De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Forza AZ

Well-known member
Tussenstand instomingstabel beloften na 7 maart:

1 FC Groningen 9,25
-------------------------
2 FC Utrecht 9,25
3 Vitesse 9,00
4 AZ 8,75
5 FC Twente 7,50
-------------------------
6 Sparta Rotterdam 7,25
7 Almere City FC 4,00
8 FC Volendam 4,00
9 Brabant United 3,25
10 De Graafschap 2,75
11 Achilles'29 1,00
 

Unregistere

Well-known member
Dat is inderdaad een behoorlijk vrije val. Maar ja, gisteren 7-2 verloren in Utrecht.... Mede door een vlotte rode kaart voor Jeffrey Neral.
 

Joost

Well-known member
Maar het staat ontzettend dicht op elkaar in die competitie dus over 2 weken kunnen ze weer bovenaan staan.
 

Joost

Well-known member
Zou Jong Sparta in de derde divisie direct een kampioenskandidaat zijn ?

Daar valt echt helemaal niets over te zeggen.

Jong Sparta zette dit seizoen al 30 verschillende spelers in en van het team dat gisteren van Jong Utrecht verloor hadden er volgend jaar 5 basisspelers helemaal niet mee kunnen doen.
 

Unregistere

Well-known member
Dat verwacht ik niet. Jong Sparta is best goed, maar gebruikt natuurlijk ook de nodige spelers uit de A-selectie. Ze winnen dit jaar wel opvallend veel meer oefenduels van hoofdklassers uit de regio dan voorheen, maar toch... Over een heel seizoen zie ik sowieso geen enkel belofteteam meedoen om de titel.
 

de waan

Well-known member
Ik zie dat de klaagclubs weer eens alle gelegenheid krijgen om hun verhaal te doen in VI.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb op vi.nl gelinkt naar de post van Joost: http://www.devoetbalkantine.nl/showthread.php?119-De-piramide&p=96566&viewfull=1#post96566

Kijken of het wat oplevert

Het levert daar al wat discussie op.
Wat ene Piet Pels zegt is ook iets om over na te denken.
Wanneer je wat spelers hebt die genoegen nemen met netto ? 0 kunnen die zo'n contract krijgen en kun je het met de rest zonder contract doen. Dan voldoe je toch aan de eisen ?
Want het lijkt me niet dat je in de tweede divisie kunt zitten met allemaal spelers die niets krijgen, ook HFC en AFC niet.

Het verhaal van die AFC mannen dat over enkele jaren de tweede divisie zal bestaan uit 12 zaterdagclubs lijkt me overdreven net als de term Noord Koreaanse toestanden.
Misschien lijkt het nog het meest op toestanden als toen we mochten stemmen over dat Europees Verdrag. Het werd weggestemd door de bevolking, maar de regering trok zich er niets van aan.
Zo geeft de KNVB ook vaak het idee dat clubs mee mogen praten, maar uiteindelijk doen ze wat ze in de kop hebben.
Denk aan het inpassen van die beloftenteams en straks ook het mixen van de topklassen en wellicht later de hoofdklassen.
 

Joost

Well-known member
Ik word spontaan boos als ik zoveel onzinnigheden in 1 stuk lees.

Collega Westerhof vult aan: ?Bij de KNVB hebben ze een nieuwe hobby en die heet Tweede Divisie. Ze denderen lekker door. Gelukkig kunnen we wat tegengeluid leveren. Ik wil helemaal niet onredelijk zijn, maar constant moeten herhalen wat er niet deugt is natuurlijk wel vervelend. De KNVB zegt er voor ons te zijn, maar ik zie het niet. Kom eens uit dat bos!?

Alle argumenten die ze aanvoeren zijn met feiten van tafel te vegen.

Bij de naamgeving van de Topklasse ging het bijvoorbeeld ook zo. Ze komen langs bij de clubs, de meerderheid wil de naam Topklasse handhaven en bij jullie in het blad roepen ze ineens dat het Derde Divisie moet gaan heten. Ze doen gewoon wat ze zelf willen, hebben maling aan de mening van clubs.
Dit idee kwam toch juist uit de koker van de clubs zelf. Bij stemming was er een kleine minderheid tegen maar waren was CVT voor. Hij moet gaan klagen bij zijn CVT en niet bij de KNVB. Daarnaast is het nog eens door het bestuur amateurvoetbal bekrachtigd.

Mijn bezwaar tegen de KNVB is dat ze r?cksichtlos hun model erdoorheen willen rammen. Ze luisteren nergens naar. Bij de clubs zitten wijze mensen die weten wat ze waarom doen. Laat ze hun gang gaan.
WKE, VVA '71, Young Boys, Dijkse Boys...

Wij zijn amateurs en spelen straks tegen beloftenteams van profs. Tegen ploegen met zeventienjarige jongens die hun ouders als supporter meenemen. Als die kampioen worden in onze afdeling, zijn ze dan kampioen van de amateurs? Ik vind het een beetje raar allemaal.
Zet de knop om, er is voetbal. Geen prof of amateurvoetbal meer. Daarnaast zijn de spelers van beloftenteams geen 17 en zitten die ouders zelden op de tribune.

