Ondanks jouw advies, Andor, denk ik dat ik toch de lijn van vandaag maar wat doortrek.
Ik heb nog nooit zo weinig kritiek gekregen en ben nog nooit zo weinig uitgescholden als vandaag, integendeel hier en daar meende ik zelfs wat bijval te zien.
Jij bent de enige hier die denkt in deugen en niet deugen , in elite clubs, in zaterdag zondag clubs dat clubs uit het noorden en oosten worden achtergesteld. dat er minderwaardig gesproken word over de noordelijke klassen .
En alle keren kom je met hetzelfde riedeltje, of je er emotioneel zelf bij betrokken bent.
Het zegt toch al genoeg dat jij van mij totaal geen bijval krijgt , ik ben een rasechte Drenth , heb mijn hele leven op zaterdag gevoetbald , heb jaren voetbal gekeken op zondag, en het is mij om het even waar de betere clubs te vinden zijn. Er zijn clubs waar ik een hekel aan heb maar dat heeft met rivaliteit te maken en of slechte ervaringen in het verleden. Maar helemaal niets met zaterdag of zondag.
Ik vind het uitstekend dat er eindelijk een doorstroming is tussen de eerste divisie en de hoogste amateurklassen. Dat had al 20 jaar eerder moeten gebeuren.
Heel Nederland is aan het veranderen en winkels zijn bijna 7 dagen in de week open. Dus zeker op het hoge niveau moet je de klassen gewoon gaan mixen. Wat een geouwehoer za of zo . Wil je de met de grote jongens meedoen ( en dat willen ze want ze hebben jaren lang dik geld betaald om mee te doen), dan zal je dus ook zo nu en dan op de zondag moeten voetballen. Wil je dat niet dan is de eerste klasse het hoogst haalbare.
Reserve teams in de standaardklassen zijn gewoon kut, ik snap heel goed dat het vervelend is voor de clubs die daarmee te maken hebben/krijgen. Maar uitzonderingen kun je niet maken dus het is voor de betaalde clubs of allemaal of geen enkele.
Geen enkele zal niet meer gebeuren. Persoonlijk vind ik het best wel aardig om op vrijdag of maandagavond een wedstrijd van Jong Ajax te bekijken maar dat komt puur omdat ik voor Ajax ben en Jong Ajax vaak het spel speelt wat Ajax nastreeft bij het eerste team (daarnaast is het interessant om op het team te gokken)
Dus dan moet je het beste er maar van maken met alle reserves/jong teams en duidelijke regels maken waardoor de andere clubs zo min mogelijk last hebben van die teams.
En daarnaast hoop ik niet dat er in het gehele amateur voetbal de reserve teams bij de standaard teams inkomen.