Ik snap dat echt totaal niet, hoe de fuck kun je een voetbalclub inruilen? De WK finale van 2010 is qua spanning wat ik bij elke wedstrijd van Heerenveen heb, ook voor de pot van morgen. Daar kan ik niks aan doen, dat zit er gewoon in.
Maar jij kunt dat dus inruilen voor Excelsior? Dat je ineens niks meer om Feyenoord geeft? HOE DAN?!?!
Verschillende factoren dus.
- De zogenaamde modernisering gaan ten koste van onze clubcultuur. Feyenoord is aan het veranderen in een afstandelijk bolwerk.
- Besloten trainingen zullen zo nu en dan best nodig zijn, maarde huidige frequentie slaat gigantisch door.
- Ondanks die modernisering en besloten trainingen verandert er niets op het veld. Dezelfde kansloze spelers mogen elke keer weer met dezelfde kansloze tactiek aan de aftrap verschijnen.
- Het voetbal is daardoor zo ontzettend saai dat ik me elke week weer afvraag waarom ik er naar zit te kijken. Voetbal = amusement, toch? Bij Feyenoord niet. Al jaren niet.
- Prijzen pakken is leuk, maar een beker als compensatie voor een heel jaar zaaddodend voetbal, daar doe ik het niet voor.
- Ik moet inmiddels kotsen van het stadiondossier. Het gebrek aan communicerend vermogen tussen alle partijen is te g?nant voor woorden.
- Dat geldt trouwens ook voor alle media optredens van onze clown van een algemeen directeur. Een of andere headhunter vond het een strak plan om met hem aan te komen zetten. Maar waarom? Robert Eenhoorn stond ook te trappelen.
- En de beleving in het stadion dan? Zullen ongetwijfeld mensen zich afvragen. Simpel: die is er niet. Het Legioen is met pensioen. Het is saai in de Kuip. Mat. Tam.
- Komt nog eens bij dat ik ook wel klaar ben met het totale gebrek aan sociale vaardigheden bij een groot deel van mijn medesupporters. Ik kots bijvoorbeeld op liedjes over Nouri. En nee het is geen enkeling. En sociale controle is er al helemaal niet.
- Ik schaam me tegenwoordig vaak Feyenoordfan te zijn. Zo waren we laatst op de terugweg van Heerenveen - Feyenoord en hoe onze medesupporters zich gedroegen bij de KFC langs de snelweg was te g?nant en te asociaal voor woorden.
- Ze zeggen dat Ajacieden arrogant zijn, maar laat een gemiddelde Feyenoordfan raaskallen over het Legioen en je gaat jezelf toch achter de oren krabben. Ondanks bovenstaande punten ook nog.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar volgens mij is mijn punt wel helder. Ik ben er klaar mee.