee eens. Ik kon echt wel genieten van de stylist Indurain die iedereen bergop het snot uit de ogen reed zonder een milimeter uit het zadel te gaan. Heb ik het niet eens over de totale overmacht in de tijdritten. Is toch ook wel mooi.
 

JMD

Well-known member
In 93 had je een tijdrit van 81 km

Dat was een ploegentijdrit.
In 1987 had je er 1 van 87,5 km. (en later in de Tour nog 2 van rond de 40)
In 1983 had je in de laatste week 3 tijdritten (2x klim), aan het begin van de Tour een ploegentijdrit van 100 km
In 1978 was er een ploegentijdrit van 153 km plus nog 3 individuele van 59, 52 en 72 km (en een geannuleerde proloog in Leiden)
Echt idioot veel tijdritten hadden ze 'vroeger'...

Nou ja, in die Indurainjaren werd dat aantal tijdritten 'normaal' gevonden... Toen wisten we niet beter dan dat dat zo ging.
 
Bovenaan