De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Heb je iets opgevangen of ze van plan zijn om wat divisie's aan te maken? Bijvoorbeeld 2x 2e Div, 4x 3e Div en 6x, Hoofdkl? Aangezien ze de beloften pas in 2018 willen laten instromen heb ik het idee dat ze wat willen veranderen aan de structuur, anders had je de beloften al gewoon komend seizoen in de Hoofd en Eerste klasse kwijt gekund.

Natuurlijk wil de KNVB eerst iets veranderen aan de structuur.
Een jaartje uitstel met de beloften komt hen daarvoor erg goed uit.
Er zullen zeker extra klassen bijkomen en tegelijk ziet de KNVB zijn kans schoon om met het verder za zo mixen in de hogere amateurklassen de zondagverenigingen nog verder tegemoet te komen.
En ik denk dat binnen niet al te lange tijd de KNVB ( of 1 of ander gelieerd clubje ) gehoor geeft aan het geroep vanuit bepaalde verenigingen, zoals Be Quick 1887, om ook reserveteams toe te laten tot de piramide.
 

noordooster

Well-known member
Die komen er inderdaad bekaaid van af. Maar het verwijderen van de beloftenteams gaat niet gebeuren. Dat is het wisselgeld voor de profclubs. Het enige dat de alliantie nog rest is er op 21 maart voor gaan liggen. Ik heb overigens nooit goed begrepen dat de zaterdagafdeling akkoord is gegaan met de piramide. De topklasse was in feite de zaterdag eredivisie. De amateurs hebben zich aardig de kaas van het brood laten eten door de profsectie.

Ben ik helemaal met je eens.
Voor de zaterdagafdeling is de piramide gewoon 1 grote verslechtering.
Wat zij tot vorig seizoen hadden was prima. Zo prima dat anderzijds jaloezie de kop opstak wat mede leidde tot de verslechteringen.
En het wordt de komende jaren alleen maar erger.
Onbegrijpelijk dat men zich dit allemaal door de strot heeft laten duwen.
Ik denk nog wel eens aan de door de waan geschreven column waarin hij ervoor pleitte de doorstroming alleen te koppelen aan de zondagkolom.
 

de waan

Well-known member
Maar het verwijderen van de beloftenteams gaat niet gebeuren. Dat is het wisselgeld voor de profclubs. Het enige dat de alliantie nog rest is er op 21 maart voor gaan liggen.

Niet alleen wisselgeld. Ze kunnen de poot stijf houden, maar dan kunnen de beloften van onderaf instromen en is er geen onderhandelingspositie meer. Nu is er in ieder geval kans om nog zaken als een maximaal aantal beloften per afdeling en dispensatiespelers beter te regelen.

De "alliantie" kan er wel voor gaan liggen, maar dan komt er dus ook geen CAO en daar hebben juist zij weer het meeste belang bij.
 

Ceephax

New member
Vaste selectie's zijn dus niet aan de orde geweest, dat vind ik opzich wel opmerkelijk. Vooral omdat eigenlijk iedereen op voetbalgebied dat wel eens op tv, krant, magazine of website heeft geroepen. Of het nou presentatoren, bestuursleden of supporters waren. Dat lijkt me zeker voor de amateurs een veel interessantere optie dan met een maximum beloftenteams per competitie te gaan werken.
 

Joost

Well-known member
Dat soort dingen komt allemaal aan de orde bij de evaluatie later dit voorjaar.

Wordt in die evaluatie ook de Eerste Divisie meegenomen? Ik heb namelijk de indruk dat de problemen met beloften voornamelijk daar spelen. Zoals Unregistere ook al zegt (en ik heb de cijfers ook eens bekeken voor bijvoorbeeld Volendam) is de wisselende selectie vooral in de Eerste Divisie een doorn in het oog van veel clubs.

Daarnaast lijken alle partijen hun ramkoers nu verlaten te hebben en denken ze in oplossingen. Dan moet je direct doorpakken en een tweede promotieplek naar de Eerste Divisie afdwingen.
 

Ceephax

New member
Er moest natuurlijk sowieso al wat veranderd worden door de nieuwe opzet van de ED en JL, waardoor je minimaal 2 extra degradanten krijgt naar de 2e Divisie. Maar zoals Forza al aangaf moet dat al voor het begin van het nieuwe seizoen uitgedokterd zijn. Eens kijken of ze het nu eindelijk allemaal goed aanpakken zodat we weer een jaar of 30 doorkunnen, en niet zoals in Belgi? om de 2/3 jaar alles weer hoeven omgooien.
 

Forza AZ

Well-known member
Jong Achilles'29 mocht toch blijven meedoen een aantal jaar als Achilles'29 degradeert naar de Tweede Divisie en zou pas uit de piramide verdwijnen als Achilles'29 niet snel terugkeert in de Eerste Divisie?

Hier wordt echter gemeld dat bij degradatie van Achilles'29 het belofteteam direct niet meer mee mag doen in de piramide. :confused:
 

de waan

Well-known member
Jong Achilles'29 mocht toch blijven meedoen een aantal jaar als Achilles'29 degradeert naar de Tweede Divisie en zou pas uit de piramide verdwijnen als Achilles'29 niet snel terugkeert in de Eerste Divisie?

