De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Maasveld

Well-known member
Maar even hier verder want dit lijkt me er het juiste topic voor. Steijn is boven alles een trainer waarbij resultaat heilig is. In zijn tweede jaar speelden we het leukste voetbal van de competitie maar werd Sparta kampioen omdat we teveel tegendoelpunten kregen. Een jaar later hadden we de beste selectie maar gingen we meer vanuit de organisatie voetballen. We werden toen redelijk makkelijk kampioen. Die lijn heeft ie een beetje doorgezet. Wellicht is het wel juist de trainer die deze selectie nodig heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies, maar Ajax heeft ook altijd belangrijk gevonden hoe resultaten werden behaald. Anders had je net zo goed succescoach Frank de Boer kunnen terughalen. Die werd met vrij matig materiaal jaar op jaar kampioen.

EDIT: Straks gaat PSV nog aantrekkelijker voetbal spelen dan Ajax. Dat zal ook al even geleden zijn.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Maar het een sluit het ander toch niet persé uit? Vanuit de organisatie voetballen was volgens mij nou net datgene waar we onder Ten Hag redelijk succesvol mee waren maar dat hoeft mi nog niet te betekenen dat je met 8 man voor de goal gaat hangen.
Nou moet ik zeggen dat Steijn nou ook niet bovenaan mijn lijstje stond en ik heb de indruk dat als je een beetje creatief verder gaat zoeken dat je wellicht nog wat anders kunt vinden maar om hem nu al af te branden lijkt me nou ook weer wat overdreven.
Dat deed de achterban trouwens ook bij ten Hag en dat was achteraf toch redelijk succesvol.
 

Batigoal

Well-known member
Precies, maar Ajax heeft ook altijd belangrijk gevonden hoe resultaten werden behaald. Anders had je net zo goed succescoach Frank de Boer kunnen terughalen. Die werd met vrij matig materiaal jaar op jaar kampioen.

EDIT: Straks gaat PSV nog aantrekkelijker voetbal spelen dan Ajax. Dat zal ook al even geleden zijn.
PSV gaat Ajax-voetbal spelen en Ajax gaat PSV-voetbal spelen, dat idee een beetje.
 

Batigoal

Well-known member
Maar het een sluit het ander toch niet persé uit? Vanuit de organisatie voetballen was volgens mij nou net datgene waar we onder Ten Hag redelijk succesvol mee waren maar dat hoeft mi nog niet te betekenen dat je met 8 man voor de goal gaat hangen.
Nou moet ik zeggen dat Steijn nou ook niet bovenaan mijn lijstje stond en ik heb de indruk dat als je een beetje creatief verder gaat zoeken dat je wellicht nog wat anders kunt vinden maar om hem nu al af te branden lijkt me nou ook weer wat overdreven.
Dat deed de achterban trouwens ook bij ten Hag en dat was achteraf toch redelijk succesvol.
Dat was met name vanwege zijn accent wat een lullige reden is, maar de algemene tendens was toch wel dat Ten Hag een trainerstalent was met een eigen visie. Beetje zoals met Slot paar jaar geleden. Over Steijn heb ik weinigen dat horen zeggen.
 

De Wolf

Well-known member
Net zoals Schreuder een leuk seizoen gehad. Of hij geschikt is blijft afwachten. Feyenoord en Ajax blijft toch het moeilijkste in dit land voor een trainer.
 

Bernardo

Well-known member
Ben wel benieuwd hoe Steijn het gaat doen, heeft het bij de meeste clubs natuurlijk wel goed gedaan, uitgezonderd NAC maar dat is een trainerskerkhof. Maar een Ajax is natuurlijk wat anders dan VVV, ADO, Sparta.
 

Jef400

Well-known member
Dus jullie hadden ook boven Ajax kunnen eindigen als Ajax er 6 minder had en jullie 6 meer. Dat had jullie de playoffs spelen gescheeld.
Ja, en als Ajax een normaal jaar had gedraaid waren ze bovenaan geëindigd. Gedane zaken nemen geen keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Bakkati schijnt de tweede assistent te worden. Die maakte wel in De Kuip indruk bij mensen als assistent. Bleef nog aan na het vertrek van Stam. Het jaar dat Bakkati weg was, kregen we het Disney jaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, en als Ajax een normaal jaar had gedraaid waren ze bovenaan geëindigd. Gedane zaken nemen geen keer.

Is ook zo. Gisteren na de degradatie van Emmen kwam men ook met dat PSV kampioen was geworden als ze die drie potten van de degradanten hadden gewonnen. Ik sluit niet uit dat de selectie dan gewoon was gaan trainen voor de laatste pot tegen Vitesse in plaats van feesten op Ibiza.

Vorig seizoen probeerde Slot het gat met Ajax ook kleiner te praten met die onderlinge duels die we niet hadden hoeven te verliezen.
 

Jef400

Well-known member
Is ook zo. Gisteren na de degradatie van Emmen kwam men ook met dat PSV kampioen was geworden als ze die drie potten van de degradanten hadden gewonnen. Ik sluit niet uit dat de selectie dan gewoon was gaan trainen voor de laatste pot tegen Vitesse in plaats van feesten op Ibiza.

Vorig seizoen probeerde Slot het gat met Ajax ook kleiner te praten met die onderlinge duels die we niet hadden hoeven te verliezen.
Ik vind dat altijd "wat als" praat. Het is niet zo gelopen dus weten we ook niet hoe dat verder was gegaan. Je weet namelijk niet hoe de andere parameters voor een ander verloop hadden gezorgd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan