De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

bqandy

Well-known member
En ook deze actie valt te begrijpen.
Ik denk dat de discussie zich vooral zal toespitsen op hoe de regeltjes voor de piramide tot stand zijn gekomen, of dat democratisch is gebeurd en of de clubs het wel of niet hebben geweten of hebben kunnen weten.
Het valt op dat het bij deze 11 gaat om nagenoeg ( uitzondering is VVSB ) allemaal zaterdagverenigingen..
Wellicht is het ook interessant om te weten hoe de clubs die wel aan de voorwaarden voldoen, maar niet tot 1 van beide kampen behoren, erin staan.

De bende van 14 is eigenlijk een bende van 22. Dus acht clubs zijn solidair met de weigerclubs, maar hebben de zaken wel voor elkaar. Ik weet zo even niet wie dat zijn, maar sowieso HSC'21, Kn. HFC, JVC Cuijk en VVOG.

Dus: Weigerclubs: 22
Contractenclubs: 11
Beloften: 10
"Neutraal": 11
 

de waan

Well-known member
De bende van 14 is eigenlijk een bende van 22. Dus acht clubs zijn solidair met de weigerclubs, maar hebben de zaken wel voor elkaar. Ik weet zo even niet wie dat zijn, maar sowieso HSC'21, Kn. HFC, JVC Cuijk en VVOG.

Dus: Weigerclubs: 22
Contractenclubs: 11
Beloften: 10
"Neutraal": 11

Mjah, die "weigerclubs" (wat een kutwoord eigenlijk) zijn natuurlijk ook een verre van homogene groep. Enerzijds de principi?le "dinosaurussen" uit de 19e eeuw, de sjoemelclubs die het liefst op hun eigen schimmige wijze blijven betalen (zoals Westlandia en de meeste clubs van onder en tussen de rivieren) en de clubs die alleen bezwaar hebben tegen de hoogte van de contracteisen (HSC en JVC bijvoorbeeld).

Eigenlijk zijn er een stuk of 6 bendes dus. :)
 

bqandy

Well-known member

de waan

Well-known member
Nou. Toch maar even door de zure appel heen gebeten.

Ik geloof niet dat HSC zich ooit bij een van de clubjes heeft aangesloten. Heeft misschien ook wel te maken met de dubbelrol van onze voorzitter, die ook voorzitter is van de belangenclub. Dan is het misschien handiger om neutraal te blijven, zeker als je als club toch al niet zo'n uitgesproken standpunt hebt.
 

Unregistere

Well-known member
Wij (ASWH) zitten vooralsnog ook in het 'kamp neutraal', gevoelsmatig wel iets meer naar de richting van de bende van 14 dan naar de alliantie van 11. We volgen het uiteraard met interesse.
 

noordooster

Well-known member
Ik denk dat het verschil tussen die 14 en die 11 niet zozeer is: voor of tegen de contracten.
Zo lijkt het wel te worden uitgelegd hier en daar.

Het punt van de alliantie van 11 is veel meer dat men zich moet houden aan de gemaakte afspraken, dat men niet tijdens het spel de regels moet veranderen en dat het niet zo moet zijn dat clubs die zich aan de afspraken houden financieel worden benadeeld t.o.v de clubs die dat niet doen.
 

de waan

Well-known member
De beroepscommissie gaat de puntenstraf opschorten tot het overleg op 21 (?) maart.

Goede zaak, want nu is er een flinke stok achter de deur om er in overleg met elkaar uit te komen.
 

noordooster

Well-known member
De beroepscommissie gaat de puntenstraf opschorten tot het overleg op 21 (?) maart.

Goede zaak, want nu is er een flinke stok achter de deur om er in overleg met elkaar uit te komen.

Een nieuwe stap ter tegemoetkoming aan clubs die zich niet aan de gemaakt afspraken houden.
 

Unregistere

Well-known member
De alliantie van 11 benadert in ieder geval wel alle clubs die nog in 'kamp neutraal' zitten met de vraag om zich aan te sluiten bij hen. Dus zij zijn ook serieus met hun plannen om de KNVB te bewegen niets te veranderen aan het door de clubs nagestreefde 'level playing field', zoals ze dat zo mooi noemen.
 
Bovenaan