Hier wordt echter gemeld dat bij degradatie van Achilles'29 het belofteteam direct niet meer mee mag doen in de piramide. :confused:

Klopt, dat heb ik ook gehoord laatst. Heeft er mee te maken dat Achilles nog niet voldoet aan de eisen voor de proflicentie. Zij hebben daarom die bescherming niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Klopt, dat heb ik ook gehoord laatst. Heeft er mee te maken dat Achilles nog niet voldoet aan de eisen voor de proflicentie. Zij hebben daarom die bescherming niet.
Hoezo hebben ze dan ?berhaupt een belofte-team in de piramide nu, als ze nog steeds niet offici?el een profclub zijn?
 

Sjorro

Active member
Harrie Derks is toch de voorzitter geweest bij het vormen van de Tweede Divisie en de evt. doorstroming van amateurs naar profs (en misschien ook wel van profs naar amateurs)? Dan Achilles'29 toch wel weten hoe de vork ongeveer in de steel zit?
 

noordooster

Well-known member
Niet alleen wisselgeld. Ze kunnen de poot stijf houden, maar dan kunnen de beloften van onderaf instromen en is er geen onderhandelingspositie meer. Nu is er in ieder geval kans om nog zaken als een maximaal aantal beloften per afdeling en dispensatiespelers beter te regelen.

De "alliantie" kan er wel voor gaan liggen, maar dan komt er dus ook geen CAO en daar hebben juist zij weer het meeste belang bij.

Omdat anders de beloften moeten instromen in de 5e klasse en omdat er anders geen CAO komt, moeten de verenigingen van de alliantie maar akkoord gaan met die onzinnige voorstellen die allemaal ongunstig voor hen zijn ?

Ze kunnen beter op de barricaden gaan om echte veranderingen en verbeteringen af te dwingen , net als die weigerclubs.
En als ze, zoals te verwachten valt, in niets hun zin krijgen, kunnen ze zich afvragen waarom wel aan de eisen van de weigerclubs, die zich niet willen houden aan gezamenlijk gemaakte afspraken, wordt tegemoet gekomen.

Ik hoop dat mijn bijdragen vooral ook gelezen worden door niet-leden van DVK , want hier is het vooral boter aan de galg gesmeerd.
 

SanMark.

Well-known member
Ik hoop dat mijn bijdragen vooral ook gelezen worden door niet-leden van DVK , want hier is het vooral boter aan de galg gesmeerd.

Als je dat hoopt kun jij je evangelie beter ergens anders verkondigen. Want ik denk niet dat er veel niet members deze teksten zullen lezen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je kijkt teveel films waarin degene die gelijk heeft altijd wint. Zo werkt het niet in het echte leven. En al helemaal niet als iemand met invloed (Eredivisie) iets wil ten koste van een stel guppies (amateurclubs).

Als je trouwens de hoofdschuldige zoekt, de KNVB moest van de UEFA/FIFA de piramide aanpassen dmv degradatie uit de Jupiler League. En dan kijk je naar de wensen van de grote mannen en niet naar de eisen van een stel nono's
 

noordooster

Well-known member
Je kijkt teveel films waarin degene die gelijk heeft altijd wint. Zo werkt het niet in het echte leven. En al helemaal niet als iemand met invloed (Eredivisie) iets wil ten koste van een stel guppies (amateurclubs).

Als je trouwens de hoofdschuldige zoekt, de KNVB moest van de UEFA/FIFA de piramide aanpassen dmv degradatie uit de Jupiler League. En dan kijk je naar de wensen van de grote mannen en niet naar de eisen van een stel nono's

Ik kijk nooit naar films. En dat hoeft ook niet, want ik weet zo ook wel dat degene die gelijk heeft niet altijd wint.
Hoewel het feit dat je gelijk hebt op zich eigenlijk al winst is natuurlijk.

Ik weet niet tot hoever jouw " grote mannen" gaan.
Als je daarmee alleen de BVO's bedoelt, dan heb je ongelijk, want ze luisteren bijvoorbeeld ook wel heel erg naar de weigerclubs.
Als je daarmee ook de topamateurs bedoelt, dan heb je ook ongelijk omdat ze lang niet naar alle topamateurs luisteren.
Niet naar de wensen van de teams van de alliantie.
En de genomen en te nemen maatregelen vallen ook nadelig uit voor de top-zaterdagverenigingen.

Maar.. wordt dan gezegd, ze komen de zaterdagverenigingen volop tegemoet door ze niet te verplichten op zaterdag te voetballen.
Ik denk de laatste tijd vaak, had dat maar wel ge?ist .
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is allemaal heel simpel op te lossen hoor.

Eredivisie zoals het nu is, hooguit het vrijdag duel schrappen.
Juup krijgt dan de vrijdag voor zichzelf
2e Divisie, 3e Divisie, Hoofdklasse: Standaard op zaterdagmiddag, vul zelf maar een tijd in, laten we er ergens tussen 14:00 en 15:00 van maken. Geen enkele last van BVO's voor de prestatieteams dus.
1e tot 5e Klasse (1e elftal tot bierteams): Zoek het lekker uit. Thuisploeg bepaald.
 
Bovenaan