Ja, maar je gaat er vanuit dat iedereen dat dan ook wil. Maar dan blijf je verdeeldheid houden. Ik zou aan elke club een duidelijke keus bieden. Of je doet mee in de nieuwe piramide, of je gaat buiten de piramide om voetballen. In het eerste geval krijg je meer ondersteuning, in het tweede geval minder. Maar daar staat dan ook een lagere afdracht tegenover. etc... werk dat nou eens uit.
Je zou eventueel ook kunnen zeggen dat de zondagcompetitie de standaard wordt en dat zaterdagteams mogen kiezen. Maar dat vind ik al weer minder.
Ik denk dat je geen van de 2-en de standaard moet noemen. Gewoon 1 competitie en idd zoals je zegt: thuisclub bepaalt de speeldag. Dat kan bij andere sporten ook.
Ja, ik ging er vanuit dat iedereen wil, maar ook als ploegen niet willen dan kan je toch gewoon doorschuiven? (is afgelopen jaar bv in west II ook gebeurt bij de zondag, toen er veel ploegen naar de zaterdag gingen) Zijn er ergens gegevens te vinden hoeveel 1e/2e/3e klasses etc. er zijn?
Nu is het 1x 18, 1x 20, 1x 18, 2x 18, 4x 16 en dan?
Als je het 1x 18, 1x 20, 1x 18, 2x 18, 4x 16, 8x 14 (1e), 16x 14 (2e kl), 32x 14 (3e kl), 64x 14 (4e kl) enz maakt (of jouw gewenste versie met al 2x 2e divisie) dan is het volgens mij gewoon de kwestie van doorschuiven, en wie niet wil die zoekt het maar zelf uit.