De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Mario

Well-known member
Is ook zo. Gisteren na de degradatie van Emmen kwam men ook met dat PSV kampioen was geworden als ze die drie potten van de degradanten hadden gewonnen. Ik sluit niet uit dat de selectie dan gewoon was gaan trainen voor de laatste pot tegen Vitesse in plaats van feesten op Ibiza.

Vorig seizoen probeerde Slot het gat met Ajax ook kleiner te praten met die onderlinge duels die we niet hadden hoeven te verliezen.
Als AZ niet zoveel blessures had gehad, waren zij kampioen geworden. Maar 'als' telt niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als AZ niet zoveel blessures had gehad, waren zij kampioen geworden. Maar 'als' telt niet.

Dit is juist wel een vaststaand feit die niemand hier op DVK betwist. Voor iedereen is AZ de eigenlijke kampioen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Top keuze, laat hem niet op vakantie gaan tussen belangrijke wedstrijden en dan komt het vast helemaal goed 😂😂
 

De Wolf

Well-known member
Volgens ene H. Borst zou ene H.J. Cruijff van het voetbal van Sparta hebben genoten onder M. Steijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heeft zijn rancune rondom het vertrek van Van Stee en Fraser niet doorgewerkt naar de beoordeling van Steijn.
 

Batigoal

Well-known member
steijnportret1920.jpg

Nou, daar staat hij dan. Heb nog steeds geen geweldig gevoel bij deze aanstelling, maar laten we hem vanaf nu gewoon steunen.

Hup Steijn!
 

Max

Administrator
Forumleiding
steijnportret1920.jpg

Nou, daar staat hij dan. Heb nog steeds geen geweldig gevoel bij deze aanstelling, maar laten we hem vanaf nu gewoon steunen.

Hup Steijn!

Tenminste een normale instelling dan iedereen die meegaat in dat over performance verhaal en/of Ten Hag vergelijkingen maakt. Lijkt mij nogal wiedes dat je je nieuwe trainer een kans gaat geven, maar je mag best realistisch blijven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verder had het natuurlijk ook Van der Looi kunnen worden. Beker gewonnen met FC Groningen en veel met jonge spelers bij Jong Oranje gewerkt, dan was je verder van huis.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Stukjes geknipt uit het stuk van VI.

‘Die mentaliteit proberen we er in te krijgen door bijvoorbeeld veel winst- en verlieselementen toe te voegen aan oefeningen. De verliezende partij ruimt op, of de eerste foute bal in een pass- en trapspel betekent dat de hele ploeg moet opdrukken. Dat lijkt misschien kinderachtig, maar het geeft ook een bepaalde verantwoordelijkheid aan spelers. Zo probeer ik er vanuit mijn achtergrond een winnaarsmentaliteit in te krijgen.’

Tijdens de training van donderdag viel een terechtwijzing van Steijn richting Jay Gorter op. De doelman protesteerde aanhoudend tegen een door Steijn toegekend doelpunt, waarna de trainer hem de les las.
Steijn: ‘Als ik een partij leid en een beslissing neem, dan moet het klaar zijn. Dan moet je niet door blijven gaan, want dan grijp ik in. Ik accepteer dat niet als trainer. Iedereen maakt fouten, maar er zijn regels. Dit heeft ook met mentale weerbaarheid te maken. Dingen zitten niet altijd mee, in een wedstrijd heb je weleens pech, een scheidsrechter maakt weleens een verkeerde beslissing. Dan moet je niet zeiken, maar doorgaan. Dat is wat ik wil toevoegen aan de ploeg. Doe je ding, wees mannelijk. Als je dát kunt combineren met kwaliteit, kan dat weleens een heel goed recept worden.’

Steijn heeft het voorval met Gorter naderhand uitgesproken. ‘Ik heb het uitgelegd, hij heeft zijn excuses aangeboden en dan is het klaar. Ik heb het ook aan de groep uitgelegd: dit is hoe we het nu doen, dus ophouden met zeuren en zaniken. Want de consequentie is heel simpel. Blijf je zeuren en zaniken? Dan blaas ik de partij af, ga ik op de bank zitten en laat ik ze een uur rennen.’

Ik krijg hier enorme Gertjan Verbeek vibes van...
 
Bovenaan