De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Ivanhoe

Active member
Dat hij door velen werd verketterd viel volgens mij reuze mee, wat F Side fundamentalisten waren tegen zijn komst omdat hij bij Feyenoord heeft gespeeld, maar de overgrote meerderheid deed daar niet zo moeilijk over.
Dat en Feyenoorders zijn er ook niet vreemd van, kan me herinneren dat men niet onverdeeld positief was over Van Bronckhorst op dit forum. Niets menselijks is ons allen vreemd laten we maar zeggen. Met uitzondering van gevegt uiteraard, maar dat is logisch.
 

Ivanhoe

Active member
Echt geen idee wie hem nu moet gaan opvolgen, want de geruchten worden nu wel heel hardnekkig. 5 miljoen schijnt Ajax te krijgen voor hem. Het is voor mij niet zo zeer paniek dat Bosz weggaat, want ik begrijp dat volledig. Het is gewoon jammer omdat er eigenlijk geen logische opvolger klaar staat die hetzelfde type spel gaat voortzetten.
Vraag me af of Bosz deze stap nu al wil maken. Aan de ene kant moet je het ijzer smeden als het heet is, aan de andere kant heeft hij de boel bij Ajax goed op de rails staan, met een kwalitatief zeer goede en jonge selectie die alleen maar kan groeien ten opzichte van vorig jaar. Kan me voorstellen dat hij het nog als een uitdaging ziet om een of meerdere prijzen met Ajax te pakken. Daarna is hij een vrij man en kan hij altijd nog een stap maken.
 

Batigoal

Well-known member
Echt geen idee wie hem nu moet gaan opvolgen, want de geruchten worden nu wel heel hardnekkig. 5 miljoen schijnt Ajax te krijgen voor hem. Het is voor mij niet zo zeer paniek dat Bosz weggaat, want ik begrijp dat volledig. Het is gewoon jammer omdat er eigenlijk geen logische opvolger klaar staat die hetzelfde type spel gaat voortzetten.

Ik ben er ook bang voor. Bosz is bij bijna al zijn clubs vroegtijdig vertrokken, dus ik ga er vanuit dat hij vertrekt. En Dortmund is natuurlijk een mooie uitdaging, alhoewel ze daar minder geduld zullen hebben met zijn opbouwtijd dan bij Ajax.

Waar ik me aan irriteer is dat een club als Nice wel een transfer van hun trainer blokkeert, maar dat ons dat blijkbaar niet zou lukken.
 

Ivanhoe

Active member
Waar ik me aan irriteer is dat een club als Nice wel een transfer van hun trainer blokkeert, maar dat ons dat blijkbaar niet zou lukken.
Ik geloof daar nooit zo in. Als een trainer of speler wil gaan dan hou je dat niet tegen (er van uitgaande dat er een marktconforme vergoeding wordt geboden). Niemand is gebaat bij een trainer of speler die liever ergens anders had gezeten.
 

JMD

Well-known member
Ik ben er ook bang voor. Bosz is bij bijna al zijn clubs vroegtijdig vertrokken, dus ik ga er vanuit dat hij vertrekt. En Dortmund is natuurlijk een mooie uitdaging, alhoewel ze daar minder geduld zullen hebben met zijn opbouwtijd dan bij Ajax.

Waar ik me aan irriteer is dat een club als Nice wel een transfer van hun trainer blokkeert, maar dat ons dat blijkbaar niet zou lukken.

Misschien omdat jullie financieel directeur dollartekens in zijn ogen heeft?
Tuurlijk kan je als Ajax zijnde de transfer blokkeren. De vraag is alleen hoe ver je wilt gaan. Blijkbaar (mocht Bosz idd weggaan) wil Nice verder gaan in het behoud van de trainer dan Ajax. Geeft ook wel te denken, want idd, Bosz heeft het zeer goed staan, en Ajax is i.m.o. titelfavoriet nummer 1 voor komend jaar. Tevens maak je het jezelf ook moeilijk vwb CL-plaatsing als je weer een trainerswissel hebt. En dan krijg je 5 miljoen voor Bosz, maar als je dan niet de CL haalt is dat geld alweer weg eigenlijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Misschien omdat jullie financieel directeur dollartekens in zijn ogen heeft?
Tuurlijk kan je als Ajax zijnde de transfer blokkeren. De vraag is alleen hoe ver je wilt gaan. Blijkbaar (mocht Bosz idd weggaan) wil Nice verder gaan in het behoud van de trainer dan Ajax. Geeft ook wel te denken, want idd, Bosz heeft het zeer goed staan, en Ajax is i.m.o. titelfavoriet nummer 1 voor komend jaar. Tevens maak je het jezelf ook moeilijk vwb CL-plaatsing als je weer een trainerswissel hebt. En dan krijg je 5 miljoen voor Bosz, maar als je dan niet de CL haalt is dat geld alweer weg eigenlijk.
Ik denk niet dat Ajax op die 5 miljoen zit te wachten, dus die financieel directeur gaat echt niet daarom sturen op het vertrek van de trainer.

