De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

JMD

Well-known member
Dat terrein is al bestemd voor woningbouw, dat gaat niet gebeuren.
Ze zeggen al 15 jaar dat dat terrein bestemd is voor woningbouw...

Verder denk ik overigens dat je daar ook sowieso geen (eventueel) nieuw stadion kwijt kan. Het is ontzettend krap daar, aan de ene kant een school, aan de andere kant de Jan Gijzenkade...
 

Eef de Kip

Well-known member
Woningbouw?? Ik denk niet dat wij dat nog mee gaan maken hoor.


Mocht er overigens ooit nog een BVO komen in Haarlem dan zal dat niet op deze plek komen.
 

Tobcoach

New member
Als Red Bull serieus zou zijn om HFC Haarlem nieuw leven in te blazen kan het geld voor de bouw van een nieuw stadion er ook nog wel vanaf. In 2009 is destijds het plan voor de bouw van een nieuw stadion afgeketst, mede vanwege de economische crisis. Dat afketsen was het laatste duwtje wat nodig was om HFC Haarlem failliet te laten gaan.

Er was toen sprake van de nieuwbouw van een stadion in het noordoostelijk gedeelte van de Zuiderpolder. Volgens mij zou dat plan weer uit de kast getrokken kunnen worden, aangepast kunnen worden aan de eisen van deze tijd en vervolgens ingediend kunnen worden door Red Bull bij de gemeente Haarlem. Dat zou al een eerste stap zijn. Reken dan op procedure- en bouwtijd van een jaar of 5 en je zou m.i.v. 2022/2023 in het Red Bull-stadion kunnen spelen. Heb je ook nog even de tijd om in discussie te gaan met de KNVB over het niveau waarop RB Haarlem kan/mag/moet instromen en als je daar niet uit komt, kan je m.i.v. 2018/2019 op 5e klasse niveau beginnen, zodat je wanneer je je intrek in het nieuwe stadion neemt, al op 1e-/2e klasse niveau bent aangeland.
 

Eef de Kip

Well-known member
Huidige stadion is ook nog wel toereikend voor de 2e divisie denk ik maar goed, is een non discussie verder want het grootste probleem was en is (?) dat er gewoon niet voldoende draagvlak (= geld) is om hier een profclub neer te zetten of RB moet echt alles betalen).
Het zou me trouwens ook niet verbazen als dat stuk grond inmiddels alweer is vergeven aan een andere partij. Zoek dan nog maar is een andere locatie hier, dat is knap lastig kan ik je vertellen.
 

Forza AZ

Well-known member
... kan je m.i.v. 2018/2019 op 5e klasse niveau beginnen, zodat je wanneer je je intrek in het nieuwe stadion neemt, al op 1e-/2e klasse niveau bent aangeland.
Ze kunnen toch gewoon direct met het nieuwe HFC Haarlem (= Haarlem-Kennemerland) nu al beginnen. Die spelen in 2017/18 in de 4e klasse zaterdag.
 

Joost

Well-known member
Als Red Bull serieus zou zijn om HFC Haarlem nieuw leven in te blazen kan het geld voor de bouw van een nieuw stadion er ook nog wel vanaf. In 2009 is destijds het plan voor de bouw van een nieuw stadion afgeketst, mede vanwege de economische crisis. Dat afketsen was het laatste duwtje wat nodig was om HFC Haarlem failliet te laten gaan.

Er was toen sprake van de nieuwbouw van een stadion in het noordoostelijk gedeelte van de Zuiderpolder. Volgens mij zou dat plan weer uit de kast getrokken kunnen worden, aangepast kunnen worden aan de eisen van deze tijd en vervolgens ingediend kunnen worden door Red Bull bij de gemeente Haarlem. Dat zou al een eerste stap zijn. Reken dan op procedure- en bouwtijd van een jaar of 5 en je zou m.i.v. 2022/2023 in het Red Bull-stadion kunnen spelen. Heb je ook nog even de tijd om in discussie te gaan met de KNVB over het niveau waarop RB Haarlem kan/mag/moet instromen en als je daar niet uit komt, kan je m.i.v. 2018/2019 op 5e klasse niveau beginnen, zodat je wanneer je je intrek in het nieuwe stadion neemt, al op 1e-/2e klasse niveau bent aangeland.

Laatste duwtje?

Haarlem was een kansloos verhaal geworden. Geen publiek, geen sponsoren. Zelfs zonder financi?le crisis waren die failliet gegaan.
 

Ceephax

New member
Het is zonde dat ze de laatste jaren geen fatsoenlijke afvloei mogelijkheden hadden voor clubs die het financieel niet meer konden bolwerken. Clubs gingen failliet en verdwenen. Terwijl je in de meeste landen een vangnet hebt voor clubs die afvallen, zodat ze in de top van de amateurs kunnen blijven bestaan. Wat dat betreft is het een goede zaak dat alles eindelijk weer open gebroken is. Krijgt de degradant uit de JL nu ook een degradatie vergoeding?
 

Joost

Well-known member
Het is zonde dat ze de laatste jaren geen fatsoenlijke afvloei mogelijkheden hadden voor clubs die het financieel niet meer konden bolwerken. Clubs gingen failliet en verdwenen. Terwijl je in de meeste landen een vangnet hebt voor clubs die afvallen, zodat ze in de top van de amateurs kunnen blijven bestaan. Wat dat betreft is het een goede zaak dat alles eindelijk weer open gebroken is. Krijgt de degradant uit de JL nu ook een degradatie vergoeding?

Onzin. Alle clubs mochten een doorstart in de hoofdklasse maken maar zelfs dat was voor alle verenigingen financieel niet haalbaar.
 

Ceephax

New member
Toen waren ze al failliet, daarvoor natuurlijk al suffie :duim:
Ik doelde natuurlijk op een fatsoenlijke promotie/degradatie regeling, zonder gesloten systeem.
 

Ceephax

New member
VVCS wilde niet, de clubs wel, net als het versoepelen van de licentie-eisen qua contract spelers in de Eerste Divisie speelt al vanaf de jaren 70. Eigenlijk vanaf begin toen het systeem werd gesloten. Uiteindelijk goed dat het alsnog is gebeurd, maar wel een jaar of 40 te laat, tenkoste van een hoop mooie clubs.
 

de waan

Well-known member
Het is ook raar dat clubs kennelijk zelf niet anticiperen op het scenario van degradatie.

Deze passage is wel erg grappig:
Nog een 'ding': supporters van de Schapenkoppen zijn gewend aan de vrijdag als speeldag, in de tweede divisie zijn dat de zaterdag en zondag.

De vrijdagavond is nu ineens iets moois?
 
Bovenaan