Niemand weet het. De KNVB is bezig een licentiecommissie in te richten. Daar komen dus mensen in die het KNVB-beleid vertegenwoordigen. Dat zijn Noord-Koreaanse toestanden.
:eek:mg:

Ze zeggen dat ze met de clubs spreken. Dat klopt niet. Bij een gesprek moet je ook luisteren, dat doen ze niet. Wij zijn als clubs gevraagd mee te denken over sancties. Maar wij zijn tegen het systeem, dan ga je toch niet nadenken over sancties? Die bijeenkomst viel compleet in het water. Na afloop stonden onze opmerkingen niet in het verslag.?
:cab:

Bij Katwijk presenteren ze hem en laten ze zien dat hij een contract ondertekent. Prima. Moeten ze zelf weten. Bij ons wordt hij lid en krijgt hij een onkostenvergoeding. Dat is een andere insteek.?
Wat is het probleem om die onkostenvergoeding in contractvorm te gieten?

?Het promotie-verhaal naar de Jupiler League is vreemd. Doe het dan serieus en laat drie ploegen doorstromen. Heb ik voorgesteld, de KNVB zegt nu dat we om twee hebben gevraagd. Dat gaan ze dan eerst aan de profclubs voorleggen. Wat raar?, denk ik dan. Waarom moeten ze advies vragen aan de profs? Dat gaat altijd zo. Daar gaat het in mijn ogen mis: 1,2 miljoen amateurspelers tegenover een paar honderd profs.
Dus eerst willen ze inspraak hebben over iets wat ze aangaat maar als de profclubs ook inspraak mogen hebben over het aantal clubs dat degradeert is dat raar.

Dat de zondagclubs op zaterdag in actie dienen te komen, blijft ze ook een doorn in het oog. Westerhof zucht: ?Wij hebben moeite met het zaterdag/zondagverhaal. Zaterdagclubs hebben ooit bedongen dat ze niet op zondag hoeven te spelen. Heel veel doen dat helemaal niet uit geloofsovertuiging. Waarom moeten wij dan wel op zaterdag? Wat is dat voor onzin? Ik heb mensen die niet op zaterdag mogen spelen vanwege hun geloof. Wij hebben ook een zaterdagtak. Een compromis is niet makkelijk. Om zes uur spelen? Organisatorisch is dat lastig. Dan moetener wedstrijden gedraaid worden. Het werkt competitievervalsing in de hand. Het is allemaal niet erg doordacht. Doe het gewoon niet.? Pruijn onderschrijft die visie. ?Wij hebben geen licht op het hoofdveld. Hoe moet dat dan tegen een zaterdagclub om zes uur? Dat werkt dus niet.Dan mag je ook om twee uur, maar wij hebben een bezettingsgraad van honderd procent met 110 teams in competitie. Gevolg is dat er een aantal ploegen niet kan spelen. Zo werkt het dus niet bij ons. Het is maar zeven keer in totaal, maar waarom moeten wij nou op zaterdag??
Zowaar nog eens een goed punt.

In Maassluis is de Tweede Divisie nu dichtbij. ?We hebben altijd neutraal in de discussie gestaan. Ik snap het verhaal, al zie ik ook wel een paar lastige aspecten. De licentie-eisen zijn voor ons niet schokkend. Wat die spelerscontracten betreft moeten wij nu registreren wat we al doen.
Misschien moet de voorzitter van Maassluis eens langsgaan in Amsterdam
 

de waan

Well-known member
Haha, zonder een letter te hebben gelezen wist ik al wat voor onzin er in stond.

Ik snap niet waarom ze zich zo druk maken. Ze kunnen gewoon aangeven dat ze in de hoofdklasse willen spelen en niet hoger. Dan hebben ze nergens last van en kunnen ze gewoon doorgaan met bedragen onder te tafel betalen. Sterker nog, AFC zou zich met de beste jeugdopleiding van Nederland lachend moeten kunnen handhaven op hoofdklasseniveau met enkel eigen jeugd.
 

Joost

Well-known member
Ook mooi dat ze de grote clubs van de zaterdag 'verwijten' BVO'tje te willen gaan spelen maar ze wel 'Amateurbolwerken' noemen.
 

de waan

Well-known member
Wat ik trouwens niet snap is dat de KNVB niet al aan de deur selecteert. Dit levert alleen maar onrust op. De clubs die principieel blijven krijgen dan waarschijnlijk puntaftrek of andere straffen. Waarom dat gedoe niet voor zijn.
 

noordooster

Well-known member
Wat ik trouwens niet snap is dat de KNVB niet al aan de deur selecteert. Dit levert alleen maar onrust op. De clubs die principieel blijven krijgen dan waarschijnlijk puntaftrek of andere straffen. Waarom dat gedoe niet voor zijn.

Er zijn er die dat principe ook zouden willen doorvoeren mbt de speeldag.
Zoiets als: de thuisclub bepaalt speeldag en aanvangstijd en wie zich daarin niet kan vinden wordt niet toegelaten tot die tweede divisie....
 
Bovenaan