Ik denk dat Bosz gewoon heel graag wilt. Die zit dit als de grote kans om hogerop te komen. Die weet natuurlijk ook dat hij heel veel positieve reclame voor zichzelf heeft gemaakt in de Europa League en dat als hij een jaartje wacht de hype over hem in het buitenland alweer voorbij kan zijn. Een relatief anoniem seizoen in Europa kan zomaar gebeuren als pech hebt met de loting en dan zal voor het buitenland een eventuele titel met Ajax(die je ook nog maar moet winnen) niet als bijzonder worden gezien.
 

erka

Well-known member
Ik ben er ook bang voor. Bosz is bij bijna al zijn clubs vroegtijdig vertrokken, dus ik ga er vanuit dat hij vertrekt. En Dortmund is natuurlijk een mooie uitdaging, alhoewel ze daar minder geduld zullen hebben met zijn opbouwtijd dan bij Ajax.

Hij heeft ook minder tijd nodig want Dortmund speelt al behoorlijk vergelijkbaar met hoe Bosz wil spelen. Hij moest bij Ajax van veel verder komen, met minder kwaliteit ook nog.
 

Batigoal

Well-known member
Hij heeft ook minder tijd nodig want Dortmund speelt al behoorlijk vergelijkbaar met hoe Bosz wil spelen. Hij moest bij Ajax van veel verder komen, met minder kwaliteit ook nog.

De huidige situatie bij Dortmund is allesbehalve ideaal. De beste speler die belangrijk onderdeel is van het systeem (Aubameyang) staat op het punt van vertrekken, basisspelers als Castro en met name Reus hebben knallende ruzie met Watzke. Bosz komt niet bij een rustige club terecht.

Bosz zelf begrijp ik wel. Mooie kans bij een ploeg met mogelijkheden. Het is ook niet zo dat Bosz een Ajax-man is. Het is alleen jammer omdat Ajax in staat leek weer een plan voor de komende tijd uit te stippelen, dat valt nu in duigen. Dortmund-fans en sommige Duitse media gaan er overigens al vanuit dat in zijn kielzog Dolberg mee gaat (en Traor? ook komt). Dat zou de volgende klap zijn, maar wel te verklaren dat Huntelaar al zo vroeg is gepresenteerd nog voordat er sprake is van een vertrek van Cassierra.
 

Abubakari

Well-known member
Dortmund-fans en sommige Duitse media gaan er overigens al vanuit dat in zijn kielzog Dolberg mee gaat (en Traor? ook komt). Dat zou de volgende klap zijn, maar wel te verklaren dat Huntelaar al zo vroeg is gepresenteerd nog voordat er sprake is van een vertrek van Cassierra.

Wat een paniek Batigoal. Dat Traor? mee gaat zie ik nog wel gebeuren. Maar de komst van Huntelaar staat volledig los van wat Dolberg van plan is (en ik geloof er niks van dat die na een jaartje Ajax al vertrekt, is ie ook nog niet klaar voor, heeft ie zelf ook wel door denk ik). Dat Huntelaar terug naar Ajax zou komen zat er al tijden aan te komen. Vorig jaar al bijna, maar toen besloot ie nog ??n jaartje S04 te doen. Toen zijn contract daar niet verlengd werd wist je al dat ie naar Ajax zou gaan. Heeft ie nooit een geheim van gemaakt, dus dat heeft imo niks met Dolberg te maken. Het contract van Dolberg loopt ook nog tot 2021, die gaat echt nog niet weg, geloof ik niks van.
En dan nog Dortmund fans en sommige media gaan ervan uit... Tsja, daar kan ik mij dan niet zo druk om maken hoor. Gedoe om niks.
 
Bovenaan