De klassieker.

De klassieker.

  • Ajax wint maar makkelijk gaat het niet

    Stemmen: 2 18,2%
  • Gelijkspel

    Stemmen: 0 0,0%
  • Afstraffing voor Feyenoord

    Stemmen: 5 45,5%
  • Feest voor de kameraden

    Stemmen: 1 9,1%
  • gestaakt omdat de VAR er niet uit komt

    Stemmen: 3 27,3%

  • Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

Abubakari

Well-known member
Ach, het is gevegt en dit is waar hij een klassieker topic voor opent.

Gewoon een Ajax-Feyenoord as usual. Ajax veel beter en na afloop dan maar over de arbitrage zeuren.
 

Abubakari

Well-known member
Of allebei

Plop:duim:



Ik denk niet dat het relevant is dat het zeer waarschijnlijk is dat Ajax nog wel een paar keer zou scoren deze middag. Kuipers maakt zich volkomen belachelijk met zijn uitleg (Ook met Toornstra trouwens). Dus als ik het een klein beetje doe mag het wel en als ik het iets minder doe dan mag ik het niet. En welke spelregel bepaald of het een klein beetje is of niet? Dolberg raakt hem en dan moet ie hem afkeuren. Hoe hard Dolberg hem raakt is helemaal niet belangrijk. Althans niet voor afkeuren van het doelpunt.

Fox Sports meldt trouwens iets heel anders dan wat ik net Kuipers bij de NOS hoor zeggen -> https://www.foxsports.nl/video/2976883/kuipers-dolberg-raakt-bal-helemaal-niet-bij/

Ja, die uitleg bij Toornstra vond ik ook raar.

Dat moment met Dolberg en Bijlow heeft Kuipers niet gezien, dat is door de var beoordeelt.
 

JFK

Well-known member
nee blijf!!!

Onderga het gewoon:duim:

Nee, ik ben echt gestopt met kijken. Ik ben het echt meer dan spuugzat om sinds begin jaren ?90 geconfronteerd te worden met een dikke vette nederlaag.
Wat is het doelsaldo? 1200 tegen 3?
Waarom zou ik deze ellende moeten ondergaan? Ik ga toch ook niet naar een musical met Bil van Dijk in de hoofdrol kijken?
Ik word die excuses ook echt spuugzat elke keer na afloop. Nu lees ik weer kritiek op de scheids.

Ik ben er helemaal klaar mee met dat schijtkut-Feyenoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met een beetje fatsoenlijke scheids had Feyenoord met 9 tegen 11 gewoon gewonnen.

Hopelijk zetten ze dit dan nog recht.

Feyenoord speelt wekelijks kut en Kuipers fluit wekelijks kut. Ik zie veel overeenkomsten tussen die twee. In die zin mogen ze wel wat meer begrip voor elkaar hebben.
 

De Wolf

Well-known member
Zonder VAR had st Juste mogen staan. Daartegen heeft de VAR ook weer een treffer van Ajax afgekeurd.
Maar met 11 man zal het ook wel een andere wedstrijd zijn geworden.
 

Abubakari

Well-known member
Zonder var heeft Feyenoord de laatste 12 keer niet bij Ajax gewonnen, dus met of zonder var, Feyenoord verliest van Ajax.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens mij kan ik de aantal keer dat ik heb meegmaakt dat Feyenoord heeft gewonnen nog op mijn vingers tellen.
Amsterdam is nog zeldzamer. Volgens mij maar twee keer in de arena gok ik.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor Gio en de spelers is het eigenlijk wel lekker dat die rode kaart zo vroeg viel. Kunnen ze zich daar mooi achter verschuilen en bovendien benoemen dat we daarna niet weggespeeld zijn. Daarmee voorbij gaande aan het feit dat vooraf al geen Feyenoordfan met een beetje realisme in z'n lijf er vertrouwen in had, omdat het spel ontzettend bedroevend is. Bovendien zijn de tactische vondsten van Gio ook niet echt om over naar huis te schrijven. Het is bijvoorbeeld niet zo'n heel goed idee om op de counter te gaan spelen en dan Toornstra op te stellen als aanspeelpunt op het middenveld die dan vervolgens de aanvallers moet bedienen. Daar is zijn eerste aanname en passing simpelweg te slecht voor.

Uiteindelijk speelde Ajax de slechtste wedstrijd die ik ze in maanden heb zien spelen en desondanks winnen ze heel eenvoudig met 3-0. Dat moet stof tot nadenken geven, maar in plaats daarvan geeft Gio de rode kaart de schuld. D?t is het grote probleem bij Feyenoord.
 

Pascallovic

Well-known member
We hadden gisteren al de lachwekkende quote van Clasie over dat was afgesproken zolang mogelijk met 11 man op het veld te blijven. V/d Heijden heeft een andere lezing:

?Maar je moet wel slim zijn. Ook omdat alle schijnwerpers op deze wedstrijd staan. We hadden van tevoren in de kleedkamer afgesproken met elf spelers op het veld te blijven. We hebben de laatste jaren al meerdere wedstrijden gehad waarin we met tien man kwamen te staan?, zegt Van der Heijden. ?Of dat geen vreemde afspraak is voor een Klassieker? Ik denk dat het wel goed was om te benadrukken. Maar ja, dan sta je al na een paar minuten weer met tien op het veld...?

Ik weet niet wat treuriger is. Dat je dus echt vantevoren afspreekt en benoemd dat je (zolang mogelijk) met 11 man wilt spelen of dat na die lachwekkende afspraak er gewoon 2 spelers zijn die binnen 5 minuten een overtreding maken waarvoor je rood hoort te krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het zou mij niets verbazen als die rode kaart pakken de tactiek was.
 

De Wolf

Well-known member
Feyenoord was gisteren inderdaad een grote schopploeg dat de scheids maar de moed op heeft gegeven om geel te trekken.
 
Bovenaan