De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Moet toch geen probleem zijn ?
Straks komen er weer wat beloftenteams bij in de piramide en die stromen tegen alle oorspronkelijke afspraken in ook gewoon hoog in de piramide in.
Dus waarom Red Bull Roosendaal niet ?

Als Red Bull met een flinke zak geld aan zou komen, kan het verzoek om in de 3e divisie of hoofdklasse toegelaten worden vast plotseling wel bij de KNVB...
 

erka

Well-known member
Als Red Bull in Roosendaal stapt, dan zou ik direct al mijn aandelen Red Bull verkopen, als ik ze had.
 

Joost

Well-known member
Roosendaal is een te kleine stad en omgeving en heeft ook nog eens NAC als concurrent.

Ik zou voor Zeeland gaan. Je kunt zo de plek van VC Vlissingen innemen. Stadionnetje bouwen bij de kruisingen A58(Vlissingen-Goes en N254 (ri. Terneuzen). Dan heb je 300.000 mensen die binnen een half uur in het stadion zijn.

Andere clubs als concurrent heb je alleen aan de verstokte supporter van de topclubs die samen nog geen 200 seizoenkaarthouders hebben daar.

Als die regio te klein is; de Bossche Bullen lijken me kandidaat, of een stad als Leiden.
 

Ceephax

New member
Kantoor van Red Bull zit in Amsterdam-Noord, dus misschien is De Dijk een optie. Die waren al van plan om de 2e profclub van Amsterdam te worden. Amsterdam Red Bulls. Moeten ze nog wel een stadionnetje bouwen. Tijdelijk in het Olympisch Stadion.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kantoor van Red Bull zit in Amsterdam-Noord, dus misschien is De Dijk een optie. Die waren al van plan om de 2e profclub van Amsterdam te worden. Amsterdam Red Bulls. Moeten ze nog wel een stadionnetje bouwen. Tijdelijk in het Olympisch Stadion.

Ik zie niet in waarom ze op snel en sprong een stadion nodig hebben. Er gaat toch geen massa op af komen dat ze een stadion nodig hebben. Zeker niet op het niveau waarop ze nu acteren.
 

de waan

Well-known member
Ik zie niet in waarom ze op snel en sprong een stadion nodig hebben. Er gaat toch geen massa op af komen dat ze een stadion nodig hebben. Zeker niet op het niveau waarop ze nu acteren.

Over 18 maanden kunnen ze Juup spelen.
 

erka

Well-known member
Wel leuk om even te speculeren.

Red Bull ging in Europa zitten in 100.000+steden waar voetbal onderontwikkeld is, irt de grootte van de stad.

In Nederland denk ik dan aan:

Den Haag - Daar zit nu die Chinees. Maar ik denk dat als Red Bull ADO wil kopen, dat het dan zo voor elkaar is. De nood is hoog in Den Haag
Almere - zou kunnen, past wel bij Red Bull. Overloop Amsterdam.
Haarlem - herstart Haarlem met nieuw stadion? Overloop Amsterdam.
Den Bosch - zou ook kunnen, club zit beetje op dood spoor nu.
Emmen - Red Bull Emmen, zou kunnen. Drenthe is gapend gat op de voetbalkaart.

Apeldoorn - weinig kans op, mislukken AGOVV nog te vers in geheugen.
Amersfoort - ik weet niet wat voor clubs daar nu zijn maar erg veel concurrentie zaterdagamateurs in de buurt.
Leiden - geen voetbalcultuur
Zoetermeer - idem

Denk niet dat ze zoeken naar een echt kleine club in een dorp ofzo. De kans dat je daarmee in Nederland iets kan doen a la Hoffenheim is vrijwel 0.
 

bqandy

Well-known member
Ik heb het interview (nog) niet gehoord, maar wordt er gezegd dat het om een amateurclub zou gaan?

Ja. Dat zegt die man wel. Zo kunnen ze hun credo "Rebull geeft je vleugels" gestalte geven. Van een laag niveau naar boven....

HFC lijkt me wel wat. Van Koninklijke naar Red Bull HFC Haarlem. :)
Steden als Leiden, Apeldoorn en Amersfoort lijken me zoals eerder gezegd ook niks.
 
Bovenaan