De klassieker.

De klassieker.

• Ajax wint maar makkelijk gaat het niet

Stemmen: 2 18,2%
  • Gelijkspel

Stemmen: 0 0,0%
  • Afstraffing voor Feyenoord

Stemmen: 5 45,5%
  • Feest voor de kameraden

Stemmen: 1 9,1%
  • gestaakt omdat de VAR er niet uit komt

Stemmen: 3 27,3%

• Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

Bonehead

Well-known member
Ook Gert Jan Verbeek geeft me gelijk.
Zo langzamerhand blijven er alleen lieden met een Ajaxbrilletje op die het geen overtreding van Dolberg vonden.

Wat een onzin. Bijlow ging niet als malloot te keer dus was het geen overtreding. Daar hoeft zelf geen VAR aan te pas te komen.

gevegt

Well-known member
Wat een onzin. Bijlow ging niet als malloot te keer dus was het geen overtreding. Daar hoeft zelf geen VAR aan te pas te komen.
Dus je moet als een idioot te keer gaan, anders is het niks.
Of je zit aan de zuip, of je bent een Ajacied.

DeMaster

Active member
Haha Clasie wat een stumperd:D; "We hadden afgesproken om zolang mogelijk met 11 man te blijven staan" .

Sterke analyse:duim:. Na 6 minuten dus nog met 10 man en met 0 punten terug naar 010

Pascallovic

Well-known member
Ook Gert Jan Verbeek geeft me gelijk.
Zo langzamerhand blijven er alleen lieden met een Ajaxbrilletje op die het geen overtreding van Dolberg vonden.
Gert Jan Verbeek die roept al jaren zogenaamd hoe het moet en is bij 6 van zijn laatste 7 clubs weggestuurd. Laten we die vooral serieus nemen.

Ik vind het geen overduidelijke overtreding. Hij raakt de keeper. Niet elk contact in het 5 meter gebied hoeft een overtreding te zijn.

Abubakari

Well-known member

Nee, vanuit andere camera standpunten was te zien dat Dolberg Bijlow hooguit schampte waardoor de var de goal toekende en wat denk ik ook de reden is dat Bijlow niet reageert richting Kuipers. Om een nuanceverschil aan te geven. En dan nog, alsof Feyenoord anders niet verloren had. Je kunt je beter druk maken om die onnozele hals actie van st juste.

Pascallovic

Well-known member
Nee, vanuit andere camera standpunten was te zien dat Dolberg Bijlow hooguit schampte waardoor de var de goal toekende en wat denk ik ook de reden is dat Bijlow niet reageert richting Kuipers. Om een nuanceverschil aan te geven. En dan nog, alsof Feyenoord anders niet verloren had. Je kunt je beter druk maken om die onnozele hals actie van st juste.
Als Feyenoorder kun jeje ook druk maken om dat gezwets dat ze de wedstrijd onder controle hadden en dat het zo lekker ging de eerste 5 minuten. Hoe kun je spreken van controle, terwijl de adrenaline nog niet eens gezakt was en je met 9 man had kunnen staan. Van 2 kanten was er nog niet eens tijd geweest voor een aanval.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als Feyenoorder kun jeje ook druk maken om dat gezwets dat ze de wedstrijd onder controle hadden en dat het zo lekker ging de eerste 5 minuten. Hoe kun je spreken van controle, terwijl de adrenaline nog niet eens gezakt was en je met 9 man had kunnen staan. Van 2 kanten was er nog niet eens tijd geweest voor een aanval.

Gaat echt weer helemaal nergens over inderdaad. Toornstra had na 2 minuten al rood moeten hebben en St Juste pakt hem na 5 minuten. Maar je had de wedstrijd wel onder controle.

Bonehead

Well-known member
Dus je moet als een idioot te keer gaan, anders is het niks.
Of je zit aan de zuip, of je bent een Ajacied.

Of allebei

Plop:duim:

Ik denk niet dat het relevant is dat het zeer waarschijnlijk is dat Ajax nog wel een paar keer zou scoren deze middag. Kuipers maakt zich volkomen belachelijk met zijn uitleg (Ook met Toornstra trouwens). Dus als ik het een klein beetje doe mag het wel en als ik het iets minder doe dan mag ik het niet. En welke spelregel bepaald of het een klein beetje is of niet? Dolberg raakt hem en dan moet ie hem afkeuren. Hoe hard Dolberg hem raakt is helemaal niet belangrijk. Althans niet voor afkeuren van het doelpunt.

Fox Sports meldt trouwens iets heel anders dan wat ik net Kuipers bij de NOS hoor zeggen -> https://www.foxsports.nl/video/2976883/kuipers-dolberg-raakt-bal-helemaal-niet-bij/

Eef de Kip

Well-known member
Hij raakt hem dusdanig zacht dat het geen invloed heeft maar goed, als Ajacied mag je dat niet zeggen want dan heb je geloof ik een bril op. Ik durf zelfs te stellen dat als Dolberg 'm niet had geschampt die bal ook over de lijn was gegaan. Dat je geen verschil ziet in de mate van aanraken vind ik apart, het is geen zaalvoetbal.

gevegt

Well-known member
Wat jullie dus zeggen is dat het een overtreding is, maar niet zwaar genoeg om het af te fluiten.

Eef de Kip

Well-known member
Nee als je iemand schampt is het geen overtreding. Ik begrijp dat hijgerige dat het een overtreding zou moeten zijn eerlijk gezegd niet zo. Als je iemand een duw geeft is het ook niet gelijk een overtreding maar als je maar opzichtig en hard genoeg duwt is het er wel eentje. Vloeken in de kerk wellicht maar het is allemaal niet zo zwart wit te noemen.

Bovenaan