De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Batigoal

Well-known member
Kan geen toeval zijn, ik post dat ie direct weg moet, dat lezen ze bij Ajax en weg is ie.

Nu maar hopen dat ze een geschikte opvolger aanstellen en niet iemand uit de categorie van der Gaag. Een ervaren realistische toptrainer graag.
Dit dus. Niet weer verder aanmodderen. Hopelijk durven ze het aan om eens voor een buitenlandse trainer te kiezen. Zoals trainerstalent Knutsen die ze eerder wilden, het seizoen voor zijn club is bijna voorbij. Of Glasner, Marsch, Favre, Lopetegui, Potter, Gallardo. Wees eens origineel i.p.v. weer te gaan voor de bekende namen, alleen maar omdat het een Nederlander is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kan geen toeval zijn, ik post dat ie direct weg moet, dat lezen ze bij Ajax en weg is ie.

Nu maar hopen dat ze een geschikte opvolger aanstellen en niet iemand uit de categorie van der Gaag. Een ervaren realistische toptrainer graag.
Ik las vandaag de naam Albert Stuivenberg.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
John van 't Schip gaat benaderd worden om het seizoen af te maken als interim, aldus Johan Inan van het AD.
 

erka

Well-known member
Dit dus. Niet weer verder aanmodderen. Hopelijk durven ze het aan om eens voor een buitenlandse trainer te kiezen. Zoals trainerstalent Knutsen die ze eerder wilden, het seizoen voor zijn club is bijna voorbij. Of Glasner, Marsch, Favre, Lopetegui, Potter, Gallardo. Wees eens origineel i.p.v. weer te gaan voor de bekende namen, alleen maar omdat het een Nederlander is.

Ja, want Mislintat als buitenlander was ook een doorslaand succes :)
 

JMD

Well-known member
Dit dus. Niet weer verder aanmodderen. Hopelijk durven ze het aan om eens voor een buitenlandse trainer te kiezen. Zoals trainerstalent Knutsen die ze eerder wilden, het seizoen voor zijn club is bijna voorbij. Of Glasner, Marsch, Favre, Lopetegui, Potter, Gallardo. Wees eens origineel i.p.v. weer te gaan voor de bekende namen, alleen maar omdat het een Nederlander is.
Ik ben het met je eens dat NL ploegen wat meer over de grens moeten kijken, maar vraag me voor Ajax af of dit het goede moment is. Van Hooijdonk refereerde er gisteren in Studio Voetbal terecht aan, Schmidt werd van acquit af aan al afgebrand in de media, vooral omdat het een buitenlander was. Pas vorig seizoen toen onder Van NIstelrooij dezelfde problemen boven kwamen (en Schmidt goed presteerde met Benfica) draaide de opinie. Welke trainer je nu ook voor de groep bij Ajax zet, het zal naw niet direct gaan lopen, als het dan ook nog een buitenlandse trainer is zal die 0 krediet krijgen en direct worden afgebrand. Nu een ervaren man tot de zomer en dan vanaf de zomer verder kijken, en dan zou een buitenlandse trainer heel goed kunnen werken.
Het gaat niet gebeuren, maar het zou voor het NL voetbal in het algemeen en Ajax in het bijzonder natuurlijk fantastisch zijn als Guardiola bij Ajax gaat coachen. Maar dat gaat echt niet gebeuren, zeker niet nu.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb geen idee, wilde alleen maar aangeven dat een buitenlander net zo min een garantie is als een Nederlander.
Bijna niemand is een garantie, dat hou je. Qua Nederlanders kom je denk ik uit bij Van der Gaag, Keizer of blijkbaar Van 't Schip. Ben ik niet zo kapot van. Frank de Boer had ik dan wel een redelijke optie gevonden, maar die staat onder contract in het Midden-Oosten dus niet echt beschikbaar. Trainers als Glasner, Lopetegui of Favre hebben in het buitenland op hoog niveau gewerkt, die ervaring brengen ze mee. Wordt ik persoonlijk iets warmer van dan van iemand die 1 seizoen met Sparta goed heeft gedaan en verder alleen VVV, NAC en ADO wisselend heeft gepresteerd. Of bovenstaande namen een match zijn met de club, dat moet uiteraard door de leiding bekeken worden.

Eerst eens kijken of een ander niet meer uit deze spelersgroep weet te halen. Veel door Mislintat gehaalde spelers kunnen veel beter. Wellicht is het dan nog dteeds onvoldoende, maar de 17e of 18e plaats is ook weer overdreven.
 

JMD

Well-known member
van ''t Schip komt net uit een droevige privé situatie. Zou hij dit dan op z'n hals halen?
Dat vraag ik me idd ook af.

Waarom zou Ajax niet voor Hiddink gaan vraag ik me af? Woont in Amsterdam, is zeer ervaren, is wel vaker ergens even ingestapt voor een paar maanden.
 
Bovenaan