Ergens terug las ik iets over de UEFA en daardoor "gedwongen" promotieregelingen. Tenminste dat was het KNVB verhaal. De topklasse werd ingevoerd, later de tweede divisie om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb me altijd al afgevraagd of dat wel klopte. Je had toch de amateurkampioen altijd de mogelijkheid kunnen geven om te promoveren naar de profs? Daar was geen nieuwe opzet voor nodig. Na al dit geouwehoer verlang ik bijna terug naar de ouderwetse competitie met een hoofdklasse A, B en C op beide dagen. Kampioenen tegen elkaar en dan: Promoveren? "Nee, want dan gaan we naar de klote". Maar het lijkt wel op doordrammen van de KNVB. Promoveren moet, laat de clubs wennen aan contractspelers. Een dispensatie voor Achilles'29 met misschien wel fatale gevolgen voor die club, als er degradatie naar de 2e divisie volgt.
De JL zit al vol met beloften/dispensatieclubs die niks mogen winnen. Je zou bv een periode aan een beloftenclub kunnen laten en dan in de eindstand zaken doen. Ik noem maar wat. Laatst in de JL. Ajax 2 wint de periode, hoezo wint? Jong Ajax wint niks, behalve wat eer. VVV richting eredivisie met 14 punten voorsprong op naatste concurrent Volendam dat
vierde staat. De JL en tweede en derde divisie worden een speeltuin voor de profs. Lekker weerstand krijgen, maar nul ambiance. Sportief kunnen de beloftes wel wat. Zo eerlijk ben ik dan ook wel in deze "nachtgedachte". Trusten of goedemorgen.